Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Een baan in de VS

Discussie gestart

pzuidema

De dozen staan op een vrachtcontainer richting NY en de laatste paar weken in Nederland zitten mijn vrouw, mijn dochter van 0 en ikzelf nog even bij mijn ouders uit. Per 1 november zitten we in Amerika, en kan de jacht op werk en een huis beginnen (we zitten in ieder geval de eerste maand bij mijn schoonouders aldaar).

Mijn vraag is eigenlijk, is het in de VS, net als hier, lastiger om in de laatste maanden van het jaar werk te vinden? Ik zal mijn definitieve SSN pas drie weken na 1 november krijgen. Mijn huidige werkgever (LogicaCMG) heeft toegestemd tot 1 december nog salaris uit te betalen dus we hebben iets adempauze, maar niet veel.

Heeft iemand hier ervaring mee? We zitten in het gebied NJ, NY en PA.

Alvast bedankt!
#1 - 09-10-2005, 17:40 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Ebelix

Het lijkt mij dat juist in deze periode extra handen welkom zijn. Zo snel mogelijk inschrijven bij een temp agency en alles aanpakken wat je voorgeschoteld krijgt.

Succes en hou ons op de hoogte.
#2 - 12-10-2005, 17:01 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

KKop

Mijn vraag is eigenlijk, is het in de VS, net als hier, lastiger om in de laatste maanden van het jaar werk te vinden?

Grote bedrijven hebben vaak tegen het einde van het fiscale jaar even een personeels/uitgaven stop terwijl ze wachten op het geld van het budget voor het nieuwe fiscale jaar.  Gelukkig voor jou loopt het fiscale jaar meestal niet gelijk met het kalender jaar, dus in November moet je ook wel een baan kunnen vinden.

December zal misschien moeilijker zijn, omdat dat een drukke maand is waarin mensen ook veel vrij nemen.  

Wat let je trouwens om nu in (half) oktober al te beginnen met solliciteren op banen?  Kun je na aankomst meteen op sollicitatiegesprek!

Sterkte met de zoektocht!
#3 - 15-10-2005, 15:08 uur

pzuidema

Oh, ik ben ook zeker al op zoek naar banen en schrijf met de nodige werkgevers om een sollicitatiegesprek te kunnen afspreken.  Hopelijk komt daar ook wat uit. In ieder geval bedankt voor de informatie.
#4 - 16-10-2005, 00:09 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15