Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lijntoestel neergestort in Kentucky

Discussie gestart

mar10e

Lees ik net op nu.nl :

Lijntoestel neergestort in Kentucky

WASHINGTON - Een lijntoestel met ongeveer vijftig inzittenden is zondag neergestort in de Amerikaanse staat Kentucky.

Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN crashte het toestel kort nadat het van het vliegveld in Lexington was opgestegen voor een vlucht naar Atlanta.
#1 - 27-08-2006, 14:52 uur
groetjes, Martine

Anouk

He bah! Het 2e toetsel dat neerstort deze week al  :(
#2 - 27-08-2006, 15:45 uur

mar10e

ja erg he  :'( t schijnt dat niemand t overleefd heeft
#3 - 27-08-2006, 16:02 uur
groetjes, Martine

Chiefram

Het is vaak dat je eerst helemaal niets hoort of leest over dit soort rampen en dan ineens vallen er een paar in een korte tijd achter elkaar uit de lucht. Je zal er maar inzitten. Wat er dan door je heen gaat wil je niet meemaken denk ik. Ik hoop het echt nooit mee te maken.
#4 - 27-08-2006, 16:41 uur

Anouk

Ik had ergens gehoord dat de kans groter is dat je door een aap word vermoord dan dat je neerstort met een vliegtuig.. Maar dat zal dan ook wel een broodje ummm aap zijn..


Alhoewel.. Sommige mensen zijn apen en barbaren..
#5 - 27-08-2006, 21:11 uur

marleencolorado

dat laatste dat je zegt is volgens mij wel waar en geen broodje aap. Van alle transport/verkeers ongelukken per jaar in Nederland gaan er gemiddeld 2 mensen dood door een vliegtuig ongeluk en is daarmee de veiligste manier van reizen. De auto is het gevaarlijkste met gemiddeld ongeveer 70 doden gemiddeld per jaar. Ik heb dit vorig jaar eens op rtl4 bij het nieuws gezien. Actuele cijfers zijn vast wel ergens op te vragen.
#6 - 27-08-2006, 21:59 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby


kibri(natalie)

Het luchtverkeer word ook met de dag drukker, dus de kansen op een ongeluk worden ook groter hè :(
#8 - 28-08-2006, 07:12 uur
Groetjes natalie

Rebecca

ja erg he  :'( t schijnt dat niemand t overleefd heeft


Naar het laatste wat ik gezien heb is er een overlevende die in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt.
#9 - 28-08-2006, 11:03 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

GoGriz

Yep de copiloot is met zware brandwonden naar het ziekenhuis gebracht. 

Het vliegtuig was via de verkeerde starbaan vertrokken.  Die startbaan was 3500ft lang, terwijl de Canadair CRJ 100 er 5000 nodig heeft om veilig op te stijgen.  Ook schijnt die kortere startbaan (die helemaal niet door jets zou mogen gebruikt worden) niet verlicht geweest zijn.  Wat die piloten bezielde om daar op te stijgen weet ik niet  :o
#10 - 28-08-2006, 16:04 uur

Loek

Er waren asfalteringswerkzaamheden verricht op de kortere startbaan, en om de inspectie in het donker nog te kunnen verrichten had men de lichten langs deze startbaan aangedaan.  Daardoor waren de piloten in de war geraakt en op de eveneens verlichte korte startbaan gedraaid, in plaats van de langere waarvoor ze iets verder hadden moeten door draaien.  Ondanks dit alles lijkt het erop dat de piloot voor het opstijgen niet zijn kompas koers heeft gecheckt want dan had hij geweten op de verkeerde startbaan te staan.  Bovendien staat de startbaan nummer (de richting) met witte koeieletters op de baan geschilderd, en ook dit is blijkbaar genegeerd.  Een samenloop van menselijk falen dus.
#11 - 28-08-2006, 17:07 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2006, 17:14 uur door Loek »

Anouk

Jeetje.. Erg is dat wanneer piloten te arrogant worden en dingen gaan negeren omdat dat standard is en ze dat toch al allemaal weten ::)
#12 - 28-08-2006, 17:23 uur

GoGriz

Tja, ter verdediging van de piloten heb ik gehoord dat ze mogelijk amper 2u slaap hebben gehad omdat ze de laatste vlucht de vorige avond hadden gedaan.  Vliegtuigmaatschappijen zouden zo de gereglementeerde rusttijden omzeilen.  ???
#13 - 28-08-2006, 20:36 uur

Chiefram

Tja, ter verdediging van de piloten heb ik gehoord dat ze mogelijk amper 2u slaap hebben gehad omdat ze de laatste vlucht de vorige avond hadden gedaan.  Vliegtuigmaatschappijen zouden zo de gereglementeerde rusttijden omzeilen.  ???

Te kort aan slaap... Klinkt me bekend in de oren: de busreizen in Europa met alle gevolgen van dien!  :(
#14 - 28-08-2006, 21:44 uur

Bakvet

Is het niet zo dat die startbaannummers helemaal aan het uiteinde staan, leesbaar voor piloten die gaan landen? En als een startbaan niet gebruikt mag worden, horen ze er dan geen kruisen op te leggen? Zoals bijvoorbeeld hier op die startbaan die op een kwartiertje rijden van Schiphol ligt, toen hij nog niet officieel geopend was.
#15 - 28-08-2006, 21:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15