Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Controverse FLIGHT 93

Discussie gestart

MiamiHeat

Hallo,

Universal Pictures released op 28 april aanstaande de Motion Picture "Flight 93"

Flight 93 verteld het verhaal van de mensen aan boord, die op 9/11 in het laatste gekaapte vliegtuig zaten wat eigenlijk op het Capitool moest neerstorten maar uiteindelijk in de weilanden in de omgeving van Shanksville neerstortte door vermoedelijk ingrijpen van enkele passagiers.

Er zijn nu nogal wat mensen die voor en tegen deze film zijn. Mensen die zeer geschokt zijn dat ze naar een nietsvermoedende trailer aan het kijken zijn en plotseling zien dat er 1 van de vliegtuigen het WTC in vliegt.
Reacties als "Hollywood denkt alleen maar aan geld" zijn niet van de lucht. Ondanks dat de helft van de opbrengst van deze film naar het Flight 93 Memorial Fund zal gaan én de famillie leden van alle inzittenden zijn akkoord gegaan met de verfilming.

Kijk op http://www.united93movie.com/index.php en bekijk de trailer.

Ik weet het zeker......deze film ga ik bekijken, in America want een week na premiere zit ik daar.

Wat is jullie mening? Het lijkt mij echter geen film die op het in-flight system van de luchtvaartmaatschappijen moet komen.

#1 - 10-04-2006, 19:33 uur
« Laatst bewerkt op: 10-04-2006, 19:38 uur door The Grove »

Mrjn

Ik geloof dat ik de film inderdaad liever niet tijdens een vlucht zou willen zien, maar ik heb er verder geen problemen mee.
Eigenlijk ook omdat ik helemaal geen zin heb om me hier druk om te maken.
#2 - 10-04-2006, 20:44 uur

GCM

Mensen die hier niks mee te maken hebben moeten hun mond houden.
Als alle nabestaanden nou hun toestemming gegeven hebben wat is dan het probleem?
Er zijn altijd mensen die moeilijk moeten doen gewoon om het moeilijk doen. Die zijn op zoek naar hun 15 minutes of fame en hebben blijkbaar geen leven ofzo. Zeker in Amerika lopen er figuren rond die nodig eens een hobby moeten zoeken.
#3 - 10-04-2006, 22:54 uur

Jez

Ik ben het met GCM eens en ik ga deze film zeker zien! Na alle schokkende beelden van de 2 die het WTC ingingen schrokken we ook erg van dit vliegtuig, toen we hoorden dat die ergens in Pennsylvania terecht was gekomen. Daar woont ook de nodige familie  :o
#4 - 10-04-2006, 23:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

GCM

Vraag me af wat ze gaan met de geruchten dat het vliegtuig uit de lucht is geschoten.
Ik denk niks want dit wordt echt zo'n typische heldhaftige, patriotistische film.
#5 - 10-04-2006, 23:27 uur

marleencolorado

Ik heb net de trailer bekeken. Ik had al vernomen dat er een film kwam over vlucht 93 en ik wil hem zeker zien. Ik kon het niet laten om even op het message board te kijken en te lezen wat mensen zoal schreven. Het is duidelijk dat er daar een hoop onwetende mensen maar het 1 en ander schreeuwen.

Is het niet altijd zo geweest dat waargebeurden verhalen, of ze nou een ramp zijn of een familie drama worden verfilmed? Denk aan alle oorlogs films en de films rond Anne Frank. De mensen die deze film boycotten moeten dat zelf weten maar ik vind het een beetje kort door de bocht.

@GCM: net wat je zegt "geruchten" dus deze komen waarschijnlijk niet terug in de film. Ik denk ook dat het een ode wordt aan de mensen die er in zaten, dus ja een patriotische film
#6 - 11-04-2006, 14:05 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

amerikagek

ik ga de film ook zeker kijken!
#7 - 11-04-2006, 22:15 uur

Annemiek

Ik geloof dat de controversie vooral is dat het als voorfilm voorgeschoteld werd. Moet je je voorstellen, zit je relaxed in de bioscoop te wachten tot de film begint, de voorfilms worden getoond en zie je het vliegtuig weer eens in het WTC vliegen. Heel traumatisch lijkt het me voor mensen die het meegemaakt hebben.
Zelf hoef ik de film niet te zien, er is al een film over geweest op tv "Flight 93", en ook die hoefde ik niet te zien.
#8 - 12-04-2006, 19:12 uur

Annemiek

Eigenlijk net zo erg momenteel vindt ik de 911 tapes; zit je het nieuws te kijken en krijg je weer een stukje te horen van mensen die het alarmnummer gedraaid hebben voordat ze dood gingen.
#9 - 12-04-2006, 21:24 uur

GCM

Heb net op een andere site naar twee gesprekken zitten luisteren van twee mensen die 911 hadden gebelt vanuit de torens. De gesprekken zijn gebruikt in het proces tegen de 20e kaper en zijn daarom vrijgegeven.
Een vrouw zit gevangen op de 83e verdieping van 1 van de torens en als je haar stem hoort en wat ze zegt, het is echt hartverscheurend.
Het tweede gesprek is van een man die op de 105e verdieping zit van de toren die het eerste instort. Aan het einde hoor je de toren instorten en de man gillen. Deze gesprekken hebben mij meer geraakt dan welk videobeeld of foto dan ook. De wanhoop en angst in hun stemmen is zo erg om te horen.  embarressed
#10 - 12-04-2006, 23:07 uur

Njit


Mrjn

En volgens nu.nl mag 1 van de acteurs die een kaper speelt, de VS niet in om de premiere te zien:

http://www.nu.nl/news/717903/62/Iraakse_hoofdrolspeler_%27United_93%27_komt_VS_niet_in.html
#12 - 22-04-2006, 17:00 uur

Jez

Ik heb 'm net gekeken, United 93, en I'm impressed. Er kwamen weer een hoop gevoelens naar boven van de dag zelf en ik
voel me nog steeds triest. Ik vond het een mooie film, waarbij het uitgangspunt duidelijk NIET was om een sensatiefilm te
maken, maar om het gebeurde realistisch weer te geven. Dat is gelukt. Ik raad iedereen aan om 'm te zien!
#13 - 01-05-2006, 00:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

Kritici hier in de VS, tenminste de paar die ik gezien heb, waren enthousiast en vonde het een goede film.

Ik ga hem, denk ik niet zien. Net zomin als de films die ongetwijfeld over de aanslag op het World Trade Center zullen komen. Voor mij is het zoiets als een boek lezen en dan de film zien, de film heeft meestal veel minder dan het boek -- logisch natuurlijk, omdat je in een boek natuurlijk veel meer ruimte hebt om je verhaal te vertellen.

Ik heb genoeg aan m'n eigen herinneringen. Ik was in 1971 in New York en heb toen vanaf het dak van een hotel in Brooklyn Heights, gezien hoe ze aan de gebouwen werkten (waren toen bijna klaar). Ik ben een aantal keren in het WTC geweest, in de bar, het restaurant en een keer op uitnodiging van de Port Authority of New York and New Jersey, toen ze voor het eerst het vuurwerk op 4 juli in de haven voor het Vrijheidsbeeld zouden afsteken. Alleen de knallen gehoord, het was toen zo dichte mist, dat je de andere toren niet eens kon zien.

Maar zoals gezegd, de film hoeft voor mij niet, ik heb een levendig genoege verbeelding, dat hoeft niemand mij voor te kauwen.

Mijn 2 centen, zoals ze hier zeggen.
#14 - 01-05-2006, 04:32 uur

bgroeneveld

Interessante noot bij Flight 93: een stuk in de Washington Post van een lid van de 9/11 commissie (John Farmer) die zegt dat de film een beter en waarder beeld geeft van wat er aan de hand is, dan de officiele lezing vanuit het Witte Huis. (niemand wist wat te doen, de gevechtsvliegtuigen werden pas de lucht ingestuurd toen Flight 93 al neergestort was, de straaljagers vlogen de verkeerde kant op, enz.) Het is een tireste dag als we uit Hollywood de waarheid moeten horen in plaats van vanuit de regering, is zijn conclusie.
#15 - 02-05-2006, 16:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15