Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Goede manieren

Discussie gestart

hollandranch

Het leuke van dit soort forums is dat mensen met elkaar in discussie gaan en ervaringen en kennis uitwisselen. Ik heb altijd geleerd om antwoord te geven als mij iets gevraagd wordt, helaas zie je steeds meer dat mensen geen antwoord geven op vragen, maar ondertussen wel andere discussies opstarten, dus wel actief zijn, maar bepaalde vragen ontwijken, hierdoor sterven veel discussies een vroege dood, vind ik erg jammer en ik vind als iemand een vraag stelt aan een ander forumlid dit lid op een of andere manier deze vraag moet beantwoorden en zelfs daarop gewezen mag worden.

Moest dit even kwijt  :D
#1 - 10-06-2006, 15:53 uur

JDenalane

#2 - 10-06-2006, 16:11 uur

PetraVS

Er wordt zoveel geschreven op een forum, dat je soms berichtjes mist. Ik heb vragen aan mij gericht ook weleens gemist, de vraagsteller kan dan of een prive berichtje sturen om diegene erop attent te maken, dat de vraag gesteld is, of de vraag opnieuw stellen.  Ook dat zijn goede manieren ;).
#3 - 10-06-2006, 16:15 uur

hollandranch

Je krijgt toch een e-mail dat er een bericht geplaats is, dus ff linkje aanklikken en antwoord geven
#4 - 10-06-2006, 16:18 uur

Loek

Ik krijg allleen bericht als er een persoonlijk bericht is geplaatst.  Als ik bij elk ander bericht dat  geplaatst is ook een bericht zou krijgen was mijn email bakje snel vol gezien het aantal berichten dat hier gaplaatst wordt.  Ik zal die feature dan ook nooit aanzetten.  Ik antwoord op vragen waarop ik het antwoord weet, daar heb je wat aan. 
#5 - 10-06-2006, 17:06 uur

hollandranch

Tuurlijk moet je alleen antwoord geven op iets waar je het antwoord op weet, maar als jou op een forum een vraag wordt gesteld waar je geen antwoord op weet kan je dit toch gewoon melden?? i.p.v. helemaal geen antwoord, dat bedoel ik!
#6 - 10-06-2006, 17:37 uur

Dusza

Tuurlijk moet je alleen antwoord geven op iets waar je het antwoord op weet, maar als jou op een forum een vraag wordt gesteld waar je geen antwoord op weet kan je dit toch gewoon melden?? i.p.v. helemaal geen antwoord, dat bedoel ik!

Maar zoals Petra hier boven al zei: soms mis je wel eens iets...
Ik begrijp je frustratie wel hoor, maar ga er niet a priori van uit dat men je niet WIL antwoorden, maar dat men het gewoon over het hoofd gezien heeft, en stuur effe gewoon een pb-tje naar die persoon.

En ik stel soms -uit nieuwsgierigheid- ook wel eens vrij persoonlijke vragen, begrijp dan ook wel dat sommigen daar dus niet altijd op wensen te antwoorden.

(ik zal nu maar "breng me op de hoogte als er reacties zijn" aanklikken, én mijn mailbox goed in 't oog houden)   8)
#7 - 10-06-2006, 17:52 uur

Jez

Je krijgt toch een e-mail dat er een bericht geplaats is, dus ff linkje aanklikken en antwoord geven

Die optie heb ik uitgezet, dus ik wordt niet gewaarschuwd, niet bij een pb, niet bij een reactie op mijn berichten.
Daar kun je dus niet van uit gaan  wink
#8 - 10-06-2006, 21:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

Ik ga gewoon bijna elke dag even het forum af.

Vraag: wanneer is het reageren en wanneer wordt het: ik wil het laatste woord hebben.

Wat ik met berichten in mijn persoonlijke e-mail wel eens doe: gewoon een ! sturen, laat de mensen weten dat je het bericht gelezen hebt, zonder dat je een eindeloze serie acties en reacties ontkentent.
#9 - 10-06-2006, 22:37 uur

Bakvet


Ik heb altijd geleerd om antwoord te geven als mij iets gevraagd wordt, helaas zie je steeds meer dat mensen geen antwoord geven op vragen, maar ondertussen wel andere discussies opstarten, dus wel actief zijn, maar bepaalde vragen ontwijken, hierdoor sterven veel discussies een vroege dood.


Heb je het nu over de persconfereties van George W. Bush?

OK, van mij mag iemand best een lastige vraag onbeantwoord laten. Dan trek ik zelf de conclusie: 'vraag niet goed gelezen' of 'kan/wil (nog) niet antwoorden.' Aan de andere kant: mensen moeten een vraag niet 'wegkapen' door geen antwoord te geven en de discussie in een andere richting om te buigen.
#10 - 11-06-2006, 08:00 uur

Mrjn

Hoi! Spuit 11 komt ook nog even...

Ik denk inderdaad dat het in de meeste gevallen geen onwil is, maar gewoon het bericht niet lezen of niet goed lezen. En soms gaan discussies inderdaad al zo'n andere kant op, dat je wel eens het gevoel kan krijgen dat het inmiddels zinloos is om nog antwoord te krijgen. Mocht de vraagsteller wel graag antwoord willen, dan kun je toch altijd even een pb sturen?

En ook ik heb die emailnotificatie niet aan staan. Dus ik kan ook best eens wat missen.
#11 - 11-06-2006, 14:52 uur

PetraVS

Ben ik nu de enige, die zich afvraagt, waarop of op wie deze hele discussie doelt?  Wat het krijgen van emails als er een bericht is geplaatst betreft, ik bezoek meerdere forums en krijg al een berg email, dus ik zou door de bomen het bos al helemaal niet meer zien als dat het geval was  :o.
#12 - 11-06-2006, 16:26 uur

hollandranch

Ik zie als grote voordeel van forums dat ik zelf informatie kan opdoen zonder me ermee te bemoeien omdat ik toch vaak het antwoord niet weet. Als ik met iemand persoonlijk een discussie voer wordt deze op een of andere manier beeindigd en kan je gelijk gekregen hebben of niet, maar dat maakt niet uit. Nu stelt iemand een vraag, men geeft antwoorden en er ontstaat soms een leuke discussie met verschillende meningen en opeens stopt het, meestal na een nieuwe vraag, ben dan vaak benieuwd wat het antwoord is, zit in het beestje  ::) Als mensen dan met persoonlijke berichtjes verder gaan is dat niet wat een dergelijk forum voor dient, denk ik want we willen toch kennis delen, ga dan MSNnen Daarnaast ik beantwoord mijn persoonlijke berichtjes en krijg zelden antwoord op persoonlijke berichtjes die ik verstuur, ook zoiets.  embarressed
#13 - 12-06-2006, 12:11 uur

Texas Jack

Als ik een topic volg en dat topic stokt op een gegeven moment, of buigt af naar een ander onderwerp zonder een duidelijk antwoord op de eerste vraag, gewoon de eerste vraag nog een keer herhalen. Verder maak ik er nooit zo'n probleem van, shit happens.
 :'(
#14 - 09-08-2006, 11:54 uur

Rebecca

Als ik een topic volg en dat topic stokt op een gegeven moment, of buigt af naar een ander onderwerp zonder een duidelijk antwoord op de eerste vraag, gewoon de eerste vraag nog een keer herhalen. Verder maak ik er nooit zo'n probleem van, shit happens.
 :'(

Ik denk ook niet dat het een groot probleem zou moeten zijn. Kijk nu bijv naar dit topic, laatste bericht was geplaatst of 12 juni en nu bijna twee maanden verder komt er weer een reactie   ;)  ;D
#15 - 09-08-2006, 13:11 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15