Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

electriciteit

Discussie gestart

JP

Hallo,
Zijn de sigaret-aansluitingen in een amerikaanse huurwagen net hetzelfde als deze in de Europeese wagens?? Ik denk van wel maar wil het toch maar voor alle zekerheid van de "Kenners" horen...
Hoe zit dat met de netspanning... ik begreep dat dat 120V is en een andere fiche, maar moet ik dan bvb aan de adapters van GSM toestellen of computers of scheerapparaten iets veranderen of kan die zo het stopcontact in (mits een tussenstuk natuurlijk)
Bedank
JP   ;) ;)
#1 - 19-07-2006, 18:40 uur

hollandranch

Amerikaanse auto's hebben ook 12 volt dus geen probleem. Veel apparaten kunnen gewoon op 110 volt zoals GSM's dus alleen verloopstekker nodig. Wel op het apparaat kijken of het kan, een scheerapparaat zou weleens niet kunnen.
#2 - 19-07-2006, 18:44 uur

Bakvet

Hoe zit dat eigenlijk met laptops? Daar zit tegenwoordig vlgs mij een ongeveer 15 volt voeding bij. Kan je die nog wel aansluiten op een 12V auto accu?
#3 - 19-07-2006, 22:19 uur

Tekkel

Ik heb hier nu toevallig 2 notebooks staan.
Een Dell en een Sony, bij beide is de output van de voeding 19,5 V=
Die zou ik dus niet zomaar aan de 12V(meestal meer richting de 14V) van de auto hangen, maar er een adapter voor kopen.

Bart
#4 - 19-07-2006, 22:24 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Verelle

Ik heb hier nu toevallig 2 notebooks staan.
Een Dell en een Sony, bij beide is de output van de voeding 19,5 V=
Die zou ik dus niet zomaar aan de 12V(meestal meer richting de 14V) van de auto hangen, maar er een adapter voor kopen.

Ik heb vorige week een laptop gekocht en aangezien we steeds onderweg zijn heb ik een sigaretten aansluiting gekocht om de laptop ook te kunnen opladen tijdens het rijden. Je kunt deze laders kopen bij de diverse winkels. Ze zijn er in verschillende sterktes, die van mij heb ik bij Circuit City gekocht, van het merk Kensington, voor net onder de $ 100,- . De portable power supply is 120 watt DC  Adapter en koste $89,95 plus de tip voor het type laptop dat je nodig hebt nog eens $ 9,95.
Bij Wal*Mart hadden ze alleen een power supply van max. 90 watt DC en was nog eens duurder ook. In Best Buy konden we helemaal niets vinden wat dat betreft. I
#5 - 24-07-2006, 17:42 uur
In april terug naar Amerika

hdeweert

Hallo,
Zijn de sigaret-aansluitingen in een amerikaanse huurwagen net hetzelfde als deze in de Europeese wagens?? Ik denk van wel maar wil het toch maar voor alle zekerheid van de "Kenners" horen...
Hoe zit dat met de netspanning... ik begreep dat dat 120V is en een andere fiche, maar moet ik dan bvb aan de adapters van GSM toestellen of computers of scheerapparaten iets veranderen of kan die zo het stopcontact in (mits een tussenstuk natuurlijk)
Bedank
JP   ;) ;)
Ik heb in het verleden er een stukje over geschreven.
http://www.verenigdestaten.info/usablogs/harm/?p=50
Misschien heb je er wat aan
Harm
#6 - 25-07-2006, 07:43 uur

MiamiHeat

 :offtopic:

Ik geloof dat electriciteit op dit moment op sommige plaatsen in de US een " Hot"  item is......
#7 - 25-07-2006, 19:06 uur

visuar

De meeste moderne apparatuur kan tegenwoordig zowel met het Europeese als Amerikaanse stroomnet overweg (zoals al mijn laptops, telefoon + foto + video opladers).

Eerst even de verschillen:

Nederland: 230 volt / 50 hertz (230v / 50 Hz)

Amerika: 110 volt / 60 hertz (110v / 60 Hz)

Meestal zie je dan op apparaten staan (als je een aparte adapater hebt staat het daar op): 110 - 240 v + 50 en 60 hz, dan zit je goed.

Heb je alleen nog even een verloop stekker nodig van de Amerikaanse stekker naar de Europeese, kan je bij een bouwmarkt ofzo wel vinden.

Als er geen 110 volt *EN* 60 Hz op staat dan *NIET* aansluiten!!!
#8 - 11-08-2006, 13:56 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Loek


Amerika: 110 volt / 60 hertz (110v / 60 Hz)


Ik zat net even te kijken naar de logs van mijn UPS (backup battery) voor mijn PC.  Daar wordt de input voltage constant gemonitored.  Hier kun je het treurige resultaat zien van de stroom levering in de US:

Log for last 4 weeks
------------------------
Overvoltage 131v
Undervoltage 87v
Blackout 5 times

De UPS grijpt in als de stroom boven de 139v komt, of onder de 97v.  Die "blackouts" duren meestal niet meer dan een paar minuten, maar vorige week zaten we hier op het werk zelfs anderhalf uur zonder stroom.
#9 - 11-08-2006, 20:45 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2006, 20:48 uur door Loek »

Patrick_NH

Een goede UPS (Backup batterij) en power converter stabliseert de stroom voor stroomschommelingen en dat is net zo belangrijk als de juiste voltage voor apparaten. Koop daarom een goede adapter (verloopstekker) met stabilisatie functie. Niet eentje uit de Amerikaanse dollar store.
#10 - 11-08-2006, 21:56 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15