Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moordenaar schoonheidskoninginetje JonBenet opgepakt

Discussie gestart

Dusza

Als ik de berichtgeving indertijd bekeek, dan had je toch altijd de indruk dat de ouders (jaloerse moeder?) er mee achter zaten, niet?
Maar blijkbaar hebben ze nu de echte dader gevonden:



Amerikaan bekent doodslag op 6-jarig schoonheidskoningin


BANGKOK - Een Amerikaan die in Thailand is gearresteerd, heeft bekend dat hij in 1996 in de Verenigde Staten een zesjarig meisje heeft omgebracht. Dat meldt de Thaise politie donderdag. De tot nu toe onopgehelderde moord op het meisje dat verschillende schoonheidswedstrijden won, veroorzaakte heel wat ophef in de VS.

,,Hij heeft deze ochtend tijdens een verhoor aan de politie bekend dat hij JonBenet onopzettelijk heeft gedood. De verdachte zegt dat het om een ongeluk ging'', verklaarde de politie.

Eerder op de dag had de politie bevestigd dat de 41-jarige Amerikaanse onderwijzer John Mark Karr woensdag was opgepakt in zijn appartement in het centrum van Bangkok. Dat gebeurde op vraag van de ambassade van de Verenigde Staten.

De arrestatie betekent een onverwachte wending in een tien jaar oude gerechtelijke geschiedenis die in de VS met spanning werd gevolgd. JonBenet Ramsey was een meisje van zes jaar met blonde haren en blauwe ogen, dat heel wat schoonheidswedstrijden voor kinderen won. Zij werd daags na haar verdwijning op kerstdag 1996 gewurgd teruggevonden in de kelderverdieping van de familiale woning in Boulder (Colorado).

De zaak deed de emoties in de VS hoog oplaaien. De meeste televisiezenders openden hun journaal woensdag dan ook met de nieuwe ontwikkeling in de moordzaak.

Vooral de talrijke onduidelijkheden in de zaak zorgden ervoor dat Amerika het verhaal op de voet volgde. Zo hadden de ouders van het meisje gezegd dat een indringer het huis was binnengegaan, dat hij het meisje geslagen en gewurgd had en het lijk daarna in de kelder had gegooid. De zaak kon echter nooit opgehelderd worden en tal van media beschuldigden de familie.

De moeder van JonBenet, Patsy, heeft de opheldering niet meer meegemaakt. Zij is eind juni op 49-jarige leeftijd overleden aan kanker.


(tiens, waarom wordt k a n k e r hier automatisch vervangen door die sterretjes???)

bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=DMF17082006_019
#1 - 17-08-2006, 13:43 uur

PetraVS

Erg, hoor!  Inderdaad was er in de media heel veel speculatie, dat de ouders fout waren.  Gelukkig heeft de moeder wel geweten, dat ze op het spoor van de dader waren.  Maar ik vind het een heel triest verhaal  :'(.  Volgens de dader was haar dood een "ongeluk", yeah right!
#2 - 17-08-2006, 17:38 uur

Bakvet

En weer is bewezen dat een blonde schoonheidskoningin jarenlang de opening in het avondnieuws kan blijven en de voorpagina's van alle kranten haalt, terwijl...
#3 - 17-08-2006, 20:00 uur

Dusza

terwijl...
... er elders (honderd)duizende mensen sterven?
#4 - 17-08-2006, 23:30 uur

kibri(natalie)

't Is allemaal toch erg :(,soms heb ik echt men twijfels over de mensheid :(
#5 - 18-08-2006, 08:50 uur
Groetjes natalie

Chiefram

Dit gehele gebeuren is hier inderdaad bijna 24 uur per dag op TV te volgen.

Ik heb toevallig in 2001 het huis met mijn eigen ogen gezien waar zich dit drama heeft afgespeeld. Het waren de (bijna) buren van vrienden van ons, die in Boulder woonden. Vandaar, anders zou ik niet eens weten waar dat huis stond.

Maar wat was ik blij toen ik hoorde dat ze vermoedelijk de werkelijke dader opgepakt hadden. Het moet voor de ouders letterlijk hel geweest zijn om door zowat iedereen aangewezen te worden als hoofdverdachten. Als je dit niet gedaan hebt en je moet naast het verschrikkelijk verlies van je kind ook nog eens de nog veel zwaardere last dragen om beschuldigd te worden... Dit gun je je ergeste vijand nog niet. Ik heb het heel erg met die familie te doen, vooral met de drie andere kinderen van het gezin die dit ook allemaal hebben moeten meemaken, het media 'spel'.

Toen ik gisteren de eerste beelden op TV zag van de vermoedelijke moordenaar, kreeg ik gelijk een heel vreemd gevoel. Ik denk dat hij NIET de moordenaar is. De manier hoe hij met de media sprak, dat klopt niet. Ik denk dat ze een geestelijk zieke man hebben opgepakt die graag in deze zaak media-aandacht opeist. Het leek wel alsof hij erop aan het kicken was. Moet je maar eens naar die ogen van die man kijken als hij bepaalde opmerkingen maakt. Iets klopt hier niet...
#6 - 18-08-2006, 19:24 uur

Rebecca

Toen ik gisteren de eerste beelden op TV zag van de vermoedelijke moordenaar, kreeg ik gelijk een heel vreemd gevoel. Ik denk dat hij NIET de moordenaar is. De manier hoe hij met de media sprak, dat klopt niet. Ik denk dat ze een geestelijk zieke man hebben opgepakt die graag in deze zaak media-aandacht opeist. Het leek wel alsof hij erop aan het kicken was. Moet je maar eens naar die ogen van die man kijken als hij bepaalde opmerkingen maakt. Iets klopt hier niet...

Ik ben er ook bang voor. Vanavond was het ook nog op het nieuws. De dader zou onder andere 2 maal in Nederland hebben gewerkt als vrijwilliger op een universiteit. Bij navraag heeft de universiteit, noch de gemeente waar hij gewerkt heeft van hem gehoord.

Tevens zet zijn ex vrouw vraag tekens bij zijn bekentenis, omdat toen JonBenet vermoord werd hij bij haar aan de andere kant van het land zou hebben gezeten.

Het moet toch verschrikkelijk zijn voor de vader van dit meisje, zijn dochter vermoord, vrouw inmiddels overleden.... En dan denken dat de dader zeer waarschijnlijk gepakt is, dan blijkt het dalijk iemand te zijn die er gewoon op kickt om zo een bekentenis te doen! Na al die jaren moet de vader toch opnieuw door een hel gaan!
#7 - 18-08-2006, 20:39 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Chiefram

Als inderdaad blijkt dat hij er op kickt om met de zaak JonBenet in de publiciteit te komen (het schijnt 'zegt men' dat JonBenet al jaren een obsessie voor hem is) dan is dit inderdaad verschrikkelijk voor de vader om na zoveel tijd nu hier weer doorheen te moeten. Dit gezin heeft elke zwarte wolk boven hun hoofd gehad die je dan maar kunt bedenken. Dit houdt geen mens vol op een gegeven moment.

Ik ben benieuwd wat het DNA onderzoek zal opleveren, maar hou me hart vast dat het om een 'faker' gaat, een aandacht zoekend en ziekelijk mens. Hij moet eens weten wat hij nu weer dit gezin aan doet, als blijkt dat hij het niet gedaan heeft.

Laten we maar hopen dat hij het echt geweest is... Dan heeft iedereen eindelijk rust.
#8 - 18-08-2006, 20:58 uur

kibri(natalie)

Als inderdaad blijkt dat hij er op kickt om met de zaak JonBenet in de publiciteit te komen (het schijnt 'zegt men' dat JonBenet al jaren een obsessie voor hem is) dan is dit inderdaad verschrikkelijk voor de vader om na zoveel tijd nu hier weer doorheen te moeten. Dit gezin heeft elke zwarte wolk boven hun hoofd gehad die je dan maar kunt bedenken. Dit houdt geen mens vol op een gegeven moment.

Ik ben benieuwd wat het DNA onderzoek zal opleveren, maar hou me hart vast dat het om een 'faker' gaat, een aandacht zoekend en ziekelijk mens. Hij moet eens weten wat hij nu weer dit gezin aan doet, als blijkt dat hij het niet gedaan heeft.

Laten we maar hopen dat hij het echt geweest is... Dan heeft iedereen eindelijk rust.

Als dit werkelijk een faker is,dan weet hij waarschijnlijk heel goed wat hij dat gezin aandoet en kan hem dat geen bal schelen,als hij maar in de belangstelling staat,daar gaat het bij die mannen om en het lijden van andere mensen kan bij zo'n mensen gestolen worden. Dit zou wel een spijtige zaak zijn, ik heb echt medelijden met dat gezin:( !!
#9 - 19-08-2006, 10:57 uur
Groetjes natalie

Dusza

ik heb echt medelijden met dat gezin:( !!
Euh... misschien dat de vader toch wel de dader was?...
#10 - 19-08-2006, 15:21 uur

kibri(natalie)

ik heb echt medelijden met dat gezin:( !!
Euh... misschien dat de vader toch wel de dader was?...

dan heb ik zeker medelijden met de rest van de familie :(
#11 - 19-08-2006, 19:18 uur
Groetjes natalie

Chiefram

Persoonlijk kan ik me totaal niet inbeelden dat de vader en/of moeder van JonBenet hun bloedeigen kind op zo'n gruwelijk manier hebben vermoord. Je kunt aan de gezichten van de mensen zien dat ze veel verdriet hebben om hun kleine dochtertje.

Aan de andere kant (er was gisteren een heel programma op TV over dit soort vergelijkbare zaken) wanneer een kind vermoord wordt, is het in de meeste gevallen dus wel een bloedeigen familie-lid die dit heeft gedaan. Niet altijd, maar wel in de meeste gevallen. Dat ze dus als verdachten werden gezien is opzich wel begrijpelijk. Justitie moet hier wel vanuit gaan in het begin.

Helaas zijn er ook een aantal zaken die met de moord te maken hebben die alleen famile-leden of heel goede vrienden zouden kunnen weten, zoals het 'bonus' bedrag dat in de gevonden brief van de moordenaar heeft gestaan. Ook waren er geen voetsporen in de sneeuw te vinden in de nacht van de moord. Allemaal zaken die heel vreemd zijn en tegen de ouders zijn gericht. Maar wie weet was de moordenaar al voor de gevallen sneeuw in huis in de basement... Hoelang heeft hij daar gezeten? Wat weet hij van die familie...

Als het die creep is die ze hebben opgepakt (Mr. Karr), dan kan ik je nu al vertellen dat die Mr. Karr geestelijk erg ziek is, zeker wat zijn verschrikkelijke obsessie betreft voor kleine meisjes. JonBenet was een heel mooi meisje, een soort idooltje en een klein beroemdheidje. Niet landelijk, maar in de wereld van kindermodelletjes. Als Mr. Karr dit meisje hier heeft opgemerkt, lijkt hij mij slim genoeg om alles over deze familie te weten te komen.

Hopelijk blijkt hij de moordenaar te zijn, zodat de smet van de rest van het gezin kan worden weggespoeld. Als blijkt dat het een smerige fantast is en op deze manier iets te maken wil hebben met deze zaak om voor zijn gevoel dichter bij JonBenet te staan, dan ben ik bang dat die smet nog langer op het gezin blijft rusten.

Ik weet het antwoord ook niet. Het is een moeilijke zaak en van mij mag deze opgelost worden en zo snel mogelijk ook. Misschien moeten ze er maar een paar zeer goede en bewezen betrouwbare bovennatuurlijke mediums op de zaak zetten, want die zijn er. Maar zelfs dan nog is dit geen hard bewijs.

We wachten het DNA onderzoek maar af.
#12 - 20-08-2006, 03:21 uur

PetraVS

Eigenlijk is het vreselijk, dat de verdenking meteen op de familieleden rust.  Zo'n tien jaar geleden gebeurde er een dubbele moord in onze buurt (waar echt nooit wat gebeurde), twee oudere mensen werden in hun bed dood aangetroffen.  Als eerste verdacht iedereen de zoon en het maakte niet uit, dat de politie zei, dat hij boven verdenking stond.  Uiteindelijk werd het duidelijk, dat het om een zogenaamde "cat burglar" ging, iemand, die inbreekt terwijl de bewoners slapen.  Als niemand wakker wordt is er niets aan de hand (behalve de diefstal), maar als er iemand wakker wordt, wordt die neergeknald.  Zo ook in dit geval, meneer werd wakker, werd in de hal neergeknald, mevrouw in haar bed.  Dat soort details komen pas veel later naar buiten.  Die moord is overigens nooit opgelost.
#13 - 20-08-2006, 05:53 uur

Chiefram

Ik heb hier maar een woord voor: verschrikkelijk!

Maar wat doe je zelf als je in bed ligt en beneden iets hoort? Ik ga ook altijd wel kijken wat er gaande is. Gelukkig hebben we nog nooit een inbreken gehad, maar eens komt de dag. Ook bij ons...

#14 - 20-08-2006, 07:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15