Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Daimler Chrylser schrapt weer banen

Discussie gestart

MiamiHeat

  517     Teletekst di 24 jan           
 ***************************************
   *************************************
   DaimlerChrylser schrapt weer banen   
 ***************************************
 STUTTGART
 Bij DaimlerChrysler gaan weer
 banen verdwijnen.Het Duits-Amerikaanse
 autoconcern schrapt de komende jaren   
 wereldwijd 6000 arbeidsplaatsen op de 
 kantoren.Dat is 20 procent van het     
 totale bestand aan kantoorpersoneel.   
                                       
 De 6000 komen bovenop de 8500 banen die
 verdwijnen bij de Mercedes-fabrieken in
 Duitsland.DaimlerChrysler moet in de   
 kosten snijden om de concurrenten BMW 
 en Toyota voor te blijven.             
                                       
 DaimlerChrysler is niet het enige     
 autoconcern dat banen schrapt. Gisteren
 kondigde Ford aan in de VS 30.000 banen
 te schrappen.En ook bij General Motors
 verdwijnen duizenden arbeidsplaatsen.

 ***************************************
 volgend   nieuws   headlines   agenda 
#1 - 24-01-2006, 16:29 uur

B-man

Het is nu afwachten tot de eerste "big auto" failliet gaat, dit houden ze niet lang meer vol!

B-man
#2 - 24-01-2006, 16:32 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Loek

Je kunt niet de gezondheid van deze bedrijven afmeten aan hun prestaties in amerika alleen.  GM maakt in Azie en Europa nog steeds gezonde winsten en hetzelfde gedt voor Ford.  Maar de amerikaanse markt is wel een grote markt waar ze nu van alles aan doen om het marktaandeel wat ze nog hebben lonend te houden.  In de 80'er jaren was 1 op de 4 auto's verkocht in de US een Ford.  Nu is dat 1 op de 6, nog steeds een respectable aandeel maar hun productie capaciteit is velen malen hoger en dat kost teveel geld.  Vandaar de reductie in fabrieken en personeel. 
#3 - 24-01-2006, 16:39 uur

MiamiHeat

Vandaar de reductie in fabrieken en personeel. 

En inderdaad de opmars van de "Japanners" en toch ook de "Europese" merken.....................Failliet gaan zal niet snel gebeuren denk ik want dan zal het gewoon worden ovegenomen.

#4 - 24-01-2006, 16:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15