Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moord/doodslag in Amerika is legaal

Discussie gestart

Pieter79

Ik geloof niet dat wij ooit ook maar enigszins dezelfde mening gaan hebben dus het heeft weinig zin om daar verder op te reageren ;-)
Ik denk dat we het beter over koffie kunnen hebben ;-)

Hahaha ja inderdaad; we hebben allebei onze eigen ervaringen en mening hierover en daar is helemaal niets mis mee!  8)
#16 - 06-12-2014, 15:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Johan,
ik nodig je van harte uit om één dag met mij op pad te gaan. :police:

Nietszeggende reactie Hans, je kunt beter inhoudelijk reageren! Ik weet dat jij ook in dat veld zit, ken je mijn historie?
Schijnbaar niet, anders had je deze opmerking niet gemaakt.

Geloof me I have been there and done that.
#17 - 06-12-2014, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 06-12-2014, 19:14 uur door Johan »

Johan

Je hoeft natuurlijk ook nooit dezelfde mening te hebben, of dit na te streven. Dan zou je alle democratie en politieke partijen meteen kunnen opdoeken. Mensen zullen altijd andere meningen hebben, gevormd door een bepaalde overtuiging, geloof, opvoeding, eigen ervaring, etc. En meestal zit er in beide kanten altijd een kern van logica en waarheid. Zolang je elkaars mening maar respecteert! Ik zou dus juist wel blijven reageren, al is het maar om iemand heel even over "de andere kant" na te laten denken. Misschien blijft hij bij zijn standpunt maar misschien ook niet, of overtuig je andere lezers.

Maar koffie is ook lekker! ::)

Het niet reageren op wat Pieter zegt is niet en nimmer bedoelt als kritiek of anderszins iets wat daar ook maar in de buurt komt. Ik stel echter vast dat Pieter er heel anders over denkt dan ikzelf. En dat geeft niets, discussie over dat soort zaken is altijd goed en bovenal leuk. Maar als we dat dan hebben vastgesteld is het ook niet nodig daar verder over te discussiëren. Daarom staan er ook smileys achter mijn opmerking. Mijn motivaties om dit een probleem te vinden zijn helder, gelukkig zijn er heel veel mensen (ook in law enforcement) die deze mening delen, maar ook heel veel niet. Zoveel gezichten en zoveel meningen!

We hebben dit eerder gehad en hebben vaker blijk gegeven van een andere view op dit soort onderwerpen (ik noem maar even de doodstraf). Das alleen maar leuk en de koffie gaat er zeker niet minder lekker door smaken, wellicht alleen maar beter ;-)
#18 - 06-12-2014, 18:56 uur
« Laatst bewerkt op: 06-12-2014, 19:02 uur door Johan »

B-man

Je hoeft natuurlijk ook nooit dezelfde mening te hebben, of dit na te streven. Dan zou je alle democratie en politieke partijen meteen kunnen opdoeken. Mensen zullen altijd andere meningen hebben, gevormd door een bepaalde overtuiging, geloof, opvoeding, eigen ervaring, etc. En meestal zit er in beide kanten altijd een kern van logica en waarheid. Zolang je elkaars mening maar respecteert! Ik zou dus juist wel blijven reageren, al is het maar om iemand heel even over "de andere kant" na te laten denken. Misschien blijft hij bij zijn standpunt maar misschien ook niet, of overtuig je andere lezers.

Maar koffie is ook lekker! ::)

Het niet reageren op wat Pieter zegt is niet en nimmer bedoelt als kritiek of anderszins iets wat daar ook maar in de buurt komt. Ik stel echter vast dat Pieter er heel anders over denkt dan ikzelf. En dat geeft niets, discussie over dat soort zaken is altijd goed en bovenal leuk. Maar als we dat dan hebben vastgesteld is het ook niet nodig daar verder over te discussiëren. Daarom staan er ook smileys achter mijn opmerking. Mijn motivaties om dit een probleem te vinden zijn helder, gelukkig zijn er heel veel mensen (ook in law enforcement) die deze mening delen, maar ook heel veel niet. Zoveel gezichten en zoveel meningen!

We hebben dit eerder gehad en hebben vaker blijk gegeven van een andere view op dit soort onderwerpen (ik noem maar even de doodstraf). Das alleen maar leuk en de koffie gaat er zeker niet minder lekker door smaken, wellicht alleen maar beter ;-)

Helder! Maar deel je mening dat het nuttig en leuk is om over zulke zaken te debatteren, vandaar dat ik je probeerde aan te sporen om door te gaan.  :D Maar op een gegeven moment ben je wel uitgediscussieerd inderdaad.
#19 - 07-12-2014, 23:30 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Johan

Helder! Maar deel je mening dat het nuttig en leuk is om over zulke zaken te debatteren, vandaar dat ik je probeerde aan te sporen om door te gaan.  :D Maar op een gegeven moment ben je wel uitgediscussieerd inderdaad.

Ja ik had al door dat je nog wel wat meer discussie wilde zien  ;D

Wellicht moet je gewoon meedoen!  >:D
#20 - 08-12-2014, 00:02 uur

B-man

Helder! Maar deel je mening dat het nuttig en leuk is om over zulke zaken te debatteren, vandaar dat ik je probeerde aan te sporen om door te gaan.  :D Maar op een gegeven moment ben je wel uitgediscussieerd inderdaad.

Ja ik had al door dat je nog wel wat meer discussie wilde zien  ;D

Wellicht moet je gewoon meedoen!  >:D

Haha, wellicht dat ik in de komende dagen wel even my 2 cents deel hier.
#21 - 08-12-2014, 00:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Johan

Haha, wellicht dat ik in de komende dagen wel even my 2 cents deel hier.

Ik kijk er naar uit ;-)

#22 - 08-12-2014, 03:38 uur

Skydriver

Ze vragen ook om ellende hé?
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buitenland/23427489/__Demonstranten_weer_slaags_met_politie_NY__.html
en nog een berichtje:
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3806900/2014/12/09/Weer-ophef-na-optreden-blanke-politieagent-VS.dhtml
En daaruit wou ik een stukje citeren:
"De politie in het Amerikaanse Orange County (Florida) heeft oproepen tot kalmte nadat een blanke agent maandag een zwarte verdachte neerschoot. Volgens getuigen had de man zijn handen in de lucht gestoken toen de politieman het vuur opende. De verdachte (28) raakte zwaargewond.
De ongewapende man werd samen met iemand anders betrapt in een gestolen auto. Volgens de politie weigerde de verdachte bevelen van de agent op te volgen. Die zou hebben gevreesd voor zijn veiligheid en vuurde drie kogels af."
Wie was hier de crimineel ook alweer? Ik zeg: beroepsrisico, autodiefstal mag nou eenmaal niet!
#23 - 09-12-2014, 09:53 uur
The USA....What else?

Skydriver

#24 - 09-12-2014, 16:32 uur
The USA....What else?

Johan

Gelukkig zijn de meeste acties van agenten in Amerika terecht, helaas worden de ogen te vaak gesloten voor diegene die dat niet doen ;-)
#25 - 09-12-2014, 16:49 uur

Pieter79

En weer onnodig geweld tegen een willekeurig iemand in St. Louis. Of misschien toch niet geheel willekeurig: http://www.foxnews.com/us/2014/12/09/fbi-called-to-investigate-whether-attack-on-bosnian-woman-hate-crime/
#26 - 09-12-2014, 19:09 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ikbenwalter

Mijn vorige (langdurige) carriere heeft me onder andere geleerd dat de helft van de berichtgeving in de reguliere media domweg onjuist;  onvolledig; veronderstellend of verdraaid is.

Deze reactie staat los van het onderwerp in dit draadje of betrokken auteurs trouwens.

Walter

#27 - 10-12-2014, 02:01 uur

Johan

Walter,

Je hebt gelijk en daar hoef je niet eens een mening bij te hebben over het onderwerp zelf!
Nieuwsgaring heeft altijd een kleur.
Wil ik pro protesten nieuws vergaren dan kijk ik meer naar CNN, wil ik het meer PRO politieagenten zien dan zet ik FOX aan.
Geloof ik in de tea party kijk ik naar Fox, geloof ik in Obamacare dan doe ik CNN, etc. etc. etc.

De kunst is de juiste stukjes info uit beiden zenders te halen, niet altijd even makkelijk maar vaak zijn de overeenkomsten op beiden zenders de beste leidraad voor je eigen conclusies. Althans zo ervaar ik dat.
#28 - 10-12-2014, 05:17 uur

jhbechthum

Mijn vorige (langdurige) carriere heeft me onder andere geleerd dat de helft van de berichtgeving in de reguliere media domweg onjuist;  onvolledig; veronderstellend of verdraaid is.

Een voorbeeld hiervan: Een foto liegt niet. Of wel?, even doorscrollen naar Vinden of plunderen?.

Het staat los van de discussie hier over politiegeweld, maar geeft wel aan dat je de media met een (grote?) korrel zout moet nemen.

Johan.
#29 - 10-12-2014, 18:42 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Pieter79

Hier een agent die een man met snowshovel doodschiet, in Utah. Je kunt precies in het filmpje zien hoe het van kwaad tot erger gaat, de agent rustig blijft en de man erg agressief reageert. Dan wil hij de agent met zijn shovel slaan waarna hij wordt doodgeschoten. Dit is afgelopen week gebeurd. Een uitstekend voorbeeld van wat je niet moet doen als de politie je iets vraagt:
http://www.liveleak.com/view?i=caf_1420855290 (schoten zijn niet te zien of horen in video)

Ik denk niet dat hier rellen van gaan komen trouwens.
#30 - 10-01-2015, 20:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15