Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Loterij VS op zoek naar winnaar 365 miljoen

Discussie gestart

Wop

CHICAGO - Een Amerikaanse loterij is op zoek naar de winnaar van 365 miljoen dollar. De prijs viel op een Powerball-lot dat was gekocht in de staat Nebraska. Dat heeft de Multi-State Lottery Association zondag in Chicago bekendgemaakt.


Volgens de loterij is de prijs een van de grootste in de geschiedenis. De hoogste prijs in de Powerball-loterij tot dusver was 340 miljoen dollar. Powerball wordt in 28 Amerikaanse staten gespeeld.



Iamand van "onze" Amerikanen toevallig nog een lootje in zijn knip?  :D
#1 - 19-02-2006, 20:58 uur

Rebecca

Ik begrijp niet dat als je zo een grote prijs hebt gewonnen je niet meldt. Als je toch mee doet aan zo een loterij dan weet je toch dat er een kans is dat je wint en zorg je toch dat je dit nagaat.........Hoe klein die kans ook is  :o
#2 - 19-02-2006, 21:32 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

usaxtreme

all i can say is DAMN

Wish it was me  ;)
#3 - 19-02-2006, 23:40 uur

Dusza

Het zou mij kunnen overkomen...
Ben iemand die zelden meedoet aan zo'n lotterijen. En als ik dan meedoe, dan koop ik een lotje (met de idee dat ik toch niks ga winnen), en weken later, als mijn portemonnee weer eens uitpuilt, kom ik er achter dat ik nog zo'n ticket heb. ..

Alhoewel het nu stilaan een gewoonte geworden is als we onze Amerikaanse vrienden ontmoeten, om tesamen zo'n ticket te kopen. We hebben dit al in Amerika gedaan, in België en in Londen. En dan 's avonds samen rond tafel of in de zetel maar fantaseren wat we met dat geld gaan doen...
#4 - 19-02-2006, 23:42 uur

Loek

Ik zou de eerste paar dagen ook niets van me laten horen.  Eerst maar eens praten met een advokaat en een financieel adviseur voordat je jezelf blootstelt aan het circus dat volgt uit je bekendmaking.  Misschien ook meteen een bodyguard huren...

#5 - 20-02-2006, 17:28 uur

Chiefram

Ik zou wel met zulke bedragen om kunnen gaan, maar zou echt niet in de publiciteit willen komen. Sterker nog, ik zou het lekker 'geheim' willen houden naar de buitenwereld toe.

Ik zou een leuk huisje bouwen in de Rocky Mountains met een schitterende view. Gewoon, een huis met 4 of 5 slaapkamers en eenzelfde aantal badkamers. Een huis dat er verder 'gewoontjes' uitziet. Ik hoef geen paleis met 20 kamers of meer. Wel zou er een hagelnieuwe Bentley Azur in de garage staan en een gloednieuwe Ford Mustang GT Cabrio (of Saleen).

Ook zou ik nog maar 1 dag in de week willen werken, haha... denk dat dat wel te regelen is met mijn werkgever! LOL!

Nee, ik wist het wel...
#6 - 20-02-2006, 21:25 uur

B-man

Het belangrijkste is gewoon door te blijven leven zoals je nu doet. Natuurlijk mag je dan wel een groter huis kopen met een nieuwe auto en een keertje extra op vakantie gaan (eventueel naar je eigen vakantiehuis) maar sommige mensen kopen meteen 5 huizen met gouden kranen en een garage waar 60 auto's in kunnen (en die staan er dan ook). Die moet je tegen zichzelf in bescherming nemen.

B-man
#7 - 20-02-2006, 21:28 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Dat klopt! Heb hier genoeg voorbeelden van gezien. Die mensen geraken ineens in zeer ernstige financiele problemen, omdat ze gewoon niet weten waar ze aan beginnen. Ze slaan helemaal los, bij het winnen van zulke gigantische prijzen.
#8 - 20-02-2006, 21:34 uur

Wop

ik neem met 10% genoeg  8) 8)
#9 - 20-02-2006, 22:05 uur

B-man

ik neem met 10% genoeg  8) 8)

1% is ook niet misselijk hoor!  ;) :D

B-man
#10 - 20-02-2006, 22:07 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Dusza

Als ik mij goed herinner, dan is de Lotterij in Amerika anders dan in België:
als je in België (en Nederland?) het "groot lot" wint, dan krijg je alles in één keer uitbetaald.
Maar als je in Amerika het "groot lot" wint, dan kan je kiezen: ofwel laat je het in één keer uitbetalen, maar dan krijg je heel wat minder, ofwel laat je het in schijven uitbetalen, en dan krijg je uiteindelijk ook effectief het bedrag dat je gewonnen hebt?
#11 - 20-02-2006, 22:55 uur

Bakvet

De 365 miljoen is gebaseerd op wat de prijs waard is als hij in 30 jaarlijkse termijnen wordt uitbetaald. Als je voor die optie kiest, krijg je 30x een bedrag uitbetaald, dat telkens iets hoger wordt (gelijkopgaand met de inflatie ongeveer). Totaal na 30 jaar 365 miljoen. Dus laten we zeggen: in het eerste jaar ontvang je 5 miljoen en in het laatste jaar 20 miljoen.

Wil je het bedrag in een keer hebben, dan is het nog geen 365 miljoen waard. Zeg de helft: 180 miljoen. Hierover betaal je in dat jaar inkomstenbelasting, waardoor je bijvoorbeeld maar zo'n 130 miljoen zou kunnen overhouden. Net niet genoeg om van te kunnen leven maar net te veel om...
#12 - 20-02-2006, 23:30 uur

Dusza

De 365 miljoen is gebaseerd op wat de prijs waard is als hij in 30 jaarlijkse termijnen wordt uitbetaald.
Dus als jij komt te overlijden, dan betalen ze verder aan je erfgenamen?

Eigenlijk vind ik dat ene systeem wel goed dat ze in België hebben: Win for live. Het is zo'n krasbiljet, en als je de hoofdprijs hebt, dan win je voor de rest van je leven elke maand 1000 euro. Daar zou ik nou perfect gelukkig mee zijn!
#13 - 20-02-2006, 23:32 uur

Bakvet


Dus als jij komt te overlijden, dan betalen ze verder aan je erfgenamen?



Dat doen ze inderdaad.
#14 - 20-02-2006, 23:41 uur

Chiefram

Ik zou ook liever een prijs maandelijks uitgesmeerd krijgen in 30 jaar dan in een keer. Geeft wel een lekker zeker gevoel van vaste inkomsten, maar... wat als tussentijds de loterij failliet gaat??!!

 :o
#15 - 21-02-2006, 00:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15