Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Benzine!

Discussie gestart

Loek

Blauw, precies als op het plaatje op de link die Bertorelli eerder postte.
#121 - 01-08-2006, 20:09 uur

jaborg

Goeie kleur.

Wanneer krijg je hem/haar
#122 - 01-08-2006, 22:33 uur

Loek

Goeie kleur.

Wanneer krijg je hem/haar

Kijk, dat werkt nou duidelijk anders hier in de US dan in Nederland.
Wij zijn zaterdag naar verschillende autos wezen kijken bij verschillende dealers.  Wij zagen dus een mooie blauwe Jetta staan, hebben onderhandeld en die gekocht.  Vervolgens onze spullen uit de oude auto gehaald, in de nieuwe auto in de kofferbak gegooid, en met de nieuwe auto naar huis gereden.  Niks levertijden, wachten op kentekenplaten en zo.  Als ze hem in voorraad hebben neem je hem meteen mee.

Dus antwoord op je vraag: we hebben hem meteen me naar huis genomen.
#123 - 02-08-2006, 19:09 uur

jaborg

Zo hoort het ook.

Het is hier tegenwoordig 1 grote levertijd geworden.

Toen wij ons 2e hands auto kochten, stond hij kant en klaar in de garage en nog wilde ze een week levertijd.
Omdat onze oude auto misschien nog net een keer de garage kon halen, en ik hem echt nodig had, hebben we gelukkig (lang leven de kleine dorpen) er de volgende dag van kunnen maken.

Ik hou van boter bij de vis.

Succes met de auto en heel veel rijplezier.


#124 - 02-08-2006, 21:36 uur

Jez

Leuke auto. Wat voor kleur?

Whahaha, da's nou typisch een vrouwen-vraag, Jaborg  ;) Als manlief aan mij vroeg wat voor auto iemand had, antwoorde ik vaak "een rode"......... Tegenwoordig weet ik iets meer van merken & modellen  cheer
#125 - 06-08-2006, 10:53 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jaborg

Vind ik erg belangrijk om te weten. ;D  Ik heb zelf een zwarte Toyota. 14 jaar auto maar een hele sportieve. Die wil ik niet in kanariegeel. Daar moet ik ander merk auto bij hebben. (maar die kunnen wij niet betalen)

Mijn vriend heeft ook een Toyota voor zijn werk. Maar de kleur  :'(. Iets van een vieze groene kleur. De hele auto naar de knoppen. Hij vindt het niet belangrijk. Maar ik wil er nog niet in begraven worden.

Maar over benzine gesproken. Ik dacht vanmiddag gratis te tanken  ;) Maar ik mocht er niet bij.
Een dorp verderop hadden 14.000 liter benzine aan huis gekregen.  ;D  ;D
Ben dus maar braaf betaald gaan tanken.
#126 - 06-08-2006, 20:28 uur

DennisH

Da's beter.

Ik hoorde net dat mijn volgende auto 12 weken levertijd heeft.....

Het voordeel is wel dat 'ie exact is zoals ik 'm wil !
#127 - 07-08-2006, 13:26 uur

jaborg

Da's beter.

Ik hoorde net dat mijn volgende auto 12 weken levertijd heeft.....

Het voordeel is wel dat 'ie exact is zoals ik 'm wil !


12 weken??? Echt niet. Kan ik wel dood en begraven zijn.

Dan ga ik nog even verder shoppen. Volgens mij helpt een beetje concurrectie wel. Of je moet een model hebben wat dan pas uitkomt.
Ik doe het niet meer.
#128 - 07-08-2006, 22:01 uur

Patrick_NH

Olie prijs is vandaag bijna weer 3% gestegen vanwege een lek in de pijplijn van een BP olieveld in Alaska. Wel angstig dat een pijplijn zoveel onrust kan veroorzaken en dat wij afhankelijk zijn van een door BP slecht onderhouden pijplijn. Op CNN waarschuwen ze al voor nieuwe recordhoge benzine prijzen in de komende weken.
#129 - 07-08-2006, 22:56 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

DennisH

12 weken??? Echt niet. Kan ik wel dood en begraven zijn.
Ik hoop het niet voor je !

Dan ga ik nog even verder shoppen. Volgens mij helpt een beetje concurrectie wel. Of je moet een model hebben wat dan pas uitkomt.
Ik doe het niet meer.

Helaas. Het is een leaseauto en ik mag kiezen uit 7 merken, dit type bevalt me (Mercedes-Benz B-Klasse) en daar zit dus 12 weken levertijd op. Om het nog erger te maken, mijn bedrijf heeft drie weken nodig om de opdracht te bevestigen, en na 15 November worden er geen leaseauto's meer op kenteken gezet (ivm de leegtijd). Dus dan krijg ik 'm pas in januari  stupid
#130 - 09-08-2006, 14:38 uur

Loek

Helaas. Het is een leaseauto en ik mag kiezen uit 7 merken, dit type bevalt me (Mercedes-Benz B-Klasse) en daar zit dus 12 weken levertijd op. Om het nog erger te maken, mijn bedrijf heeft drie weken nodig om de opdracht te bevestigen, en na 15 November worden er geen leaseauto's meer op kenteken gezet (ivm de leegtijd). Dus dan krijg ik 'm pas in januari  stupid

Dat fenomeen van "auto van de zaak" kom je toch in de US veel minder tegen dan in Nederland.  De meeste mensen hier in de US die ik ken en voor hun werk veel rijden, rijden in hun eigen auto en krijgen daarvoor een vergoeding.   Is het in Nederland nog steeds zo dat zelfs medewerkers die eigenlijk niet zoveel voor de zaak op de weg hoeven te zijn ook een auto van de zaak krijgen?  Zoals IT functies (programmeurs, analysten etc)?

#131 - 09-08-2006, 16:43 uur

Mrjn

De leasebakken worden niet meer weggegeven zoals een aantal jaar geleden, maar veel van die it-detacheerders hebben nog wel lease auto's inderdaad. Zelfs voor de medewerkers die een aantal jaar op hetzelfde project zitten.
#132 - 09-08-2006, 21:14 uur

hollandranch

Da's beter.

Ik hoorde net dat mijn volgende auto 12 weken levertijd heeft.....

Het voordeel is wel dat 'ie exact is zoals ik 'm wil !


12 weken??? Echt niet. Kan ik wel dood en begraven zijn.

Dan ga ik nog even verder shoppen. Volgens mij helpt een beetje concurrectie wel. Of je moet een model hebben wat dan pas uitkomt.
Ik doe het niet meer.

Had deze week een gesprek bij een dealer in Nederland: levertijd Mitsubischi L200 pickup 8 maanden, levertijd Kia Sorento 13 maanden!!!!  Er is een nieuw model uit als je auto op de boot gezet wordt, gewoon belachelijk.
#133 - 13-09-2006, 17:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15