Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Benzine!

Discussie gestart

heivalido

Weet je wat mij altijd opvalt? Dan kom je op een kruispunt, zit er op elke hoek een benzinepomp en elk met andere prijzen. Soms is de een wel 10 cent duurder dan z'n overbuurman. En bij elke pomp staan klanten.......

Waarschijnlijk omdat je bij die ene 48 blikjes cola kan kopen voor 2,50 hahahahaha of omdat de verse broodjes lekkerder zijn.
Of waarschijnlijk omdat het de gemiddelde Amerikaan niet veel kan schelen wat de benzine kost.  ;D ;D ;D
#31 - 11-01-2005, 22:42 uur

Jez


Of waarschijnlijk omdat het de gemiddelde Amerikaan niet veel kan schelen wat de benzine kost.  ;D ;D ;D

Nou..........onze familie daar heeft het eerst over politiek, dan over de vreselijk hoge benzineprijzen. Oh ja, die familie dat zijn voormalige Hollanders, en dan nog Indo's ook......hahahaha!!
#32 - 11-01-2005, 23:15 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido


Of waarschijnlijk omdat het de gemiddelde Amerikaan niet veel kan schelen wat de benzine kost.  ;D ;D ;D

Nou..........onze familie daar heeft het eerst over politiek, dan over de vreselijk hoge benzineprijzen. Oh ja, die familie dat zijn voormalige Hollanders, en dan nog Indo's ook......hahahaha!!

Tja, dan kan je dat natuurlijk verwachten hahahahha No offence hahahahah  :P :P :P
#33 - 11-01-2005, 23:25 uur

Sbull

wij tankten altijd bij Mobil en bij Hess gingen aan de overkant van Mobil onze cola halen.
hahahahahahaha
Oh ja we deden ook de lotto bij Hess.

Is wel gaaf hoor de blikjes cola, mountain dew etc. was bij de pomp goedkoper dan in de supermarket.
2 tray's halen en 1 tray betalen.
#34 - 11-01-2005, 23:40 uur

Chiefram

Of het de Amerikanen iets zou kunnen schelen wat de bezineprijzen zijn? Oeps! Ja dus!

Juist de Amerikanen vallen over elke cent per gallon is mij (al veel eerder trouwens) opgevallen. Als hier de bezine 10 cent per gallon duurder wordt, laten ze de voorgenomen vakanties gewoon vervallen en blijven ze thuis inplaats van met de auto weg te gaan. Dat zijn Amerikanen...

Mij zal het een worst wezen, ik blijf helemaal dubbel liggen van de prijzen hier. In Nederland betaalde mijn werkgever de benzine, toen had ik een pasje van de zaak, maar hier moet ik ineens zelf mijn bezine betalen. Nou, ik vind het nog steeds leuk om hier te tanken.


#35 - 11-01-2005, 23:44 uur

Jez

En valt het jou ook op dat ze allemaal de prijs van een barrol ( ??? goed geschreven ??? ik bedoel dat wat na een gallon komt) weten?!?!
#36 - 11-01-2005, 23:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

En valt het jou ook op dat ze allemaal de prijs van een barrol ( ??? goed geschreven ??? ik bedoel dat wat na een gallon komt) weten?!?!

Geen idee, ik tank, betaal en rij weg... haha.
#37 - 11-01-2005, 23:48 uur

Jez

Ja, je zegt net dat Amerikanen inderdaad wat kan schelen....
Hoe weet je dat dan  ???
#38 - 11-01-2005, 23:53 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2005, 23:53 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ja, je zegt net dat Amerikanen inderdaad wat kan schelen....
Hoe weet je dat dan  ???

Omdat de Amerikanen mij waarschuwen als ik weer eens een idioot grote luxury car wil gaan huren en ook toen ik een auto kocht met V8 - 5 liter motor werd ik erop gewezen dat dat een dure gebruiker is. Men adviseerde me een V6 te nemen.

Bezineprijzen is hier echt wel een dagelijks gesprek dat overal naar boven komt als je als mannen onderelkaar bent. Het gaat bijna altijd over auto's en (benzine)prijzen. Pas al ik ze vertel wat de BPM en TAX in Nederland is, nog maar niet te sprken over de gallon prijzen die ze in Nederland (en Europa) hanteren, zijn ze wel eventjes stil...
#39 - 14-01-2005, 19:44 uur

Jez

Als ik het goed heb,is Nederland het enige land dat BPM betaald  ???
En niemand weet wat het is, of waar het voor staat  ??? ???
#40 - 14-01-2005, 21:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sbull

Let op Jez,

Van de belastingdienst site gehaald:

Deze belasting heet BPM: Belasting van personenauto's en motorrijwielen.

Zo zijn we allemaal weer op de hoogte.
#41 - 14-01-2005, 21:16 uur

Jez

Aha! Ik had er niet aangedacht daar te kijken........ :-[
Mensen hebben het wel eens over BPM, en als je dan vraagt, is het antwoord: Ja, dat moet je alleen in Ned. betalen op een nieuwe auto. Maar wat het betekent het dan of wat houdt dat in? Geen idee..........
#42 - 14-01-2005, 21:37 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Wacht maar tot je ziet hoeveel procent het is op een nieuwe auto met alles extra's... en dan nog maar te zwijgen van de 19% gewone BTW die daar dan nog een keer extra overheen komt...

In Amerika is het de auto zelf + de lokale (6 a 7 procent) tax en that's that!  :)
#43 - 17-01-2005, 02:22 uur

Loek

Als je een nieuwe auto koopt is het wel even slikken, althans hier in Colorado.  Nadat je met moeite fascheid hebt genomen van je dure centjes, en je gaat je nummerplaten halen, krijg je weer een vette rekening.  De kosten zijn namelijk gekoppeld aan de leeftijd en waarde van de auto.  Voor mijn nieuwe pickup was ik bijna $500 kwijt. >:(

Loek
#44 - 18-01-2005, 19:04 uur

Chiefram

Ik was $270 kwijt toen ik mijn kentekenplaten ging halen, maar dat was ook een oudere SUV, dus niet splinternieuw.

Maar $500 is altijd nog beter dan duizenden euro's BPM die je in Nederland moet betalen als je een nieuwe auto gaat kopen. En met duizenden euro's bedoel ik ook echt heeeeeel veeeeeel duizenden euro's!  :-X
#45 - 19-01-2005, 18:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15