Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Laptops strenger gecontroleerd op luchthaven

Discussie gestart

Wop

Laptops strenger gecontroleerd op luchthaven


AMSTERDAM - Laptops moeten voortaan altijd uit de tas worden gehaald op luchthavens. Dat heeft de Europese Commissie donderdag bekendgemaakt. De elektronische apparatuur zou als een ontsteker kunnen werken voor explosieven. Ook andere elektronica wordt strenger gecontroleerd.

De nieuwe maatregelen zijn het gevolg van de verijdelde aanslagen in Groot Brittannië van vorige maand. Moslimfundamentalisten zouden toen van plan zijn geweest vliegtuigen op te blazen door middel van vloeibare explosieven.

In de toekomst moeten laptops altijd door een speciale scan. Daarmee moet voorkomen worden dat er bommen of bomonderdelen worden meegesmokkeld. Op veel luchthavens zijn de scans al in gebruik.

De Europese Unie heeft nog geen besluit genomen over vloeistoffen in handbagage. De EU wil wachten op het technisch advies dat volgende week wordt verwacht.

bron: nu.nl
#1 - 08-09-2006, 15:14 uur

GoGriz

Tja, dat moet je zowieso praktisch altijd al doen in de US, en dat valt eigenlijk goed mee.  Het is tenslotte nog altijd beter dan je laptop in je checkin te moeten steken :)
#2 - 08-09-2006, 15:49 uur

Ventus

Dat is in de US inderdaad al langer. Mijn laptop werd nog eens extra gecontroleerd doordat men er met een doekje overheen ging. De controleur wilde niet echt vertellen waar dat voor was.

Pas wel op met je laptop omdat je deze in een bak moet leggen waarna deze door de scanner gaat. Ik had net mijn laptop uit de bak gehaald toen de bakken niet verder konden omdat de rollenbaan vol was met als gevolg dat een van de achteropkomende bakken van de baan gedrukt werd en op de grond viel. In deze bak zat een laptop van een andere passagier. Gelukkig voor hem stond mijn zoontje er net naast en kon in een reflex die laptop grijpen voordat deze de grond raakte. Die andere passagier natuurlijk dolgelukkig.
Ik denk dat, als je laptop valt, het lastig zal worden de schade op iemand te verhalen.
#3 - 09-09-2006, 08:51 uur

Verelle

Dat is in de US inderdaad al langer. Mijn laptop werd nog eens extra gecontroleerd doordat men er met een doekje overheen ging. De controleur wilde niet echt vertellen waar dat voor was.

Ik weet het, ik weet het! cheer

Hebben ze het doekje onder een apparaat gehouden? Ze hebben dat een aantal jaar geleden ook bij onze fietsen gedaan, toen we die meeterug naar Nederland namen. Ze checken of er recedu van explosieven te vinden zijn. En als ze het doekje onder een apparaat houden kleurt dat op als het positief is getest voor bepaalde explosieven.

Helaas hebben ze destijds bij ons een van onze fietsen niet goed ingepakt en de fiets was behoorlijk beschadigd. Het frame was van Carbon en had een optater gehad tijdens het transport en moest toen worden afgeschreven.
#4 - 09-09-2006, 16:57 uur
In april terug naar Amerika

Ventus

Zou kunnen dat hij het doekje onder een apparaat hield, is mij niet opgevallen omdat op dat moment die andere laptop bijna viel. Van mij mogen ze alles controleren als ze dat bij alle andere passagiers ook zo goed doen. Kan ik me veilig voelen!
#5 - 09-09-2006, 20:47 uur

EvertK

Nieuwe maatregel ??? Ik heb nooit anders meegemaakt. Of ik nu naar de USA, Duitsland of Engeland vloog, altijd moest de laptop uitgepakt worden en soms zelfs even aan om te zien of het wel een echte laptop was.  :D
#6 - 10-09-2006, 12:39 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

MattRob

Ja, ik vind het ook een beetje vreemd. Ik reis vrij vaak en ik moet ALTIJD mijn laptop uit mijn tas halen, dat doe ik al standaard. Ik vind het niet echt een nieuwe regel. Hij is ook wel eens getest, met zo'n doekje. Was natuurlijk altijd ok en ik vind het prima hoor. Alleen schoenen uit hoeft hier nog niet, in Amerika natuurlijk ook standaard.

Ik moest ook een keer mijn laptop aanzetten, maar dat was in het Empire State Building  2006-01!
#7 - 10-09-2006, 17:57 uur
Voor al mijn USA reisverslagen:

www.mattrob.nl

visuar

Ik heb ook altijd de laptop eruit moeten halen (en schoenen uit), plus een keer het doekje controle gehad. Ben er 1 keer uitgepikt voor een controle en toen moest de laptop ook aan zodat ze konden zien dat het ook echt een laptop was die werkte. Zorg er dus voor dat je op z'n minst nog wat stroom in je laptop hebt als je land.
#8 - 22-09-2006, 09:42 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15