Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Creditcard informatie en kopie paspoort

Discussie gestart

marandi

Hallo allemaal,

We vertrekken morgen naar Texas. We hebben voor de laatste 2 overnachtingen een B&B in Irving (bij Dallas) gereserveerd.
Ze vragen ter bevestiging een fax of email van mijn creditcard informatie en een kopie van mijn paspoort.
Hollander als ik ben heb ik wel een kopie van mijn paspoort verstuurd en een kopie van mijn vluchtgegevens.
Nu vraagt men toch om mijn creditcard nummer. Is het wel verstandig om dit te geven? Met deze gegevens kunnen ze volgens mij en mijn collega's geld van mijn rekening verkrijgen. Wie weet raad en wat te doen?

Miranda.  :-\
#1 - 13-09-2007, 08:53 uur

Mr-Leo

In de VS word altijd om CC gegevens gevraagd voor het betalen van bijvoorbeeld een overnachting. Een CC is heel goed verzekerd tegen fraude. Veel beter dan bijvoorbeeld een PIN pas. Geef gerust je nummer door. Als er iets afgeschreven word waar je niks van weet zal het bedrijf moeten bewijzen dat het legaal is. Het is even wennen maar naar een paar dagen in de VS vraag je je af waarom we de CC hier niet wat meer gebruiken!
#2 - 13-09-2007, 09:11 uur

XJ

Ik heb om deze reden een CC met een lage limiet. Genoeg om aankopen mee te doen, maar als er iets fout gaat is de schade te overzien. De meeste hotels vragen je CC nummer van te voren. Zoals Mr-Leo al zei, hou je afschrift in de gaten en als er dingen opstaan die niet kloppen dan kan je dit aankaarten. Als je maar zeker weet dat je naar het hotel faxt :)
#3 - 13-09-2007, 10:45 uur

marandi

Bedankt voor jullie reacties.....!!!
Het is me nu helemaal duidelijk.
Tja, USA loopt voorop met de credit card....maar internetbankieren is nog niet helemaal in daar, klopt dat...
Bij  bijna elke overnachting die ik ergens wilde boeken, vragen ze of je wilt betalen door een check te sturen.
Dat kennen we hier dus echt niet meer.  :afro:

Miranda.
#4 - 13-09-2007, 13:16 uur

Mrjn

Als je hier in NL een hotel boekt, vragen ze ook vaak naar je CC ter bevestiging.
#5 - 13-09-2007, 17:19 uur

Ine

Veel hotels hebben een beveiligde site, waar je rustig je crecitcardnummer kunt inbrengen.  Anders de reservering maken en eventl. het kaartnummer telefonisch doorgeven.
Zonder creditcard loop je het risico dat de reservering niet gegarandeerd wordt en de kamer niet voor je wordt vastgehouden.
#6 - 13-09-2007, 18:42 uur

Rob

Ze vragen ook overal je  creditkaart bij het inchecken en maken er een print van, zelfs als je hotels op voorhand zijn betaald.


Rob
#7 - 13-09-2007, 21:42 uur

Mr-Leo

Inderdaad, voor het geval je wat sloopt :)

Het voordeel is dat ze verder niks van je nodig hebben. Als je bijvoorbeeld een motelkamer boekt is een CC en een handtekening voldoende om een sleutel te krijgen.
#8 - 13-09-2007, 23:14 uur

Travelkick

Mijn ervaring: wees toch voorzichtig! Vorig jaar voor van alles en nog wat de cc gebruikt uiteraard. Dit voorjaar werden er allerlei dingen afgeschreven in Vancouver/Can. totaal t.w.v. 2900 Euro! Is de cc dus toch ergens gekopieerd of de gegevens misbruikt. Visa heeft het keurig teruggestort, formulier moeten  invullen en een nieuwe cc aangevraagd en gekregen. Maar tochL Hollands nuchter verstand: houd je cc in de gaten! En dus zeker de afschrijvingen checken!
#9 - 05-07-2008, 23:44 uur

Chiefram

Mijn ervaring: wees toch voorzichtig! Vorig jaar voor van alles en nog wat de cc gebruikt uiteraard. Dit voorjaar werden er allerlei dingen afgeschreven in Vancouver/Can. totaal t.w.v. 2900 Euro! Is de cc dus toch ergens gekopieerd of de gegevens misbruikt. Visa heeft het keurig teruggestort, formulier moeten  invullen en een nieuwe cc aangevraagd en gekregen. Maar tochL Hollands nuchter verstand: houd je cc in de gaten! En dus zeker de afschrijvingen checken!

Zeer zeker je cc afschrift in de gaten houden, want want jou gebeurd is is ons ook namelijk een keer gebeurd!!! Wij hadden een vakantie geboekt in het westen van de US, maar na 1 of 2 maanden weer terug in Nederland te zijn, zag ik tot mijn grote schrik allemaal afschrijvingen van orthopedische hulpmiddelen van een bedrijf in Chicago, waar we helemaal niet eens in de buurt zijn geweest. Trouwens, wat moeten wij met die hulpmiddelen???

Ik heb toen de cc maatschappij gebeld en alles is keurig netjes teruggestort.

Dus Travelkick heeft wel gelijk dat je er voorzichtig mee moet doen. De kans is klein, maar - zoals je ziet - wel degelijk aanwezig.
#10 - 06-07-2008, 03:46 uur

Pieter79

......Tja, USA loopt voorop met de credit card....maar internetbankieren is nog niet helemaal in daar, klopt dat...
Bij  bijna elke overnachting......

Ze kennen daar wel degelijk internetbankieren, alleen wordt je loon vaak uitbetaalt met een check die je weer bij je bank moet gaan verzilveren. Bij grotere of internationale bedrijven krijg je je geld al gewoon via de bank overgemaakt. Als iedereen z'n geld via de bank kreeg overgemaakt dan zou er denk ik ook meer internetbankieren worden gebruikt.

Trouwens, je kunt beter niet via Nederland geld overmaken naar een hotel voor je reservering; je bent dan niet verzekert (zij kunnen zeggen dat ze geen geld hebben gezien of wat dan ook) en je betaalt meer dan 10 euro transactiekosten. Gewoon de creditcard gebruiken is mijn advies. Hier zit tegenwoordig ook een PINcode op die je natuurlijk nooit moet doorgeven ;)
#11 - 06-07-2008, 08:27 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Het internetbankieren in Amerika is echt huilen met de pet op hoor!!! Het is totaal niet te vergelijken met Internetbankieren zoals wij dit in Nederland gewend zijn. Daarnaast krijgen veel mensen inderdaad een check eens per week of (maximaal) eens per twee weken toegestuurd, als ze hem niet zelf moeten ophalen bij hun werkgever. Die kunnen ze dan zelf verzilveren bij de bank. Toch storten veel bedrijven het salaris wel direkt op je rekening als je het vraagt. Gelukkig, want ik moet er niet aan denken elke vrijdag in de rij bij de bank te gaan staan om mijn check te verzilveren. Ik heb wel iets anders te doen. LOL!

Sommige rekeningen die ik moet betalen kan ik online doen. Heel omslachtig allemaal, omdat ik van website naar website moet. Onze bank (1st National Bank) heeft wel de mogelijkheid om alle betalingen online te regelen, zolang de maatschappij aan wie je geld overmaakt maar geregistreerd is. Je moet je hiervoor opgeven (kan online) bij de bank, van welke rekening je wilt gaan online 'tele' bankieren. Ik word dus gewoon geweigerd en mag (vraag me niet waarom) met mijn checking account NIET telebankieren. Het zal wel met het soort checking account te maken hebben, maar ik schrijf maar gewoon checks uit en doe die maar op de post.

Ja, ik mis het Nederlandse telebankiersysteem van de ABN-AMRO ontzettend. Wat was dat gemakkelijk...
#12 - 06-07-2008, 17:44 uur

WalterH

Ik heb nog nooit problemen ondervonden met m'n creditcards ("ongeldige" afschrijvingen ofzo).

Nog even inhakend op het verhaal van Chiefram:
Ik heb een Amerikaanse bankrekening (woon in Nederland, maar doe ook freelance werk voor een Amerikaanse organisatie),
overschrijven naar andere rekeningen is inderdaad niet zo makkelijk als in Nederland.
Overschrijven naar een rekening bij dezelfde bank is daarentegen bij mijn bank (UMB) wel makkelijk.

Overigens is de website voor het internetbankieren in de USA wel een stuk beter dan in Nederland, vind ik.
Beveiliging en gebruikersgemak vind ik groter.
#13 - 06-07-2008, 18:24 uur

Freddytex

Enkele weken geleden kreeg ik van de dienst die voor visa zorgt in Belgie een brief toegstuurd met het verzoek mijn cc stop te zetten daar er volgens hen hackers waren bezig geweest.Zij zelf hebben dan ook het nodige gedaan om mij een nieuwe cc toe te sturen met een nieuw nummer.Er werden geen ongeldige afschrijvingen gedaan zodat alles in orde is.Zij houden ook zelf wel alles in het oog
#14 - 06-07-2008, 23:46 uur

bgroeneveld

Internetbankieren is inderdaad in de VS nog steeds niet zo makkelijk als in Nederland.

Maar... ik kan wel heel eenvoudig elektromisch m'n American Express kaart betalen, de lening van m'n auto wordt automatisch afgeschreven evenals de kable, het internet, de gewone telefoon en het mobiel. Als m'n vrouw en ik samen 1 rekening hadden, zo het betalen van de hypotheek ook automatisch gaan, nu schrijven we twee cheques uit.
 
#15 - 10-07-2008, 19:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15