Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moord/doodslag in Amerika is legaal

Discussie gestart

Pieter79

Zelfs met een wapen op zak ben je al dood voordat je dat wapen kan trekken. Je verwacht zoiets toch niet.

Zeker, helemaal gelijk in. Alleen, het lijkt me de enige kans die je nog hebt en misschien als meerdere personen een wapen bij zich hebben dan waren er misschien minder onschuldige slachtoffers gevallen. Ik persoonlijk ben van mening dat ik liever zelf niet weerloos ben mocht je onverhoopt in een situatie terechtkomen. Deze behulpzame mensen hebben hun aangeboden hulp met de dood moeten bekopen door een onderkruipsel met een wapen. Geen idee hoe, maar als er een manier is om wapens bij idioten weg te halen of houden dan zou ik er voorstander van zijn.
#121 - 31-07-2015, 19:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Misschien is het dan toch een goed idee om gewoon de wapens te verbieden....we leven inmiddels in de 21e eeuw in een fatsoenlijk land, en niet in de 19e eeuw in het wilde westen.
#122 - 31-07-2015, 23:35 uur

Pieter79

Maar dat is juist mijn punt, verbieden helpt niet aangezien criminelen toch wapens op zak hebben. Als een overheid ze verbiedt dan nog kunnen ze gemakkelijk thuis op een 3D printer gefabriceerd worden. Zelfde met messen, dit zijn ook moordwapens. Daardoor ben ik van mening dat gewone burgers legaal wapens moeten kunnen blijven aanschaffen, één van de redenen waarom ik hier ben gaan wonen.
#123 - 01-08-2015, 04:07 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

Het valt te verwachten dat de wapenlobby er naar aanleiding van dit voorval voor gaat pleiten dat alle Roadside Assistance medewerkers bewapend zullen worden.
#124 - 01-08-2015, 19:10 uur

Skydriver


Het is een totale illusie om te denken dat het verbieden van het bezit/dragen van wapens ook maar iets oplost! Integendeel, het zal alleen maar erger worden, omdat dan immers alleen criminelen een wapen zullen bezitten.
#125 - 02-08-2015, 07:37 uur
The USA....What else?

Old Faithful

Als alleen criminelen wapens bezitten zullen de vele doden als gevolg van moordpartijen door psychisch gestoorde jongeren op scholen, als gevolg van ongelukken door spelende kinderen etc. in ieder geval niet meer voorkomen.
Grote kans dat de jongen uit het bericht van Terpies dan geen vuurwapen gehad zou hebben.

Ook voor criminelen zal het moeilijker worden aan een wapen te komen, omdat er minder in omloop zijn. Er zullen dus minder criminelen in het bezit van een wapen zijn. Zware criminelen zullen altijd wel aan een vuurwapen kunnen komen maar voor de doorsnee persoon met plannen om te gaan inbreken of iemand te gaan overvallen zal dat aanzienlijk moeilijker worden, als er alleen nog vuurwapens in het illegale circuit rondgaan.

En ja, een aanslag als op koninginnendag enkele jaren geleden in Apeldoorn kan dan nog steeds voorkomen. Een pistool op zak had de slachtoffers die dag echter ook niet geholpen. We zullen moeten accepteren dat een wereld zonder geweld helaas een utopie is.
#126 - 02-08-2015, 11:28 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Als alleen criminelen wapens bezitten zullen de vele doden als gevolg van moordpartijen door psychisch gestoorde jongeren op scholen, als gevolg van ongelukken door spelende kinderen etc. in ieder geval niet meer voorkomen.
Grote kans dat de jongen uit het bericht van Terpies dan geen vuurwapen gehad zou hebben.

Ook voor criminelen zal het moeilijker worden aan een wapen te komen, omdat er minder in omloop zijn. Er zullen dus minder criminelen in het bezit van een wapen zijn. Zware criminelen zullen altijd wel aan een vuurwapen kunnen komen maar voor de doorsnee persoon met plannen om te gaan inbreken of iemand te gaan overvallen zal dat aanzienlijk moeilijker worden, als er alleen nog vuurwapens in het illegale circuit rondgaan.

...

Het is bij wet al verboden om iemand te doden (uitzonderingen daargelaten, bijvoorbeeld zelfverdediging), dus iemand die dit werkelijk uitvoert is blijkbaar al bereidt om crimineel te worden. Het vinden van wapens lijkt me dan niet moeilijk, en al helemaal niet meer wanneer je ze thuis vrij simpel zelf kunt produceren. Het blijkt telkens maar weer dat gasten die dit doen volledig onder de medicijnen zitten, voorgeschreven door psychiaters die zelf niet eens precies weten wat voor effecten ze op iemand hebben. Het feit dat ze al ingeboekt zijn bij een psychiater betekent al dat ze GEEN vuurwapen mogen hebben of aanschaffen, en al helemaal geen CCW permit krijgen. Hoezo een verbod werkt??! Haal wapens maar weg bij de gewone, werkende belastingbetaler, not.

Er zijn genoeg verhalen waar slachtoffers hun overvaller afgeschrikt of uitgeschakeld hebben, omdat ze dat recht hadden. Je leest er alleen niet over, aangezien het niet in het straatje van de mainstream media past.

Wij leven hier in een gebied met erg weinig crime, en al helemaal weinig violent crime, dus voel me hier absoluut thuis en veilig. Maar er zijn ook genoeg delen waar dit niet zo is en kan me niet voorstellen dat het recht op het dragen van (vuur)wapens, voor de meeste mensen, verboden gaat worden.

Al met al verschillende visies, en ik ga lekker volgende week op een 8-uurse herhaal cursus om mijn Concealed Carry of a Weapon permit weer voor een nieuwe periode van 5 jaar geldig te krijgen. Papieren inleveren bij de plaatselijke sheriff en als het goed is heb ik het een week later in de mail. :)

Nog een paar vragen; waarom zijn er zoveel meer moorden en vuurwapen doden in Rusland en vele midden- en Zuid-Amerikaanse landen terwijl vuurwapens daar gereguleerd zijn net zoals in Nederland? https://en.wikipedia.org/wiki/Overview_of_gun_laws_by_nation (zie overzicht 3/4 omlaag) Ook Zwitserland heeft één van de hoogste vuurwapendichtheid in de wereld maar is tevens ook erg veilig. Als ik statistieken vergelijk dan is er niet echt een patroon te ontdekken met betrekking tot vrijgave of een verbod op vuurwapens versus vuurwapen doden. De toekomst zal uitwijzen hoe en wat, maar ik ben erg benieuwd hoe Nederland of vele andere landen zullen omgaan met eigen productie van vuurwapens. Je kunt kogels reguleren en duurder maken, alhoewel die ook redelijk makkelijk zijn te hergebruiken (zelf herladen).
#127 - 02-08-2015, 17:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver


Ook voor criminelen zal het moeilijker worden aan een wapen te komen, omdat er minder in omloop zijn. Er zullen dus minder criminelen in het bezit van een wapen zijn. Zware criminelen zullen altijd wel aan een vuurwapen kunnen komen maar voor de doorsnee persoon met plannen om te gaan inbreken of iemand te gaan overvallen zal dat aanzienlijk moeilijker worden, als er alleen nog vuurwapens in het illegale circuit rondgaan.



het is voor mij in Amsterdam vrij eenvoudig om aan een vuurwapen te komen, het zou me ongeveer een uurtje en een bedrag kosten. Dus uw argument houd derhalve geen stand..En ik ben nieteens een crimineel
#128 - 03-08-2015, 06:54 uur
The USA....What else?

Terpies


Ook voor criminelen zal het moeilijker worden aan een wapen te komen, omdat er minder in omloop zijn. Er zullen dus minder criminelen in het bezit van een wapen zijn. Zware criminelen zullen altijd wel aan een vuurwapen kunnen komen maar voor de doorsnee persoon met plannen om te gaan inbreken of iemand te gaan overvallen zal dat aanzienlijk moeilijker worden, als er alleen nog vuurwapens in het illegale circuit rondgaan.



het is voor mij in Amsterdam vrij eenvoudig om aan een vuurwapen te komen, het zou me ongeveer een uurtje en een bedrag kosten. Dus uw argument houd derhalve geen stand..En ik ben nieteens een crimineel

Het verschil is dat je met dat vuurwapen op zak illegaal bezig bent, en in Amerika legaal.

Dat is het grote verschil.

Vuurwapens lossen het probleem niet op, het maakt het alleen maar groter als er meer vuurwapens zijn en iedere nono een concealed weapon permit kan aanvragen en toegewezen krijgen.

@pieter79: het feit dat je de USA met Rusland en een aantal criminele landen in Midden-Amerika vergelijkt zegt imho genoeg hoe triest het gesteld is met het hele wapen beleid (van de republikeinen) in de USA.

Ik houd mijn hart vast als Donald Trump de nieuwe president wordt.....

Bovendien is in het aangehaalde artikel het volgende wel heel erg opvallend:

Citaat
A person is generally prohibited from purchasing a firearm if:[21]

they are under indictment for a felony, or any crime which could result in more than a year in prison.
they have been convicted of a felony, or any other crime for which they could have been sentenced to more than a year in prison.
they are a fugitive from justice.
they are an unlawful user of, or addicted to, controlled substances, including marijuana.
they have been adjudicated mentally defective.
they have been discharged from the Armed Forces under dishonorable conditions.
they have been convicted of a misdemeanor crime of domestic violence.
they have renounced their United States citizenship.
they are an illegal alien.

Ondanks wat hier staat zijn de meeste doden en slachtoffers van vuurwapen geweld in de USA veroorzaakt door de mensen die volgens de wet zijn uitgesloten van het dragen/in bezit hebben van een wapen.

Dus het probleem is in de USA minstens zo groot aanwezig dan wat er geschetst wordt over het verkrijgen van een wapen in Amsterdam.

Je kunt je ogen wel sluiten voor de illegaliteit van wapen bezit in de USA, het valt alleen mond op omdat er zoveel mensen zijn die 'legaal' een wapen hebben.

Het gevoel van veiligheid wordt imho zeker niet versterkt door nog meer mensen met allerhande wapentuig, al dan niet legaal.

De voorbeelden op dit forumtopic zijn duidelijk genoeg.
#129 - 03-08-2015, 21:05 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2015, 21:12 uur door Terpies »

Pieter79

Bovendien is in het aangehaalde artikel het volgende wel heel erg opvallend:

Citaat
A person is generally prohibited from purchasing a firearm if:[21]

they are under indictment for a felony, or any crime which could result in more than a year in prison.
they have been convicted of a felony, or any other crime for which they could have been sentenced to more than a year in prison.
they are a fugitive from justice.
they are an unlawful user of, or addicted to, controlled substances, including marijuana.
they have been adjudicated mentally defective.
they have been discharged from the Armed Forces under dishonorable conditions.
they have been convicted of a misdemeanor crime of domestic violence.
they have renounced their United States citizenship.
they are an illegal alien.

Ondanks wat hier staat zijn de meeste doden en slachtoffers van vuurwapen geweld in de USA veroorzaakt door de mensen die volgens de wet zijn uitgesloten van het dragen/in bezit hebben van een wapen.

Hier geef je dus zelf aan dat wapens al verboden zijn voor mensen die er andere mensen mee vermoorden. Blijkbaar helpt de wet dus niet. Dan maar een wet om mensen die zich wel aan de wet willen houden, en zichzelf willen verdedigen tegen criminelen, maar de wapens afnemen?!

De meeste homicides gebeuren inderdaad in gang related violence, en in wijken waar een groot deel van de jeugd zich met illegale drug verkopen bezighoudt. Op het moment dat je je crimineel gedraagt (bijvoorbeeld door te dealen) ben je bij wet al uitgesloten van het dragen of bezitten van wapens. Ben je crimineel, en beschik je over een wapen, dan komt je gevangenisstraf iets hoger uit aangezien het dan een 'aggravated' inbraak of overval is.

Mensen in Nederland worden over het algemeen 'bang' gemaakt door de media als het over de VS gaat; de meeste doden door vuurwapens vallen nog altijd onder zelfmoorden (meer dan 60%), en dan nog eens een heel groot deel dat gang of drugs gerelateerd is. Voor een normale burger is het hier over het algemeen veel veiliger op straat dan in menig Europees land. Ja, er zijn bepaalde wijken die erg gevaarlijk zijn, maar die heb je in veel Europese steden ook.

Ben erg benieuwd wat de toekomst brengt in Europa met al die gelukszoekers en de problemen die ze met zich meebrengen. Woningovervallen pieken, en straatrovers kom je overal tegen. Ik zit hier goed in de VS, lekker zonder zorgen, maar wel met enkele vuurwapens (al dan niet op zak).
#130 - 03-08-2015, 23:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Ik moet zeggen dat het me opvalt hoe je verheerlijking van het bezit en gebruik van vuurwapens in de 5 jaar dat je in de USA bent een beetje laconieke en absurde vormen begint aan te nemen.

Je doet net alsof alle problemen alleen op te lossen zijn met wapens, en zolang de een een groter wapen heeft, of meer, of sneller schiet hij/zij in het voordeel is.

Hoe jouw denkbeelden in die andere jaren zijn geweest toen je wel normaal in een fatsoenlijke maatschappij leefde was laat zich raden.....het gevoel dat je in het wilde westen woont zonder enig gevoel van realiteit dat wapens meer problemen veroorzaken dan ze oplossen.

Het wapen bezit in de USA is gebaseerd op een wet die ooit van toepassing was toen het land nog onontgonnen was en er geen fatsoenlijk rechtssysteem was. In een fatsoenlijk en ontwikkeld eerste wereld land is er geen enkele aantoonbare noodzaak voor het bezit of gebruik van wapens, anders dan om wilde dieren van je terrein te houden.

Het recht op vuurwapens behoort in een fatsoenlijk land toe aan mensen die het recht en de rechtsstaat borgen, zoals leger en politie, en niet aan een willekeurige jan doedel die vindt dat hij /zij recht heeft om zich te verdedigen en eigen rechter te spelen.
#131 - 04-08-2015, 00:43 uur

Pieter79

Ik moet zeggen dat het me opvalt hoe je verheerlijking van het bezit en gebruik van vuurwapens in de 5 jaar dat je in de USA bent een beetje laconieke en absurde vormen begint aan te nemen.

Ik ben juist erg verantwoordelijk in de omgang met wapens, absoluut niet laconiek. Heb ook geen idee wat er absurd aan is, er zijn meer mensen dan je denkt met vuurwapens in de VS. Je eigen tandarts, de restauranteigenaar, of wie dan ook. Onze gemeente is zo groot als de provincie Utrecht, en er wonen maar 10.000 mensen in die gemeente. Misschien plaatst dat het in perspectief? De politie kan hier niet zomaar overal direct ter plaatse zijn, mensen wonen erg afgelegen.

Verder heb ik heb geen idee hoe je erbij komt dat het hier geen fatsoenlijke maatschappij is? Ik durf te stellen dat het hier veel fatsoenlijker is dan in de meeste plaatsen in Nederland. En problemen worden hier niet met wapens opgelost, je draait dan lang de gevangenis in. Het overgrote deel van de VS is fatsoenlijk, maar waarschijnlijk focus je je teveel op probleemwijken van grote steden waar het inderdaad af en toe een wild west vertoning is. Dat is natuurlijk wat er in Nederland (en ook hier) op de buis komt, maar de realiteit is echt anders.
#132 - 04-08-2015, 02:51 uur
« Laatst bewerkt op: 04-08-2015, 05:03 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jhbechthum

Je eigen tandarts,
Die had je nu misschien net niet op moeten noemen...

Verder denk ik dat het wapenbezit in de USA zo diep geworteld zit dat dit niet te wijzigen is naar Nederlandse maatstaven.

Johan.
#133 - 04-08-2015, 17:56 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Pieter79

Je eigen tandarts,
Die had je nu misschien net niet op moeten noemen...

Ben je zelf tandarts??!
#134 - 04-08-2015, 23:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Je eigen tandarts,
Die had je nu misschien net niet op moeten noemen...

Ben je zelf tandarts??!

Ik denk dat hij doelt op de meest gehate tandarts ter wereld op dit moment 😉
#135 - 05-08-2015, 20:18 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15