Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Hoe betalen en pinnen in Amerika?

-

0 (0%)
-
100%
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

Betalen in Amerika

Discussie gestart

Jolanda2

 :) Hallo Mensen,

Wij gaan in de zomer naar Amerika (Californie, Utah, Arizona, Nevada). Mijn vriend heeft een creditcard, Mastercard. Ik heb alleen een pinpas , europas van de Rabobank. Moeten wij een tweede creditcard aanschaffen of kunnen we ook geld pinnen met onze europassen? En kost het geld als je geld pint met je europas of creditcard? En hoeveel is dat dan? Of moeten we travelercheques aanschaffen? Graag jullie ervaringen en tips!

Jolanda  :afro:
#1 - 22-05-2008, 21:48 uur

Baia

Hoeveel het kost om te betalen met een pinpas weet ik niet, maar ik weet wel dat ik de vriend, waarmee ik naar amerika ga eind juni, ook een creditcard heb laten aanschaffen. Het is verdomd handig in de USA, en dan hoeft hij niet altijd op mijn creditcard rekenen. Cash geld afhalen aan een automaat kan je best met je Pinpas, maar voor al de rest is er toch je creditcard. En als je al eens een iPod of zo wilt kopen, dan zijn 2 creditcards toch wel handig, al was het maar voor de hogere limiet die je dan hebt om uit te geven. Dus ik zou het zeker doen.
#2 - 22-05-2008, 22:37 uur

pw.van.andel@hccne

>Creditcard mee? PinPas mee?
Zorg dat je minimaal 2 PinPassen en 2 CC bij je hebt. Overal ter wereld. Er komt een dag dat je PinPas ongeldig wordt verklaard omdat je een antwoord gaf aan de ATM wat niet beviel (in een taal die je niet begreep). De meeste ATMs in de US doen ook Spaans en sommige nog wel meer. Een 2e CC omdat je over de limiet gaat. Of je moet op staande voet naar huis vliegen en er is alleen nog business class inde aanbieding.
>En kost het geld als je geld pint
Niet te voorspellen: de meeste ATMs rekenen per geldopname (zeg $2 ongeacht bedrag) en je bank in NL rekent tussen 0,00 en +/- 2,25 Euro (afhankelijk van jouw bankpakket). Bij de VISA CC kun je goedkopp pinnen als je een minimaal saldo op die CC rekening hebt staan. Maar dat voorkomt de ATM kosten niet. 
>travelercheques?
Die tijd is voorbij. 
#3 - 23-05-2008, 00:09 uur

arizona

aanvulling: een van de banken waarbmee je gratis kunt pinnen in het buitenland is Argenta.
goed advies van Peter W., de situaties komen voor merk ik als 'gevolmachtigde' van een stel dat drie jaar op reis is (toevallig gisteenr nog een nieuwe pincode moeten regelen waardoor een creditcard tijdelijk buiten gebruik is)
A.
#4 - 23-05-2008, 21:34 uur

arizona

...en overigens was er kort geleden een thread met veel reacties over dit onderwerp op dit Forum.
A.
#5 - 23-05-2008, 21:39 uur

Baia

Oh handig om te weten dat Argenta op dat vlak gratis is. Ik heb zelf ook al lekker gratis mijn VISA-kaart bij hun. Ik denk dat ik mijn KBC bankkaart daar dan maar zo weinig mogeljk ga gebruiken. Wel even mijn pincode van de argenta kaart uit het hoofd leren, want ik gebruik deze in belgie eigenlijk nooit  8)
Maar toch, leve Argenta! Veel procentje op de spaarrekening, en toch zoveel niet vanzelfsprekende diensten zijn er gratis.
Enige nadeel zijn hun bankantoren. Het zijn er al niet zo veel, en als het er zijn, is het net of je naar de dokter gaat. Je zit gewoon in een wachtzaal!
#6 - 23-05-2008, 21:50 uur

arizona

QUOTE Baia:
Enige nadeel zijn hun bankantoren. Het zijn er al niet zo veel, en als het er zijn, is het net of je naar de dokter gaat. Je zit gewoon in een wachtzaal! [END OF QUOTE]

Bankieren was in het begin slecht voor je bloeddruk bij Argenta. Vandaar die aardige geste, de dokters-wachtkamer te introduceren.
(je bedoelt wsch banKKantoren, in bankantoren word je gelijk weggestuurd;-)
A.
#7 - 24-05-2008, 07:57 uur

Baia

inderdaad, bankkantoren  ;)
Ik heb het probleem gewoon opgelost door zo snel als het mogelijk was internetbankieren aan te vragen. Nu moet ik nooit meer in zo'n wachtzaal zitten! juij :afro:
#8 - 24-05-2008, 10:38 uur

Jolanda2

  :) We zijn net terug van vakantie. Het bleek dat we om te pinnen altijd gebruik konden maken van onze pinpassen, dit is goedkoper dan pinnen met de creditcard. Er waren overal ATM's waar je kon pinnen. De kosten die de banken rekenden waren verschillend, van $ 1,50 tot $ 4,00. De Washington Mutual was gratis. We hadden 2 creditkaarten, de ene was de laatste dag kapot, hij werd niet meer geaccepteerd. Omdat je deze nodig hebt voor hotels, aankopen, tanken is het dus erg handig gebleken dat we er allebei eentje hadden.  :afro:
#9 - 01-10-2008, 13:29 uur

Bakvet

Vroeger pinde ik ook altijd bij WaMu. Jammer genoeg is Washington Mutual vorige week opgekocht door JPMorgan Chase. Het kan daarom binnenkort wel eens afgelopen zijn met de gratis geldopnames door bank-vreemde klanten.  Tegenwoordig vind ik het makkelijker om in de supermarkt om 'cashback' te vragen. Dat kan bijna overal, het lukt ook wel in warenhuizen of kledingzaken. Het bedrag dat je maximaal kan opnemen loopt uiteen van 50 tot 300 dollar.
#10 - 01-10-2008, 22:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15