Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dollar blijft maar stijgen

Discussie gestart

Eric

Help! De dollar blijft maar stijgen in waarde t.o.v. de Euro. De dollar is vandaag gestegen naar 0,78 eurocent.
Maken mensen zich al een beetje zorgen die in 2009 een vakantie hebben gepland in de States?
Ik wel een beetje.

Of zijn er mensen die denken dat over een half jaar verwachten dat de dollar weer rond de 0,65 eurocent staat?
#1 - 23-10-2008, 19:55 uur

Hans B

Het zou wat zijn.
Ben ik net dit jaar (dollarstand ±1,55) niet geweest en zijn de plannen voor zomer 2009 al klaar om wel te gaan.
Maximaal € 0.80 of $ 1,25 lijkt mij wel de bodem.
We houden het in de gaten.
#2 - 23-10-2008, 20:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Ik ga aankomende November-December weer, helaas is de Dollar weer wat sterker geworden. Het is jammer maar ik laat me er niet door afschrikken...

Gr. Pieter
#3 - 23-10-2008, 21:00 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

B-man

De stijging gaat erg hard maar gezien het huidige economische klimaat kan het zomaar weer omslaan. We wachten af!
#4 - 24-10-2008, 10:30 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MissFluffy

De stijging gaat erg hard maar gezien het huidige economische klimaat kan het zomaar weer omslaan. We wachten af!
Hopelijk ,al houdt me dit niet tegen om er naartoe te gaan. ;)
#5 - 24-10-2008, 12:55 uur

B-man

De stijging gaat erg hard maar gezien het huidige economische klimaat kan het zomaar weer omslaan. We wachten af!
Hopelijk ,al houdt me dit niet tegen om er naartoe te gaan. ;)

Zijn er dan redenen om er niet naartoe te gaan??!!  ::)
#6 - 24-10-2008, 13:08 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Eric

Vandaag de genoemde grens van Hans bereikt. 1,25 dollar = 1 euro.
Ik denk dat het toch nog wel wat erger wordt.
Maar tot aan volgend jaar lente/zomer is nog een lange weg te gaan.
#7 - 24-10-2008, 13:41 uur

B-man

Vandaag de genoemde grens van Hans bereikt. 1,25 dollar = 1 euro.
Ik denk dat het toch nog wel wat erger wordt.
Maar tot aan volgend jaar lente/zomer is nog een lange weg te gaan.

Hij zal nog wel verder versterken maar uiteindelijk zal het wel weer de andere kant op gaan. Al vrees ik dat we de 1,60 niet meer gaan halen.
#8 - 24-10-2008, 13:59 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Bakvet

Het is onlogisch en tegenstrijdig: er is minder vraag naar olie, staal en andere grondstoffen. Die worden in dollars afgerekend. Er is daardoor minder behoefte aan dollars op de wereldmarkt en daarom zou de waarde ervan moeten dalen. Terwijl het omgekeerde gebeurt. Wellicht komt dat doordat veel aandelen zijn verkocht en in gewone waardepapieren zijn omgezet. Er is daarom tijdelijk behoefte aan grote sommen dollars. Wat mij niets zou verbazen is dat de beurs zich (in ieder geval deels) herstelt na de presidentsverkiezingen en dat tegelijk de dollar weer flink terug zakt.
#9 - 24-10-2008, 21:30 uur

sandrochka

Het probleem is dat de europese economie in zwaarder weer terecht is gekomen (erger dan de amerikaanse???). Hierdoor is de euro minder waard geworden. En dus de verhouding dollar-euro komt dan zo te liggen dat de dollar meer waard wordt.
#10 - 25-10-2008, 12:05 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

goldwingrider

Ach, wij maken ons niet druk, als je zo als ons een camperreis gaat maken , en dan zo'n 1600 liter benzine gaat verstoken, kom je er achter dat de benzineprijs al zover is gedaald dat dit  de dollarkoers verslechtering meer dan voldoende compenseert. (moet de ruwe olie prijs  niet ook nog gaan stijgen natuurlijk)  ;D :D ;)
#11 - 10-11-2008, 22:08 uur
Nulla Vita Sinne Goldwing

Clint

Enorm jammer dat de dollar nu 'zoveel' minder (of meer, hoe je het ook ziet) waard is. Van de zomer was het voor mij nog 1.55... Die 1.25 valt nu rond de kerst (cadeautjes tijd) toch wel enorm tegen.. Maar goed, ik herinner me dat het vroeger nog erger was, dus ik ben voorlopig nog blij met elke cent 'winst'  :)
#12 - 22-11-2008, 20:25 uur


hollandranch

Omdat we in de export zitten houden we de Dollarprijs dagelijks in de gaten en wat er gebeurt is onlogisch want voor de crisis was bekend dat de Dollar nog zwakker ging worden omdat Amerika het niet zo goed deed vergeleken met de rest van de wereld en nu gebeuren er rare dingen. Een ding valt me op lage olie, sterke Dollar, dure olie, zwakke Dollar    Had niet verwacht dat de nuchtere Europeanen ook zo snel in een crisis terecht kwamen
#13 - 23-11-2008, 03:49 uur

Benneke

Mijn idéé om wat extra dollars te wisselen en  in de kluis te steken een jaartje geleden bleek nog zo'n slecht idéé niet .....
#14 - 09-12-2008, 15:51 uur

MiamiHeat

We hebben afgelopen Juni enorm kunnen profiteren van de enorme goede koers die er toen was.......IPod en Laptop gekocht. Nu gaan we in Februari weer.......de brandstofprijzen zijn t.o.v. juni enorm gedaald dus das weer een mooi voordeel. Kleding is altijd goedkoper dan in NL  dus dat kopen we dan toch weer. Gelukkig hebben we nog $375 aan cash liggen wat we in Juni opgenomen hadden......dat zijn nu dus "goedkope" centjes voor ons!
#15 - 09-12-2008, 17:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15