Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Don’t leave dogs in car with engine running

Discussie gestart

Bakvet

OGDEN, UT - Een vrouw in de Amerikaanse staat Utah is zwaar gewond geraakt toen zij overreden werd door een politieauto, waarvan de enige inzittende een politiehond was. Dit is donderdag (plaatselijke tijd) vernomen van een politiewoordvoerster.

Een agent had de auto met de hond geparkeerd, toen hij ging interveniëren bij een echtelijke ruzie. Hij liet de motor en de airconditioning draaien om voor verkoeling te zorgen voor diensthond Ranger. Die moet volgens de politie op een of andere manier erin zijn geslaagd de stuurpook van de automaat te verzetten.


Helling

De auto daalde een helling af en reed een tuin in waar de vrouw net de post uit de brievenbus haalde. Zij werd overreden en liep zware verwondingen op, waaronder een bekkenfractuur. Ranger wordt niet gestraft. Volgens de politie heeft hij waarschijnlijk niet begrepen wat er is gebeurd.

#1 - 14-07-2006, 18:40 uur

EvertK

 :o Ik weet niet wat voor soort schakeling die wagens hebben, maar mijn rentals hebben een schakeling aan het stuur die alleen maar verzet kan worden als je de rem intrapt?

En dat de hond het niet begrijpt... tja.... zou de mijne ook niet doen  ::)
#2 - 14-07-2006, 18:46 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Chiefram

Toen ik dit bericht elders op Internet had gelezen dacht ik aan precies hetzelfde.

Dan moet die hond toch vedomd lange achterpoten met veel kracht hebben om de rem in te trappen alvorens de automaat van de P in de D stand te kunnen zetten...

Zal wel weer een een of ander 'dom' en nietszeggend nieuwsberichtje zijn, zonder te weten wat de werkelijke oorzaak was. Ik denk dat de agenten eerder zelf hun auto hebben verlaten terwijl deze nog in de D stand stond.
#3 - 14-07-2006, 22:23 uur

Bakvet

Waarschijnlijk stond die F-150 gewoon in Neutral en is langzaam maar zeker de hol af gaan rijden. Dan hoef je - dacht ik - niet de rem in te trappen voordat zoiets kan gebeuren. Heeft niet iemand toevallig een hond of een kat en een Ford om dat eens even uit te proberen?

Ik vond het ook al een beetje ongeloofwaardig, volgens een ander krantenbericht had hij namelijk beide ramen en het  luik naar achteren opengelaten en de motor laten draaien vanwege de airco. Maar airco aan en ramen open, dat lijkt me weinig effectief als het buiten zo rond de 100 graden is.
#4 - 14-07-2006, 23:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15