Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bouw JSF in gevaar

Discussie gestart

Jez

Bouw JSF in gevaar

Uitgegeven: 3 december 2005 07:19
Laatst gewijzigd: 3 december 2005 07:27
WASHINGTON - De ontwikkeling van de Joint Strike Fighter (JSF), het supergevechtsvliegtuig F35, waarbij ons land ook voor 857 miljoen euro is betrokken, dreigt te stranden. Het Pentagon heeft serieuze plannen om helemaal of gedeeltelijk van de bouw van het hypermoderne jachtvliegtuig af te zien, onder zware druk van de bezuinigingen op defensie in de VS.

Volledig bericht NU.nl

Misschien kan Nederland dat geld nu aan nuttiger zaken besteden, zoals de sociale verzekeringen, voorkomen ontsnappingen van TBS-ers, de minima "opslag" geven, staatskas aanvullen, vergrijzing, enz. enz.
#1 - 03-12-2005, 12:41 uur
« Laatst bewerkt op: 03-12-2005, 12:48 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Krijgen we dat weer!  :-\

Toch denk ik dat het wel door zal gaan, zij (de VS) moeten zelf namelijk ook een nieuwe straaljager hebben over een aantal jaar. Het kan natuurlijk een politiek spelletje zijn om van andere landen en van hun eigen regering meer toezeggingen en geld te ontfrutselen. Er zijn al miljarden geinvesteerd, die kunnen ze toch niet zomaar laten lopen?!

B-man
#2 - 03-12-2005, 12:46 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

Er zijn al miljarden geinvesteerd, die kunnen ze toch niet zomaar laten lopen?!

B-man

Jawel hoor; Nederland kan dat tenminste ook altijd. Ik noem een HSL, Betuwelijn, spitsstrook................
#3 - 03-12-2005, 12:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Er zijn al miljarden geinvesteerd, die kunnen ze toch niet zomaar laten lopen?!

B-man

Jawel hoor; Nederland kan dat tenminste ook altijd. Ik noem een HSL, Betuwelijn, spitsstrook................

Ja ok, het was ook meer een retorische vraag maar ik denk toch dat het een politiek spelletje is en dat het op het laatste moment allemaal nog net "goed" komt.

B-man
#4 - 03-12-2005, 12:54 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MiamiHeat

Mag ik er op wijzen dat dit ook gewoon een verkapt dreigement kan zijn aan de NL regering omdat men niet meer naar Afghanistan wilt gaan!!!

#5 - 03-12-2005, 13:23 uur

B-man

Mag ik er op wijzen dat dit ook gewoon een verkapt dreigement kan zijn aan de NL regering omdat men niet meer naar Afghanistan wilt gaan!!!



Dan spelen ze wel een gevaarlijk spelletje want er zijn meer landen die meedoen aan de ontwikkeling van de JSF.

B-man
#6 - 03-12-2005, 14:21 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MiamiHeat

Mag ik er op wijzen dat dit ook gewoon een verkapt dreigement kan zijn aan de NL regering omdat men niet meer naar Afghanistan wilt gaan!!!



Dan spelen ze wel een gevaarlijk spelletje want er zijn meer landen die meedoen aan de ontwikkeling van de JSF.

B-man

Speelt de regering Bush niet vaker gevaarlijke spelletjes   ;)
#7 - 04-12-2005, 13:08 uur

B-man

Mag ik er op wijzen dat dit ook gewoon een verkapt dreigement kan zijn aan de NL regering omdat men niet meer naar Afghanistan wilt gaan!!!



Dan spelen ze wel een gevaarlijk spelletje want er zijn meer landen die meedoen aan de ontwikkeling van de JSF.

B-man



Speelt de regering Bush niet vaker gevaarlijke spelletjes   ;)

Ja maar zij zien het zelf ook echt als spelletjes lijkt wel, maar die spelletjes beginnen nu wel uit de klauwen te lopen voor de Bush-regering/Republikeinen.

B-man
#8 - 04-12-2005, 13:46 uur
« Laatst bewerkt op: 04-12-2005, 13:50 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MiamiHeat

En weet je wat ik nog het meest schandalig dan vind is dat de opvolger van Bush de puinhopen mag gaan opruimen
#9 - 04-12-2005, 15:25 uur

Chiefram

En weet je wat ik nog het meest schandalig dan vind is dat de opvolger van Bush de puinhopen mag gaan opruimen

Ho ho, niet zo negatief over Bush jongens... Tenslotte kreeg Bush wel eventje alle vuile was (9/11) over zich heen op het moment dat hij net als President van de VS was gekozen. Dat het een beetje uit de hand is gelopen, is niet 100% Bush schuld. Die kreeg ook (achteraf verkeerde) adviezen van zijn mensen en speelde daarop in. Hij kan nu niet ineens zijn handen meer van Iraq houden, dan zouden er nog veel meer mensen de dood in gejaagd worden dan nu het geval is. Wegtrekken zou wel heel erg laf en onmenselijk zijn op dit moment.

Bush kan/kon dus de puinhoop van zijn voorganger(s) opruimen...
#10 - 04-12-2005, 18:28 uur

MiamiHeat

En weet je wat ik nog het meest schandalig dan vind is dat de opvolger van Bush de puinhopen mag gaan opruimen
Tenslotte kreeg Bush wel eventje alle vuile was (9/11) over zich heen op het moment dat hij net als President van de VS was gekozen.

En? Is dat dan een reden om hem te ontzien? Hij was op dat moment President met een door hem samengestelde regering. Men kan moeilijk zeggen "ff geduld mensen met het plegen van aanslagen want we hebben net een nieuwe president en die moet eerst ff inkomen"

Met Bush bedoel ik trouwens wel de regering Bush.
#11 - 04-12-2005, 19:47 uur

B-man

En weet je wat ik nog het meest schandalig dan vind is dat de opvolger van Bush de puinhopen mag gaan opruimen
Tenslotte kreeg Bush wel eventje alle vuile was (9/11) over zich heen op het moment dat hij net als President van de VS was gekozen.

En? Is dat dan een reden om hem te ontzien? Hij was op dat moment President met een door hem samengestelde regering. Men kan moeilijk zeggen "ff geduld mensen met het plegen van aanslagen want we hebben net een nieuwe president en die moet eerst ff inkomen"

Met Bush bedoel ik trouwens wel de regering Bush.

Ik weet niet of we 9/11 als vuile was moeten beschouwen. Het heeft hem juist sterker gemaakt als president in de ogen van veel Amerikanen. Dat de FBI, CIA, etc. fouten hebben gemaakt zou je kunnen afschuiven op de Clinton-regering, Bush had toen veel te weinig tijd gehad om het uberhaupt te kunnen verbeteren. Wat hij wel verkeerd heeft gedaan is denken dat hij een mandaat had en dat hij alles kon maken "in the name of the war against terrorism". Kijk eens naar zijn approval ratings op dit moment, die zien er niet goed uit. Natuurlijk heeft dit met zeer veel dingen te maken maar het is wel steeds de hele regering die in de fout gaat (CIA-leaks, Katrina, schandalen met congresleden, etc). Niet alles is op Bush af te schuiven want hij heeft gewoon het presidentschap gekregen in een tijd die soms om extreme maatregelen vraagt en die moeilijk te vergelijken is met andere die van andere presidenten voor hem.

B-man
#12 - 05-12-2005, 13:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Frank S

Dit is Bush uiteraard wél aan te rekenen. Daarvoor is hij tenslotte gekozen (en niet de directeur van de CIA, FBI, of FEMA, om er maar een paar te noemen) door het Amerikaanse volk.

If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
#13 - 05-12-2005, 15:37 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15