Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Chagrijnige Hollanders

Discussie gestart

Jez

En wat zijn de Hollanders toch chagrijnig; dat valt echt op als je weer net in Amerika bent geweest! Ik vind vooral de Californiërs erg aardig. Daar kunnen ze hier toch heel wat van leren.

Ik werk in een winkel en het valt mij op dat vooral oudere dames, zo van een jaar of 60-65, ontzettend onbeschoft zijn. Als ze bij mij in de winkel komen, brullen ze meteen wat ze willen, zonder eerst te groeten, of ze nou wel of niet aan de beurt zijn en of je nou wel of niet bezig bent. Dus ben ik een tegenoffensief begonnen: ik zeg net zolang "goedemiddag" tot ze dat terug zeggen. (Dat gaat als volgt: "Heeft u..." "Goedemiddag" "...boeken over..." "Goedemiddag" "Oh ja, goedemiddag. Heeft u ook boeken over....")

Nee, dan heb ik toch liever "Hai, how are you? Have a nice day!"
#1 - 31-10-2004, 20:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Precies!  :D ;)

Wij hebben ook een eigen zaak gehad en inderdaad is de beleefdheid van klanten vaak erg ver te zoeken. Wij kunnen een boek schrijven over het arrogante en onbeschofte gedrag van heel veel Nederlanders. Je zult als lezer je ogen en oren niet geloven.

En zo schijnheilig zijn de Amerikanen ook niet met hun "How are you today" vraagstelling. Ook in Nederland (en dat vergeten we vaak) hebben we ook de standaard vraag "Hallo, hoe gaat het met je".

Ook hier hoef je dan niet met al je ellende op tafel te komen en wordt er verwacht dat je ook het standaard antwoord "Goed hoor..." geeft.
#2 - 01-11-2004, 09:37 uur

Frank S

Natuurlijk is niet altijd alles even oprecht, zeker in de restaurants niet. De vraag is echter wat je liever hebt: oprecht (Nederlands) chagrijn, of gemaakte (Amerikaanse) vriendelijkheid. ;D
#3 - 01-11-2004, 10:38 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Nederlanders zijn ook gemaakt hoor! Ik zie geen verschil tussen een Nederlander en een Amerikaan.

Het enige verschil is de beleefdheid naar anderen toe, dan kunnen de Nederlanders nog wat van leren.
#4 - 01-11-2004, 18:55 uur

Sbull

Well now you asking!!!!
i went to the doctor today and he said i have only
but thats not all my mother is also, but i you know how my wife did left me oh boy that's a hole story on his own but i think you don't like to hear that , but i can tell you this and only because you ask'd me, i feel so terrible that i better not eat here, thanks for asking goodbye.
#5 - 01-11-2004, 19:04 uur

Chiefram

Hahaha...

De eerstvolgende keer zal NIEMAND je meer vragen hoe het met je gaat, denk ik... hahaha!
#6 - 01-11-2004, 19:10 uur

Sbull

Dit is echt een beetje het antwoord dat een serveerster kreeg in key west, florida van een klant.
Het antwoord dat hij gaf duurde ongeveer 5 minuten en je zag haar denken OMG what did i do, Why did i ask him this.

Was echt lachen zeker omdat onze vriend en ik het er over hadden om een geintje uit te halen bij de eerst volgende die het aan ons zou vragen, na dit antwoord van deze goser hebben we het nooit gedaan.

#7 - 01-11-2004, 19:31 uur

Jez

Natuurlijk is niet altijd alles even oprecht, zeker in de restaurants niet. De vraag is echter wat je liever hebt: oprecht (Nederlands) chagrijn, of gemaakte (Amerikaanse) vriendelijkheid. ;D

Geef mij die gemaakte (Amerikaanse) vriendelijkheid maar! Al menen ze er geen bal van; so what! Ik ben op vakantie!
En inderdaad, hier hoor je ook geen oprecht antwoord te geven op de vraag "Hoe gaat het". Maar ja, hoe vaak hoor je dat nou? Ik alleen van vrienden en bekenden.
#8 - 01-11-2004, 21:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Ik hoor het alleen van de Amerikanen in mijn klantenkring hier in Nederland hahahahahaha. Zelfs in mijn route in Wassenaar is het verschil tussen de beleefde Amerikanen en de onbeschofte Nederlanders vaak te meten. Vandaag nog werden we door een Amerikaanse ontvangen alsof we er elke dag over de vloer komen en hebben we zeker 20 minuten staan praten. Terwijl de Hollanders vaak nog een probleem maken van een fatsoenlijke groet en het geven van hun achternaam bij het tekenen voor ontvangst.
#9 - 03-11-2004, 19:41 uur

Jez

Bleh, we zijn net een weekendje naar Duitsland geweest en wat is het toch weer balen om terug in Nederland te komen! Zodra de grens in zicht kwam, begon het te regenen, onderweg in DL zijn we 3x flink op de rem gaan staan omdat er zonodig een gele kentekenplaat met een gangetje van 110 moest inhalen terwijl wij er met 200 aankwamen. Eenmaal weer in NL was er natuurlijk geen berg/bos/natuur te bekennen, alleen maar miniatuurhuisjes, -autootjes en -wegen, en de chagrijnigheid straalde die auto's uit......... Ook bij ons, want wij balen echt van Nederland! Zou ik KCC al kunnen bellen ;) Zo, dat is eruit  ;D
#10 - 28-11-2004, 19:27 uur
« Laatst bewerkt op: 28-11-2004, 19:30 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Bleh, we zijn net een weekendje naar Duitsland geweest en wat is het toch weer balen om terug in Nederland te komen! Zodra de grens in zicht kwam, begon het te regenen, onderweg in DL zijn we 3x flink op de rem gaan staan omdat er zonodig een gele kentekenplaat met een gangetje van 110 moest inhalen terwijl wij er met 200 aankwamen. Eenmaal weer in NL was er natuurlijk geen berg/bos/natuur te bekennen, alleen maar miniatuurhuisjes, -autootjes en -wegen, en de chagrijnigheid straalde die auto's uit......... Ook bij ons, want wij balen echt van Nederland! Zou ik KCC al kunnen bellen ;) Zo, dat is eruit  ;D

Ik heb een dejavou  8)
#11 - 28-11-2004, 22:36 uur

heivalido

En die heerlijk situatie op de Nederlandse wegen is voor mij dagelijkse sleur als Chauffeur zijnde hahahahah, kan je begrijpen dat ik weg wil??  ::) hahahahahah
We maken allemaal wel eens een foutje op de weg maar de Nederlander heeft het tegenwoordig niet meer in zich om zonder gescheld en gedreig de excuses te accepteren.  :-\ :-[
#12 - 28-11-2004, 23:17 uur

Jez

Inderdaad ja. Dat is ons vooral de laatste x in Amerika opgevallen. We hebben ca. 3500 km gereden en niet 1 x getoeter gehoord of wat voor agressiviteit dan ook in het verkeer. En dan kom je weer terug in Nederland.....

Ik zou vandaag de dag ook niet graag chauffeur zijn in Nederland; petje af hoor Heivalido!
#13 - 28-11-2004, 23:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido

Ik ben er nu wel aan gewend geloof ik. Maar ik ben er van overtuigt dat dezelfde job in Florida een stuk minder argressie met zich meeneemt.
#14 - 28-11-2004, 23:38 uur

Bakvet

Zodra de grens in zicht kwam, begon het te regenen, onderweg in DL zijn we 3x flink op de rem gaan staan omdat er zonodig een gele kentekenplaat met een gangetje van 110 moest inhalen terwijl wij er met 200 aankwamen.


Ik zou mezelf toch even een spiegel voorhouden:

"Onderweg zijn we 3x flink op de rem gaan staan omdat er zonodig een gele kentekenplaat met een gangetje van 70 mijl per uur moest inhalen terwijl wij er met 125 mijl per uur aankwamen. "
#15 - 29-11-2004, 00:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15