Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

soorten Creditcard

Discussie gestart

Therock

Hallo,

Ik heb wat documentatie waarbij staat vermeld dat je het best over 2 soorten creditcards kan beschikken omdat men in amerika in het algemeen wel alles accepteert, maar niet overal. Ik heb zelf van de postbank een mastercard, is dit voldoende of moet ik bijvoorbeeld een American Express, Visa, Discover aanschaffen?

alvast bedankt
#1 - 22-06-2008, 22:25 uur

BbimmerR

Visa is het meest geaccepteerde creditcard van de wereld zo'n beetje, maar ik ben nog geen zaak tegengekomen die geen Mastercard accepteerd. Jouw kaart is dus prima te gebruiken. Een tweede kaart is op zich niet echt nodig. Maar wil je veel uitgeven en toch wat zekerheid, dan zou je een 2e kunnen aanvragen. Dit omdat je kaart meestal een limiet heeft. Meestal iets van 2500 euro? Ligt aan je inkomsten enzo...
#2 - 22-06-2008, 22:31 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

bgroeneveld

American Express is altijd makkelijk. Vooral bij het huren van een auto en/of in een hotel slapen. Officieel zit er namelijk geen grens op je krediet (tenminste, ik heb nog nooit iets van een grens gemerkt de 32 jaar dat ik AmEx heb. Bij een 'normale' kaart (Visa, Mastercard) zit er wel een limiet, wat heel vervelend kan zijn.

Ik heb die AmEx kaart verder ook voor noodgevallen, naast m'n Visa, als je plotseling ergens heen moet (terug uit de VS bijvoorbeeld door een naar iets). Je gooit die kaart dan op de toonbank, vliegt terug en je vecht het later allemaal wel uit.

De ene keer dat die kaart gestolen is, was AmEx bijzonder behulpzaam.
#3 - 23-06-2008, 06:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15