Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moord/doodslag in Amerika is legaal

Discussie gestart

jhbechthum

Je eigen tandarts,
Die had je nu misschien net niet op moeten noemen...

Ben je zelf tandarts??!

Ik denk dat hij doelt op de meest gehate tandarts ter wereld op dit moment 😉
Je mag niet meer raden  :afro:

Dat geval heeft overigens weinig te maken met wapenbezit in de USA in het algemeen, maar door het noemen van je tandarts moest ik aan dat geval denken.
Ik ken overigens ook Nederlanders die voor de lol dieren doden. :-[

Johan
#136 - 05-08-2015, 21:06 uur
« Laatst bewerkt op: 05-08-2015, 21:20 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Johan

De discussie over wie over wapens moeten mogen kunnen beschikken; mensen met een strafblad voor een geweldsdelict moeten voor altijd uitgesloten worden van dit recht, en misschien zou ik er ook wel voorstander van kunnen zijn om dit recht alleen te geven aan iemand met een associates degree of hoger (MBO of hoger) om eens een balletje op te gooien. Van de andere kant geloof ik er niets van dat door welke wetgeving dan ook kinderen in gangs van vuurwapens afblijven, behalve dan als je de doodstraf invoert op illegaal vuurwapen bezit (maar daar is denk ik niemand voor te porren).

Voorstander van het bezitten van een wapen op basis van studie: sorry maar het kan niet gekker worden!

Met andere woorden iedere timmerman, vrachtwagen chauffeur, bouwvakker, winkelbediende zou geen wapen mogen hebben.
De elite of mensen die wel geld hadden om een studie te volgen, wel. Wow wat een gevaarlijke gedachte.


#137 - 15-08-2015, 03:23 uur

Pieter79

De discussie over wie over wapens moeten mogen kunnen beschikken; mensen met een strafblad voor een geweldsdelict moeten voor altijd uitgesloten worden van dit recht, en misschien zou ik er ook wel voorstander van kunnen zijn om dit recht alleen te geven aan iemand met een associates degree of hoger (MBO of hoger) om eens een balletje op te gooien. Van de andere kant geloof ik er niets van dat door welke wetgeving dan ook kinderen in gangs van vuurwapens afblijven, behalve dan als je de doodstraf invoert op illegaal vuurwapen bezit (maar daar is denk ik niemand voor te porren).

Voorstander van het bezitten van een wapen op basis van studie: sorry maar het kan niet gekker worden!

Met andere woorden iedere timmerman, vrachtwagen chauffeur, bouwvakker, winkelbediende zou geen wapen mogen hebben.
De elite of mensen die wel geld hadden om een studie te volgen, wel. Wow wat een gevaarlijke gedachte.

Was maar een balletje. Als we het over een iets andere boeg gooien kun je zeggen iedereen die minder dan 100% van de poverty threshold verdiend (en min of meer bijstand van de overheid krijgt). Alhoewel dat natuurlijk niet de dealers er buiten laat.

In the end; criminelen dragen wapens of het nu mag of niet. In Nederland is elke dag wel een schietpartij. Feit is dat criminelen helemaal niets om wetgeving geven, dus laat aub de gewone burger ook het recht hebben om legaal een wapen te mogen dragen.

Afgelopen zaterdag heb ik trouwens mijn cursus gehad (theorie) en twintig kogels afvuren op een target (7m). Ben geslaagd, totaal voor cursus en aanvraag bij sheriff voor background check was $125, en zou nu over een week of 3 mijn nieuwe pasje op de deurmat moeten hebben. Deze is geldig voor 5 jaar. De vragen die ik moest beantwoorden en die gecheckt worden sluiten absoluut mensen met een crimineel verleden of mentale stoornis uit. Regels om wapens uit handen van criminelen te houden, maar helaas is de werkelijkheid anders.
#138 - 15-08-2015, 04:11 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Was maar een balletje. Als we het over een iets andere boeg gooien kun je zeggen iedereen die minder dan 100% van de poverty threshold verdiend (en min of meer bijstand van de overheid krijgt). Alhoewel dat natuurlijk niet de dealers er buiten laat.

Slechte balletjes wat mij betreft!
Het argument om goedwillende burgers in armoede geen wapen te laten hebben, is gevaarlijk en onzinnig.
Het is iedereen of niemand (behoudens criminelen - felony en geestelijk zieken).




#139 - 15-08-2015, 04:25 uur

Pieter79

Je hebt gelijk, ik wil het ook laten zoals het is, behalve dan dat staten elkaars CCW permits zouden moeten erkennen. Ook staten of steden die de gewone burger verbieden een wapen te dragen zouden dit verbod moeten opheffen.

De balletjes waren meer bedoelt als wat tegenstanders dan voor regelgeving zouden willen. Zoals ik al eerder aangaf; criminelen blijven gewapend, dus zij spinnen garen bij elk verbod voor de gewone man.

[edit] spelfout gecorrigeerd
#140 - 15-08-2015, 04:52 uur
« Laatst bewerkt op: 15-08-2015, 15:39 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Als je besluit dat de Amerikaan het recht heeft wapens te dragen dan moeten steden inderdaad zich conformeren aan die regel!

#141 - 15-08-2015, 12:20 uur

Pieter79

#142 - 18-08-2015, 19:29 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Stay muddy, my friends:
https://www.full30.com/video/dc1c563aa6b106f252dfe6a9d91ffd94?ref=F530fb

Darwin at work...

Dat bedoel ik nou exact met het verheerlijken van wapenbezit wat je in al je Posts doet......alles kan opgelost worden door het dragen van wapens....zelfs als je zelfmoord wilt plegen.

Triest je opmerking 'Darwin at work'...... Hoe naïef kun je zijn.....
#143 - 18-08-2015, 20:50 uur

Pieter79

Wat je hier ziet is hoe gevaarlijk politiewerk in de States is. Wat ik niet kan begrijpen is waarom mensen niet gewoon handelen zoals je hoort te handelen wanneer je aangehouden wordt. En als die lieverdjes dan omkomen is het de schuld van de politie, en 'rechtvaardigt' dat hun gedrag om hun hele buurt af te breken en winkels leeg te plunderen (dat is waar dit draadje mee gestart is). Wordt na het zien van deze video ook gevonden dat 'moord legaal is'?

Ik heb geen idee waarom ik met deze video wapens verheerlijk. Dit laat juist zien waarom je agenten niet moet uitdagen, en als je het toch doet dan is dat, zeker als het mis gaat, Darwin at work.
#144 - 18-08-2015, 23:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Ik denk dat je het filmpje van deze (ex) crimineel wel kunt waarderen Pieter  ;)

http://www.leoaffairs.com/video/ex-con-youtube-star-goes-on-epic-rant-against-cop-blockers/
#145 - 19-08-2015, 00:08 uur



Pieter79

Ik denk dat je het filmpje van deze (ex) crimineel wel kunt waarderen Pieter  ;)

http://www.leoaffairs.com/video/ex-con-youtube-star-goes-on-epic-rant-against-cop-blockers/

Website not responding... Zal andere keer nog eens proberen :)
#146 - 19-08-2015, 00:37 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Wat je hier ziet is hoe gevaarlijk politiewerk in de States is. Wat ik niet kan begrijpen is waarom mensen niet gewoon handelen zoals je hoort te handelen wanneer je aangehouden wordt. En als die lieverdjes dan omkomen is het de schuld van de politie, en 'rechtvaardigt' dat hun gedrag om hun hele buurt af te breken en winkels leeg te plunderen (dat is waar dit draadje mee gestart is). Wordt na het zien van deze video ook gevonden dat 'moord legaal is'?

Ik heb geen idee waarom ik met deze video wapens verheerlijk. Dit laat juist zien waarom je agenten niet moet uitdagen, en als je het toch doet dan is dat, zeker als het mis gaat, Darwin at work.

Deze verdachte is terecht neergeschoten! Ik begrijp alleen niet wat nu je punt is, als het gaat om waar dit draadje mee gestart is.
Iedere use of force dient op haar eigen meritus te worden beoordeelt.

Als ik in mijn werk een vluchtende offender neerschiet wordt ik automatisch op administrative leave geplaatst, krijg ik een drugs test en een gesprek met de psycholoog. Ondertussen gaan de investigators van mijn inrichting direct aan de slag met het onderzoek. Daarnaast moet ik een hele berg papierwerk invullen. Dit allemaal om te beoordelen of ik enerzijds in staat was om de juiste beoordeling te maken en anderzijds of ik mijzelf aan alle policies heb gehouden. Als ik mijzelf niet aan de policies heb gehouden dien ik daarvoor verantwoording af te leggen. Ondanks het feit dat er in de afgelopen maanden correctional officers zijn vermoord en ook ondanks het feit dat mijn werk als gevaarlijk wordt bestempeld. Moraal van het verhaal: ook ik dien me aan regels te houden. De wet is ook op mij van toepassing ook al doet een offender iets wat tegen de wet is, dien ik nog een goede inschatting te maken.



#147 - 19-08-2015, 04:43 uur

Skydriver

Ik denk dat je het filmpje van deze (ex) crimineel wel kunt waarderen Pieter  ;)

http://www.leoaffairs.com/video/ex-con-youtube-star-goes-on-epic-rant-against-cop-blockers/
Erg goed filmpje, en deze man stelt het heel eenvoudig, maar heeft wel volledig gelijk!
#148 - 19-08-2015, 10:16 uur
The USA....What else?

Pieter79

Wat je hier ziet is hoe gevaarlijk politiewerk in de States is. Wat ik niet kan begrijpen is waarom mensen niet gewoon handelen zoals je hoort te handelen wanneer je aangehouden wordt. En als die lieverdjes dan omkomen is het de schuld van de politie, en 'rechtvaardigt' dat hun gedrag om hun hele buurt af te breken en winkels leeg te plunderen (dat is waar dit draadje mee gestart is). Wordt na het zien van deze video ook gevonden dat 'moord legaal is'?

Ik heb geen idee waarom ik met deze video wapens verheerlijk. Dit laat juist zien waarom je agenten niet moet uitdagen, en als je het toch doet dan is dat, zeker als het mis gaat, Darwin at work.

Deze verdachte is terecht neergeschoten! Ik begrijp alleen niet wat nu je punt is, als het gaat om waar dit draadje mee gestart is.
Iedere use of force dient op haar eigen meritus te worden beoordeelt.

Als ik in mijn werk een vluchtende offender neerschiet wordt ik automatisch op administrative leave geplaatst, krijg ik een drugs test en een gesprek met de psycholoog. Ondertussen gaan de investigators van mijn inrichting direct aan de slag met het onderzoek. Daarnaast moet ik een hele berg papierwerk invullen. Dit allemaal om te beoordelen of ik enerzijds in staat was om de juiste beoordeling te maken en anderzijds of ik mijzelf aan alle policies heb gehouden. Als ik mijzelf niet aan de policies heb gehouden dien ik daarvoor verantwoording af te leggen. Ondanks het feit dat er in de afgelopen maanden correctional officers zijn vermoord en ook ondanks het feit dat mijn werk als gevaarlijk wordt bestempeld. Moraal van het verhaal: ook ik dien me aan regels te houden. De wet is ook op mij van toepassing ook al doet een offender iets wat tegen de wet is, dien ik nog een goede inschatting te maken.

Tuurlijk, dat is een geode zaak. Heb dit ook ergens aangegeven dat je als burger of winkelier iemand uitschakelt je ook door die molen gaat en dat ik het daarom nooit wens mee te maken.

Je snapt niet het punt waarmee dit draadje gestart is; het punt is dat die ongewapende knuffelbeer van 320lbs is neergeschoten na een officer te hebben aangevallen. Dit lieverdje werd toen neergeschoten en na onderzoek is gebleken dat deze officer niets te verwijten valt (dit staat buiten andere zaken die niet op orde zijn in het politie department). Deze gast ging ook voor het wapen en had er misschien ook zelf eentje op zak. Punt is dat HIJ die officer tot een punt gebracht heeft waar hij binnen enkele seconden  beslissingen moest maken met grote impact. Mijn laatste filmpje laat zien hoe een blijkbaar normale situatie ineens totaal kan omslaan.
#149 - 19-08-2015, 12:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Nothing said... http://www.nu.nl/buitenland/4109499/onrust-in-st-louis-dood-donkere-man.html

Onrust in St. Louis na dood donkere man

Het is woensdag onrustig in het noorden van St. Louis, nadat een politieman daar een Afro-Amerikaanse man heeft doodgeschoten.

Het slachtoffer zou even daarvoor een gestolen wapen op agenten hebben gericht. Ongeveer tweehonderd boze mensen zijn samengekomen om te protesteren tegen politiegeweld.

De agenten wilden een huis doorzoeken toen twee mannen de benen namen. De politie zette de achtervolging in en riep de vluchters op hun wapens neer te leggen.

Een van hen draaide zich om en richtte zijn wapen op de agenten, waarna die het vuur openden en de man neerschoten. De ander is nog voortvluchtig. Bij de huiszoeking werden later meer wapens en drugs gevonden.

Herdenking

De mensen waren al op de been om de dood van Kajieme Powell te herdenken. Hij werd precies een jaar geleden doodgeschoten door de politie toen hij met een mes zwaaide naar de agenten.

Sinds de dood van de zwarte tiener Michael Brown, die een jaar geleden door een blanke agent in een voorstad van St. Louis werd doodgeschoten, zijn de verhoudingen tussen de politie en de donkere bevolking van St. Louis geheel verstoord.

In de Amerikaanse stad, en in de rest van Amerika, ontstonden na de dood van Brown veel gewelddadige betogingen.
#150 - 20-08-2015, 01:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15