Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moord/doodslag in Amerika is legaal

Discussie gestart

Johan

Als de trainingen net zo goed van kwaliteit worden als de concealed carry trainingen dan laat maar zitten.

En ook Staten doen het niet zo bijzonder goed. Ik heb toevallig vandaag voor de staat Missouri mijn shotgun kwalificatie gedaan. Paar uurtjes theorie, paar uurtjes op de schietbaan en voila klaar.

Wapengedrag heeft met gezond verstand te maken, niet met kennis!
Alle incidenten met kinderen en zo je wilt oudere jongeren worden niet opgelost door trainingen.
#61 - 03-02-2015, 01:48 uur

Skydriver

Als de trainingen net zo goed van kwaliteit worden als de concealed carry trainingen dan laat maar zitten.

En ook Staten doen het niet zo bijzonder goed. Ik heb toevallig vandaag voor de staat Missouri mijn shotgun kwalificatie gedaan. Paar uurtjes theorie, paar uurtjes op de schietbaan en voila klaar.

Wapengedrag heeft met gezond verstand te maken, niet met kennis!
Alle incidenten met kinderen en zo je wilt oudere jongeren worden niet opgelost door trainingen.
Ik dacht dan zelf meer aan de trainingen zoals die in het leger worden gegeven! En ik ben het overigens niet helemaal met je eens dat kennis van het wapen niet bijdraagt aan de veiligheid! Uiteraard komt gezond verstand op de eerste plaats, maar een vuurwapentraining begint éérst met: Juist, de elementaire veiligheidsmaatregelen. ( loop in een veilige richting,wapen op safe, geen magazijn geplaatst, check de kamer) een training die daar niet mee begint is inderdaad waardeloos.
#62 - 03-02-2015, 09:49 uur
The USA....What else?

Johan

Ik dacht dan zelf meer aan de trainingen zoals die in het leger worden gegeven! En ik ben het overigens niet helemaal met je eens dat kennis van het wapen niet bijdraagt aan de veiligheid! Uiteraard komt gezond verstand op de eerste plaats, maar een vuurwapentraining begint éérst met: Juist, de elementaire veiligheidsmaatregelen. ( loop in een veilige richting,wapen op safe, geen magazijn geplaatst, check de kamer) een training die daar niet mee begint is inderdaad waardeloos.

Laat ik het dan anders zeggen:

Kennis van wapens draagt bij aan veiligheid voor de originele gebruiker, das zeker waar. Maar als je naar de ongelukken ermee kijkt, dan is er geen training die daar iets aan had kunnen doen. Mensen die z'n CCW hebben leren die basis aan waar jij op doelt. Dat kind wat in de Walmart zijn moeder per ongeluk doodschoot was hier niet mee voorkomen.

De logica blijft ook hier gelden, voor- of tegenstander: hoe meer wapens, hoe meer incidenten. Simple is that
#63 - 03-02-2015, 12:08 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2015, 12:14 uur door Johan »

Pieter79

De logica blijft ook hier gelden, voor- of tegenstander: hoe meer wapens, hoe meer incidenten. Simple is that

Het is ongelooflijk en voor mij niet voor te stellen hoe nonchalant sommigen met wapens omgaan, en zeker met kinderen in de buurt. In ieder geval; zolang die paar incidenten van idioten maar niet worden misbruikt om een verbod op het hebben en dragen van wapens er door te drukken. Kijkende naar de laatste 10 jaar zijn meer en meer staten CCW gaan toestaan en zijn de criminaliteitscijfers ook flink gedaald. Het zal altijd wel een heftige discussie blijven tussen voor- en tegenstanders maar ik ben niet bang dat deze rechten in mijn leven ontnomen worden.

Gr. Pieter
#64 - 03-02-2015, 12:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Zolang de NRA één van de grootste sponsors blijft bij de republikeinen in een twee partijen politiek, zie ik dit helaas ook niet snel veranderen als de republikeinen aan de macht gaan komen....net als het afschaffen van de doodstraf, het accepteren van gelijkheid tussen mensen omwille van hun geaardheid, discriminatie/segregatie, het toestaan van abortus en het verbod op polygamie er allemaal niet komen als de republikeinen het voor het zeggen gaan krijgen.....
#65 - 04-02-2015, 00:56 uur
« Laatst bewerkt op: 04-02-2015, 01:00 uur door Terpies »

Pieter79

Een persoon met een CCW permit (Concealed Carry of a Weapon) heeft een massacre voorkomen in een restaurant in Houston, Texas. Een doorgedraaide klant die het restaurant even daarvoor was uitgezet kwam later terug en liep al schietend naar binnen, maar werd gelukkig voordat hij mensen kon verwonden zelf neergeschoten. Hij heeft het niet overleeft.

http://bearingarms.com/concealed-carrier-kills-restaurant-active-shooter-houston/

Dit zie of lees je nou nooit op het Nederlandse nieuws... Wie weet zullen er in Nederland ook ooit wapens nodig zijn om je lijf en leden te kunnen beschermen.
#66 - 05-02-2015, 02:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Een persoon met een CCW permit (Concealed Carry of a Weapon) heeft een massacre voorkomen in een restaurant in Houston, Texas. Een doorgedraaide klant die het restaurant even daarvoor was uitgezet kwam later terug en liep al schietend naar binnen, maar werd gelukkig voordat hij mensen kon verwonden zelf neergeschoten. Hij heeft het niet overleeft.

http://bearingarms.com/concealed-carrier-kills-restaurant-active-shooter-houston/

Dit zie of lees je nou nooit op het Nederlandse nieuws... Wie weet zullen er in Nederland ook ooit wapens nodig zijn om je lijf en leden te kunnen beschermen.

Als die dolgedraaide klant geen wapen had gehad was er sowieso niets aan de hand geweest en had de persoon met zijn ccw ook niet tussenbeide hoeven komen door terug te schieten.

Volgende keer komt ie met een tank, en dan? Haalt iedereen dan een bazooka uit zijn handtasje?
#67 - 05-02-2015, 02:48 uur

Pieter79

Als die dolgedraaide klant geen wapen had gehad was er sowieso niets aan de hand geweest en had de persoon met zijn ccw ook niet tussenbeide hoeven komen door terug te schieten.

Volgende keer komt ie met een tank, en dan? Haalt iedereen dan een bazooka uit zijn handtasje?

Feit is dat er vuurwapens zijn. Theoretisch zou je nooit iets moeten lezen over vuurwapen-incidenten in Nederland, maar de realiteit is dat er elke dag wel ergens in Nederland een schietincident is.
Tank incidenten zijn er bijna nooit (uitzonderingen daargelaten https://www.youtube.com/watch?v=XnUoUKEIGoo), dus anti-tank wapens zijn niet nodig, en het is militair materieel dus ook verboden. Idioten met messen en vuurwapens is denk ik wat je in 99.9% van de gevallen tegen komt. Je kunt er dus voor kiezen om een vuurwapen thuis te hebben liggen om overvallers of inbrekers te kunnen wegjagen, en ook voor een CCW gaan zodat je je op straat kunt beschermen mocht het nodig zijn. Al deze opties zijn geheel vrijwillig, maar kies je voor een vuurwapen dan komt daar ook de verantwoordelijkheid bij.

In de CCW training wordt trouwens erg afgeraden om een vuurwapen in een handtasje bij je te dragen.
#68 - 05-02-2015, 03:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

En juist dat feit dat er vuurwapens zijn (in de Amerikaanse samenleving) is exact mijn punt.

Als je dat 'voorrecht' gewoon zou afschaffen zouden dit soort situaties veel minder voorkomen, of ben je dat hiet met me eens?
#69 - 05-02-2015, 17:22 uur

bgroeneveld

Bij schietpartijen hier in de VS begin ik steeds meer de neiging te krijgen om die als "Amsterdamse toestanden" te beschrijven.

Overigens: in Florida mag je een schietbaan in je voortuintje aanleggen, vlak naast het huis van je buren en daar kan blijkbaar niemand wat aan doen, die "vrijheid" is in de wet vastgelegd.

http://www.dailykos.com/story/2015/01/30/1361295/-The-Front-Yard-Gun-Range-Just-Feet-From-My-Neighbors-Kids-Bedroom-Window#
#70 - 05-02-2015, 19:14 uur

Skydriver

En juist dat feit dat er vuurwapens zijn (in de Amerikaanse samenleving) is exact mijn punt.

Als je dat 'voorrecht' gewoon zou afschaffen zouden dit soort situaties veel minder voorkomen, of ben je dat hiet met me eens?
Ik ben bang dat het de situatie dan alleen verergerd, omdat dan veel wapenbezit via het illegale circuit zal gaan! Nu zijn veel wapenbezitters immers geregistreerd.
Over illegaal wapenbezit gesproken; het kostte hier in Nederland reporters slechts enkele uren om een AK-47 te bemachtigen...
#71 - 06-02-2015, 09:44 uur
The USA....What else?

Johan

Bij schietpartijen hier in de VS begin ik steeds meer de neiging te krijgen om die als "Amsterdamse toestanden" te beschrijven.

Overigens: in Florida mag je een schietbaan in je voortuintje aanleggen, vlak naast het huis van je buren en daar kan blijkbaar niemand wat aan doen, die "vrijheid" is in de wet vastgelegd.

http://www.dailykos.com/story/2015/01/30/1361295/-The-Front-Yard-Gun-Range-Just-Feet-From-My-Neighbors-Kids-Bedroom-Window#

Grappig dat je zegt Amsterdamse toestanden! Je bedoelt dus toestanden in een land waar het illegaal is om een vuurwapen te hebben als gewone burger? Tja dan heeft het niet hebben van wapens dus toch niet zo veel zin?
#72 - 07-02-2015, 04:54 uur

Johan

Ik ben bang dat het de situatie dan alleen verergerd, omdat dan veel wapenbezit via het illegale circuit zal gaan! Nu zijn veel wapenbezitters immers geregistreerd.
Over illegaal wapenbezit gesproken; het kostte hier in Nederland reporters slechts enkele uren om een AK-47 te bemachtigen...

Ik weet niet wat jou begrip van veel geregistreerde wapenbezitters is maar er zijn er velen malen meer die hun wapen niet registreren en dat ook niet hoeven te doen omdat ze geen vergunning om concealed te dragen, hebben. Dat is dus een loos argument.




#73 - 07-02-2015, 04:57 uur

Skydriver

Ik ben bang dat het de situatie dan alleen verergerd, omdat dan veel wapenbezit via het illegale circuit zal gaan! Nu zijn veel wapenbezitters immers geregistreerd.
Over illegaal wapenbezit gesproken; het kostte hier in Nederland reporters slechts enkele uren om een AK-47 te bemachtigen...

Ik weet niet wat jou begrip van veel geregistreerde wapenbezitters is maar er zijn er velen malen meer die hun wapen niet registreren en dat ook niet hoeven te doen omdat ze geen vergunning om concealed te dragen, hebben.
Zou dát dan niet eens tijd worden dat een ieder die een wapen koopt automatisch geregistreerd word???
#74 - 07-02-2015, 10:44 uur
The USA....What else?

Terpies

Volgens mij leidt het hebben van veel wapens (al dan niet geregistreerd)  tot het hebben van meer situaties waarbij wapens gebruikt worden, of dit nu in huiselijke kring is, op straat of in het voorbeeld van het restaurant.

In NL gaat het om criminelen, ook die hebben in de USA veel wapens. Denk je nou echt dat het zoveel lastiger is in USA om een wapen te kopen? Die koop je in de USA net zo makkelijk als een pakje sigaretten, mits je de juiste contacten hebt. Vele malen makkelijker dan in NL.


Er zijn in Nederland net zoveel dodelijke slachtoffers in een jaar, meestal afrekeningen in het criminele circuit, dan in een gemiddelde stad in de USA in een paar maanden, laat staan op landelijk niveau.

En dan nog maar te zwijgen over situaties waarbij het wapen getrokken wordt en er alleen gewonden vallen.

Ik persoonlijk vind het juist een onveilig idee om bv een restaurant binnen te komen en te bedenken dat iedereen een wapen bij zich heeft.....noem je dat beschaving?

In Nederland heeft bijna niemand een wapen, behalve criminelen en politie....iig geen mensen die boos zijn omdat ze een restaurant worden uitgezet.
#75 - 07-02-2015, 13:27 uur
« Laatst bewerkt op: 07-02-2015, 13:30 uur door Terpies »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15