Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bang om te vliegen

Discussie gestart

evelien

Hoi mensen wij gaan 30 augustus voor het eerst naar Amerika en ik was al bang om te vliegen maar nu met die terreurdreiging helemaal.

Toch wil ik graag naar Amerika dus moet ik mij erover heen zetten, ik hoop wel dat je je camera mee mag nemen in je handbagage want zoiets doe ik echt niet in mijn koffer dan weet ik het wel weer gaat het kapot.

Zijn er nog meer mensen die angst hebben om te vliegen of moet ik me juist geen zorgen maken nu met die beveiliging
#1 - 10-08-2006, 20:19 uur

Chiefram

Ik kom net terug van Denver Airport. Ik had een vucht naar Chicago, maar omdat er een 'Terrorism Security Alert' was ingesteld (code Orange) stond er een wachtrij van minstens 4 uur voor de security check. Mijn ticket had ik al opgehaald, maar ben rechtsomkeer naar huis gegaan en de hele zaak maar gelaten voor wat het was. Ik ga niet minimaal 4 uur in de rij staan, vlucht missen en op de 'stand-by' gaan staan, terwijl er duizenden mensen op de 'stand-by' list staan. Er werd mij verteld dat het nog niet eens zeker was of ik vandaag wel een toestel richting Chicago kon krijgen.

Deze alert zou in heel Amerika voor voorlopig 72 geldig zijn. Dus morgen in Chicago zou ik dus ook in dezelfde situatie terech gekomen zijn als vandaag in Denver.

Ik zit weer lekker thuis, veilig en wel! :)

Maar als alles gewoon vlotjes gesmeerd liep, dan was ik beslist niet bang om te vliegen, ondanks alle alerts. De manier waarop alles vandaag werd aangepakt bij security was wel heel erg uitgebreid. Ik hoorde het al op de radio opweg naar de luchthaven vanmorgen, dat alle (hand)bagage binnenste buiten werd gekeerd en dat er geen vloeistoffen meegenomen mochten worden zoals shampo, tandpasta, drinken, etc... Dit omdat de terroristen gebruik wilden maken van vloeibare explosieven die gewoon in shampo flesje gedaan konden worden.

Tja... Persoonlijk denk ik dat de kans erg klein is dat het toevallig jou (of mijn) vlucht zou zijn die iets zal meemaken, maar de kans is altijd wel (hoe klein ook) aanwezig. Je zou maar op de verkeerde vlucht, op de verkeerde tijd en op de verkeerde dag zitten...
#2 - 10-08-2006, 20:32 uur

Wop

4 dagen voor ons vertrek bereikt dit bericht ook ons huis: U.S. raises airline threat level to highest level. In Londen hebben ze 21 vermoedelijke terroristen opgepakt en waarschijnlijke aanslagen op vliegtuigen van American Airlines, United Airlines & Continental Airlines verijdeld. Zo vlak voor het vertrek geen interessant nieuws zeg maar, de veiligheid wordt behoorlijk aangescherpt en wellicht mogen we minder handbagage meenemen. Het voordeel is dat de opgepakte verdachten in ieder geval maandag geen kwade acties meer kunnen uitvoeren als wij naar New York vliegen, want onze planning gaat gewoon door. Of er moet in de komende 4 dagen nog iets extreems gaan gebeuren. Ook vliegen wij met een niet Amerikaanse maatschappij (Alitalia) "
#3 - 10-08-2006, 20:41 uur

hollandranch

Ben vlak naar 9/11 naar Florida gevlogen met Martinair, denk ruim 10 dagen later. Vanwege alle controles naar alle vluchten naar Amerika was er standaard zo'n 3 uur vertraging, zit je lekker 6 uur op Schiphol, terug vanaf Miami precies hetzelfde. Have a nice flight
#4 - 10-08-2006, 21:47 uur

Mrjn

Ik zou me zo vlak voor vertrek ook minder druk maken om eventuele aanslagen, maar me meer zorgen maken of mijn vlucht wel door gaat. Wij zouden op 16 september 2001 vliegen naar Atlanta, maar hebben uiteindelijk op vrijdag de 14e geannuleerd omdat er op vrijdag nog steeds niet gevlogen werd naar de VS en het niet zeker was wanneer het zou beginnen en of wij nog wel plek zouden hebben, omdat gestrande reizigers eerst mochten (en terecht).

Maar ik wil je angst niet bagatelliseren. Ik kan het me voorstellen. Maar aan de andere kant, de kans is groter dat er spontaan iets gebeurt, dan nu. De veiligheidsmaatregelen zijn nu extra aangescherpt. En de kans dat je in de VS in je huurauto aangereden wordt door een grote vrachtwagen is eigenlijk groter dan een terroristische aanslag op je vliegtuig.
#5 - 10-08-2006, 21:54 uur

B-man

Juist nu is het veiliger om te vliegen. Iedereen staat op scherp en alles wordt gecontroleerd juist als het verslapt slaan terroristen toe.
#6 - 11-08-2006, 01:15 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Wat de anderen gezegd hebben. Op vijftien september 2001 moest mijn man weer in het vliegtuig (en wij wonen bij Washington, net vier dagen na de meest traumatische gebeurtenis hier ooit).  Hij was nerveus en met hem alle anderen in het vliegtuig.  Maar natuurlijk ging het prima en terug ook.  De mens lijdt het meest, door het lijden dat hij vreest, maar dat nimmer op komt dagen...
#7 - 11-08-2006, 03:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15