Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moord/doodslag in Amerika is legaal

Discussie gestart

Pieter79

Ik hoop het nooit mee te maken, maar deze heldhaftige klant heeft ons van een overvaller verlost. Hopelijk volgt uit onderzoek dat hij inderdaad terecht heeft geschoten: http://www.wisn.com/news/customer-kills-armed-robber-at-barbershop/30621188

Ook ik heb een CCW, maar helaas draag ik mijn wapen bijna nooit bij me...
#31 - 12-01-2015, 23:30 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Dat is inderdaad wat je niet vlug hoopt mee te maken!

Waarom draag je je wapen nooit bij je als je de ccw hebt?
Ik krijg volgende week automatisch mijn CCW voor Missouri al ik klaar ben met mijn law enforcement certificatie.
#32 - 13-01-2015, 03:31 uur

Pieter79

Waarom draag je je wapen nooit bij je als je de ccw hebt?
Ik krijg volgende week automatisch mijn CCW voor Missouri al ik klaar ben met mijn law enforcement certificatie.

De redenen zijn dat we hier in een klein dorp zitten met erg weinig crime, en al helemaal geen violent crime, dus is er de noodzaak niet echt. Ten tweede liggen de wapens achter slot en grendel, zeker omdat de kinderen nog zo klein zijn. Tijdens vakanties gaat er wel altijd een wapen mee voor in de auto, maar zoals gezegd is het me te lastig als het een gewone werkdag of weekend is. In de zomer moet ik trouwens op herhaalcursus; ik heb mijn permit alweer bijna 5 jaar.

Ben jij wel van plan er dagelijks mee rond te lopen? Je woont wel in een drukker gebied, vlak bij een erg grote stad, dus ik zou het me daar beter kunnen voorstellen.
#33 - 13-01-2015, 04:01 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Nooit de behoefte gehad om mijn wapen bij te hebben maar ja vanaf nu ben ik het wel van plan!
Uiteraard met de hoop hem nooit nodig te hebben maar je weet inderdaad maar nooit.

Jou redenen zijn me wel voor te stellen, in Florida had ik ook nooit het gevoel mijn wapen nodig te hebben.
#34 - 13-01-2015, 04:45 uur

Pieter79

En we hebben een stoere vrouwelijke pizzabezorgster die een overvaller neerschiet: http://www.cbs46.com/story/27823642/police-investigate-shooting-involving-delivery-driver (Omgeving Atlanta, Georgia).
#35 - 13-01-2015, 23:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

Prima! Zó pak je criminaliteit aan! :afro:
#36 - 14-01-2015, 16:18 uur
The USA....What else?

Pieter79

En weer een held in Tulsa, OK. Dit keer vier gewapende overvallers, maar de store clerk had ook een wapen, schiet er 2 dood en de andere 2 vluchten. Weer minder tax money om die badjakkers een verblijf in het gevang te betalen. Een mooi voorbeeld van waarom het goed is dat normale belastingbetalende burgers een wapen zouden moeten mogen dragen. Die criminelen mochten waarschijnlijk al geen wapen bezitten vanwege hun criminele verleden maar deden dat toch.
http://dailycaller.com/2015/01/16/store-clerk-takes-on-four-armed-robbers-kills-two-breaks-up-robbery-ring/
#37 - 18-01-2015, 18:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Een man in Georgia, met legaal een vuurwapen op zak, werd door 4 gewapende mannen overvallen in een Sonic drive thru. De overvallers wisten niet dat hij bij de National Guard is, en een wapen droeg. Hij heeft 1 overvaller neergeschoten die in kritieke toestand in het ziekenhuis ligt, en de andere 3 zijn gevlucht. Twee daarvan zijn korte tijd later aangehouden. Weer een mooi voorbeeld van het recht op zelfverdediging.

http://www.bizpacreview.com/2015/01/21/outnumbered-national-guardsman-takes-down-4-armed-robbers-at-sonic-with-the-ultimate-equalizer-his-own-gun-174228
#38 - 24-01-2015, 00:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

In het redactielokaal van Charlie Hebdo stond een gewapende en getrainde politiman als lijfwacht van de hoofdredacteur. Die het bloedbad daar niet kon voorkomen. In New York werden twee gewapende en getrainde politieagenten in hun auto doodgeschoten.

Een ongetrainde maar bewapende burger had meer kunnen doen?

En dan is er nog het recente voorbeeld van een man die een wapenvergunning had en een pistool onder zijn jas en in een Mall in de VS tegen de grond geslagen werd door een paar mannen die zijn wapen hadden gezien. Maar ja, de man was zwart en was "dus" gevaarlijk en voor hem gold het tweede amendement op de grondwet dus niet.

En dan waren er ook "wapengekken" die met hun wapens in een raadszaal stonden toen de gemeenteraad vergaderden over wapenbezit. Op de foto van die "burgers" leken ze op een soort Isis aanhangers zoals ze hun wapens vasthielden en omhoog hielden.

Om over de jonge kinderen die broertjes, zusjes, vaders, moeders, enz. "per ongeluk" doodschoten nog maar te zwijgen.

Maar ja, dat zijn "natuurlijk" uitwassen.

De onzin over het Amerikaanse "recht' om wapens te dragen kent geen grenzen.
#39 - 24-01-2015, 20:35 uur

Skydriver

In het redactielokaal van Charlie Hebdo stond een gewapende en getrainde politiman als lijfwacht van de hoofdredacteur. Die het bloedbad daar niet kon voorkomen. In New York werden twee gewapende en getrainde politieagenten in hun auto doodgeschoten.
Met een pistool het opnemen tegen automatische wapens? U bent nooit in militaire dienst geweest neem ik aan?

En dan is er nog het recente voorbeeld van een man die een wapenvergunning had en een pistool onder zijn jas en in een Mall in de VS tegen de grond geslagen werd door een paar mannen die zijn wapen hadden gezien. Maar ja, de man was zwart en was "dus" gevaarlijk en voor hem gold het tweede amendement op de grondwet dus niet.
Dit toonde wel aan dat de mensen alert zijn, en niet bang! Beter één verkeerde dan niets gedaan en een bloedbad ten gevolge?


En dan waren er ook "wapengekken" die met hun wapens in een raadszaal stonden toen de gemeenteraad vergaderden over wapenbezit. Op de foto van die "burgers" leken ze op een soort Isis aanhangers zoals ze hun wapens vasthielden en omhoog hielden.

Om over de jonge kinderen die broertjes, zusjes, vaders, moeders, enz. "per ongeluk" doodschoten nog maar te zwijgen.

Maar ja, dat zijn "natuurlijk" uitwassen.

Inderdaad ja, en onkunde! Ik ben van mening dat een ieder die in de VS een wapen wenst te dragen, ook verplicht een wapentraining móet volgen!
 
De onzin over het Amerikaanse "recht' om wapens te dragen kent geen grenzen.

Onzin? Ik dacht dat Pieter79 al een paar berichten geplaatst had, die het tegendeel bewijst..
#40 - 25-01-2015, 11:42 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

Met een pistool kun je het best opnemen tegen automatische wapens. Als je maar goed getraind bent en snel kunt schieten. En dat kunnen veel leken volgens mij niet. Zodat het dus niet uitmaakt of je wel of niet gewapend bent, je gaat in beide gevallen dood.

En inderdaad, nooit in militaire dienst geweest. Toen ik voor mijn keuring op moest komen, heb ik gezegd dat ik dienstweigeraar zou worden. Waarop ik 'natuurlijk' meteen naar de psychiater werd gestuurd. Want iemand die niet het leger in wilde was 'natuurlijk' gek. Gelukkig waren de psychiater en ik het eens, dat ik eigenlijk heel normaal was, omdat ik geen zin had om te leren hoe mensen dood te schieten.

En: in de Amerikaanse grondwet staat, volgens vele juristen, alleen dat een 'geregelde volksmilitie' het recht heeft om wapens te kopen en te dragen, niet de 'gewone' burger.
#41 - 25-01-2015, 16:40 uur

Pieter79

En: in de Amerikaanse grondwet staat, volgens vele juristen, alleen dat een 'geregelde volksmilitie' het recht heeft om wapens te kopen en te dragen, niet de 'gewone' burger.

The Second Amendment of the United States Constitution reads: "A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed."

Ik lees dat mensen het recht hebben op het hebben en dragen van wapens. Iemand die geen wapen wil hebben of dragen moet dat zelf weten, maar waarom zouden mensen die dat niet willen mij dat recht willen ontnemen? Gelukkig zijn de meeste Amerikanen het daarmee eens.

Afgelopen week ben ik met een vriend naar downtown Minneapolis geweest, hij wilde daar een auto voor zijn dochter kopen. Toen de papieren niet in orde bleken, en wij op onze telefoon Carfax raadpleegden, werden we door iemand aangesproken die op onze telefoons uit was. We hadden ook aardig wat cash op zak, en ik gelukkig ook mijn .40 en 9mm. Het voelt toch iets veiliger, je weet nooit met wat voor parasieten je in aanraking komt. Elke politieagent zou te laat zijn.

Gr. Pieter
#42 - 25-01-2015, 17:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Gelukkig zijn er geen corrupte agenten in de USA en is het heel normaal dat mensen voor daden worden veroordeeld zonder dat een rechter daar tussen gekomen is. Eigen rechter spelen staat in de grondwet??

Het is heel normaal dat in sommige staten ten onrechte mensen ter dood worden veroordeeld.

Het is heel normaal dat bewezen is dat je een rechtzaak alleen maar kan winnen als je in staat bent om goede advocaten te kunnen betalen en dat het vaak helemaal niet gaat om de schuldvraag.

Het is normaal dat er nog steeds grote groepen mensen worden gediscrimineerd om hun huidskleur, hun geloofsovertuiging of aard.

Nee, alles wat in de USA gebeurt is geweldig.

Laten we aub een beetje normaal met elkaar blijven omgaan en stoppen met het eenzijdig belichten van een maatschappij waarin een pistool de oplossing is van alles.
#43 - 25-01-2015, 17:51 uur
« Laatst bewerkt op: 25-01-2015, 17:53 uur door Terpies »

Skydriver

Met een pistool kun je het best opnemen tegen automatische wapens. Als je maar goed getraind bent en snel kunt schieten. En dat kunnen veel leken volgens mij niet. Zodat het dus niet uitmaakt of je wel of niet gewapend bent, je gaat in beide gevallen dood.
Met deze uitspraak toont u aan zélf een leek te zijn op wapengebied! Zonder teveel op details in te gaan; zelfs een geoefend pistoolschutter kan na 30 tot max. 50 meter niets meer raken. Een automatisch wapen is zelfs op 300 meter nog redelijk trefzeker. en dan heb ik het nog niet eens over de vuursnelheid! eerst even in de materie verdiepen a.u.b.

#44 - 26-01-2015, 09:40 uur
The USA....What else?

Johan

Inderdaad, Terpies heeft natuurlijk wel een punt. Laten we vooral niet doen alsof alles perfect is in Amerika want dat is het zeker niet. Het recht op wapenbezit is al vaker betwist en ik moet zeggen dat sommigen dat begrip wel erg ruim oppakken. Ik ben overigens niet tegen wapenbezit maar je kunt niet ontkennen dat het wel erg makkelijk verkrijgen van wapens een probleem is.

#45 - 28-01-2015, 01:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15