Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ex-bendeleider 'Tookie' Williams geëxecuteerd

Discussie gestart

Ebelix

Ex-bendeleider 'Tookie' Williams geëxecuteerd

SAN QUENTIN - De voormalige bendeleider Stanley 'Tookie' Williams is dinsdag in de Amerikaanse staat Californië voor vier moorden geëxecuteerd. De autoriteiten in de gevangenis van San Quentin hebben dit dinsdag bevestigd.

De voltrekking van de doodstraf is omstreden. Tal van prominente Amerikanen hebben zich achter de campagne van de tegenstanders van de doodstraf geschaard omdat Williams zo uitdrukkelijk berouw heeft getoond en boeken schreef over zijn rol in de uiterst gewelddadige misdadige bendes. Hij waarschuwde daarmee tegen het gevaar van de bendes.

Williams claimde de beruchte bende Crips te hebben opgericht, maar dat wordt tegengesproken door deskundigen. Hij was wel een leider van de bende. In 1981 werd hij ter dood veroordeeld voor vier moorden in 1979.

Bron: www.nu.nl
#1 - 13-12-2005, 10:12 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Tja. Het is mooi dat hij berouw heeft getoond en die boeken heeft geschreven (hoewel ik de inhoud niet ken, dus niet kan beoordelen of ze inderdaad waarschuwend werken). Maar hij heeft wèl 4 mensen vermoord! Ik weet niet of het schrijven van zo'n boek opweegt tegen het wegnemen van een mensenleven...............
#2 - 13-12-2005, 12:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Op zich maakt het schrijven van een boek niet zo veel, alleen was dit wel een heel specifiek geval; deze man had een grote invloed op de jeugd en door zijn toedoen hebben veel jongeren zich afgekeerd van de bendes in LA. Ik zeg niet dat hij nu ineens op vrije voeten had moeten komen, maar levenslang in de gevangenis was hij nuttiger geweest dan nu dood.
#3 - 13-12-2005, 12:39 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

usaxtreme

Ja ik zag het gisteren op CNN.
Misschien zoals jez zei had het meer uitgemaakt als hij levenslang had gehad zodat hij misschien een les kon zijn voor mensen die hetzelfde pad als hem bewandelen.
En dan ook nog is co-founder zijn van de cripsgang  :o
#4 - 13-12-2005, 13:17 uur

B-man

Op zich maakt het schrijven van een boek niet zo veel, alleen was dit wel een heel specifiek geval; deze man had een grote invloed op de jeugd en door zijn toedoen hebben veel jongeren zich afgekeerd van de bendes in LA. Ik zeg niet dat hij nu ineens op vrije voeten had moeten komen, maar levenslang in de gevangenis was hij nuttiger geweest dan nu dood.

Op zich ben ik het wel met je eens dat het waarschijnlijk "nuttiger" was geweest om hem levenslang te geven maar is het dan wel eerlijk om zijn straf om te zetten in levenslang en een andere 4-voudige moordenaar te doden alleen omdat die geen boeken schreef. Ik vind dat je gestraft wordt voor het feit wat je pleegt en date het eigenlijk niet veel uit hoort te maken wat je daarna doet. Er zullen wel meer mensen op death row spijt krijgen van hun daden maar misschien hebben die niet een grote aanhang zoals Tookie of kunnen ze minder goed boeken schrijven of noem maar iets, moeten ze die dan eigenlijk ook maar levenslang geven omdat ze eigenlijk wel hetzelfde denken als Tookie maar het niet zodanig kunnen overbrengen (straks gaat iedere ter dood veroordeelde nog boeken schrijven)? Ik denk dat je wel ergens een lijn moet trekken want anders wordt het wel erg moeilijk.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik het een lastig vraagstuk blijf vinden en dat ik me in veel standpunten kan vinden zowel voor als tegen. Maar ja dat is nu allemaal een beetje laat.

B-man
#5 - 13-12-2005, 13:31 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

usaxtreme

Ja precies.
Je moet de man berechten op zijn daden.
Je moet wel objectief blijven
#6 - 13-12-2005, 13:39 uur

Frank S

Als iemand actief meewerkt om te voorkomen dat anderen dezelfde misdaden begaan als hij/zij, dan mag dat m.i. best "beloond" worden met levenslange gevangenisstraf...
#7 - 13-12-2005, 17:13 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15