Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

NFL GURU 2011/2012

Discussie gestart

martinm

Beste forumleden,

We naderen het einde van het NFL-seizoen. Zoals ieder jaar gaan we weer de "NFL-Guru" titel organiseren.

Uiteraard zullen de spelregels nog volgen (ik zal de spelregels van vorig jaar zoveel mogelijk in stand houden met een paar kleine aanpassingen) maar nog belangrijker:

WIE DOEN ER DIT JAAR WEER MEE EN BEMACHTIGD DE FELBEGEERDE GURU-TITEL???

Klik op antwoord en geef je naam op, ik hoop op zo veel mogelijk spelers !!!
Je hoeft niet echt verstand te hebben van de "NFL" om mee te doen !!!

Winnaar 2010/2011 - MiamiHeat

Hierbij speel ik mee: Martin
#1 - 28-12-2011, 22:16 uur

martinm

Voor diegene die het niet volgen:

American Football league is in Amerika in twee divisies opgedeeld: NFC en AFC

Beide divies zijn weer opgedeeld in subdivisies, iedere winnaar van de subdivisie + 2 wild cards spelen de play-off.

Uiteindelijk zullen de winnaars van de NFC en AFC om de SUPER BOWL spelen.

Het lijkt af en toe raar (als je dit niet weet) dat er een team met hogere punten lager staat, dit heeft te maken met de 4 subdivisies, winnaar van de subdivise zijn de nummers 1-4, 5 en 6 zijn wildcards.

Huidige stand NFC:



(letters bij plaatjes: z - Clinched Division / y - Clinched Wild Card / x - Clinched Playoff Berth / * - Clinched Division and Home Field)


In de NFC kan nog het een en ander veranderen, een aantal opmerkingen:
Numers 1 en 2 hebben de eerste play-off ronde een Bye weekend (+ thuisvoordeel in de play-off)
Nummer 1 staat vast: Green Bay Packers (winnaar Super Bowl 2011)
Nummer 2 en 3 kunnen nog veranderen
NY Giants spelen nieuwjaarsdag tegen Dalles Cowboys (spelen in dezelfde divisie) en zullen dus onderling uitmaken wie van hun doorgaat.


Huidige stand AFC:



(letters bij plaatjes: z - Clinched Division / y - Clinched Wild Card / x - Clinched Playoff Berth / * - Clinched Division and Home Field)

Hier is nog veel mogelijk:
Nummer 1 staat nog niet vast
Nummer 2 en 5 spelen in zelfde subdiv dus kunnen nog veranderen
Denver, momenteel leider in subdiv, moet laatste wedstrijd winnen anders maken Oakland en/of San Diego nog kans om die subdiv te winnen
Nummer 6 is ook niet zeker, bij verlies maken NY Jets en Tennessee nog kans op de play-offs

#2 - 28-12-2011, 22:41 uur

B-man

present uiteraard!
#3 - 29-12-2011, 00:50 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Pieter79

Yep!
#4 - 29-12-2011, 01:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Al bekend wanneer de eerste voorspelling gedaan moet worden.
Ik ga er na oud-nieuw eventjes tussenuit en waarschijnlijk zonder internet.
 
#5 - 29-12-2011, 17:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

Hieronder het schema, 1 Jan spelen ze de laatste wedstrijd:

Jan. 7-8 -- Wild Card Weekend

Jan. 14-15 -- Divisional Playoffs

Jan. 22 -- Conference Championships

Feb. 5 -- Super Bowl XLVI, Indianapolis, Ind.
#6 - 29-12-2011, 17:50 uur

babarage

ik zit midden in de bowl week van het universiteits football. zitten leuke wedstrijden tussen!  en aan de nfl guru doe ik natuurlijk mee.
#7 - 30-12-2011, 02:12 uur

Ebelix

Als het mag wil ik dit jaar ook wel weer meedoen.
#8 - 30-12-2011, 12:08 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

B-man

Als het mag wil ik dit jaar ook wel weer meedoen.

vooruit dan maar  ;) ;D
#9 - 30-12-2011, 15:16 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

martinm

Natuurlijk doe je mee Ebelix !!

Na dit weekend zal het komplete play-off schema bekend worden en zal ik de spelregels posten.
#10 - 30-12-2011, 16:27 uur

martinm

SPELREGELS

Puntentelling:

* Voorspellen juiste winnaar per wedstrijd: 20 punten
* Voorspellen juiste uitslag per wedstrijd: 40 punten en 20 punten als je de halve uitslag goed hebt (vb jou   voorspelling uitslag: 24-7, uitslag wedstrijd is 24-14 dan krijg je toch nog 20 Punten)
* Welke minuut valt de 1e Touchdown: 10 punten

Voor 1 wedstrijd kan je dus maximaal 70 punten halen, bij een verlenging telt de einduitslag na verlenging, je kunt dus geen gelijkspel opgeven.

*Bij de Super Bowl wedstrijd zal het puntenaantal (van juiste winnaar en 1ste TD) verdubbelen: 40 punten voor het voorspellen van de juiste eindwinnaar en 20 punten voor eerste TD. De juiste uitslag blijft hetzelfde 40 punten (20 punten halve uitslag) als je de einduitslag goed hebt voorspeld. Tijdens de SB-wedstrijd zijn er dus Max. 100 punten te verdienen.

BONUSVRAGEN:

*Geef NA het WILDCARD weekend de SB-winnaar aan en de verliezend finalist. Heb je aan het eind de SB-Winnaar goed voorspeld dan krijg je 60 punten. Voor het goed voorspellen van de verliezend finalist krijg je 30 punten. Je mag je SB-Winnaar EN verliezend finalist 1X veranderen. LET OP; Verander je die na de 1e speelronde (Divisional Round) dan kan je nog maximaal 30 punten (SB-winnaar) of 15 punten (verliezend finalist) verdienen, verander je hem na de 2e speelronde (Championship Round) dan nog maar maximaal 10 punten (SB-winnaar) of 5 punten (verliezend finalist).

*Geef na de WILDCARD Ronde hoeveel TD's er in totaal in alle wedstrijden gescoord gaan worden. 40 Punten indien totaal correct, voor elke TD minder gaan er 2 punten af (vb. voorspelling Aantal TD t/m SB finale: 36, Totaal aantal TD na Superbowl is 32 dan krijg je voor jou voorspelling 40-8= 32 punten).

*Geef na de WILDCARD Ronde op wanneer jij denkt dat de SNELSTE TD gaat vallen (dus in welke minuut). Dit gaat dus op voor alle wedstrijden t/m de SB. Heb je dit goed krijg je 10 punten.

*Geef na de WILDCARD RONDE op wat jij denkt dat het GROOTSTE SCOREVERSCHIL in 1 wedstrijd gaat zijn. 40 punten indien totaal correct, voor elke punt minder gaan er 2 punten af (vb. denk jij dat er een score van 38-7 gaat zijn dan geef je op; 31 (38-7). Grootste verschil na Superbowl is 38 dan krijg je voor jou voorspelling 40-14= 26 punten).


Ik hoop dat het duidelijk is maar mochten er nog vragen of opmerkingen zijn dan hoor ik die graag.
#11 - 02-01-2012, 16:07 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2012, 13:50 uur door martinm »

martinm

Eindstand na laatste wedstrijd 01 Jan 2012.

NFC

1. Green Bay Packers (15-1, winnaar Div North )
2. San Francisco 49ers (13-3, winnaar Div West)
3. New Orleans Saint (13-3, winnaar Div South)
4. NY Giants (9-7, South winnaar Div East)
5. Atlanta Falcons  (10-6, tweede Div South))
6. Detroits Lions (10-6, tweede Div North)

AFC

1. New England Patriots (13-3, winnaar Div East)
2. Baltimore Ravens (12-4, winnaar Div North)
3. Houston Texans (10-6, winnaar Div South)
4. Denver Broncos (8-8, winnaar Div West)
5. Pittsburgh Steelers (12-4, tweede Div North)
6. Cincinnati Bengals (9-7, derde Div North)

#12 - 02-01-2012, 16:19 uur

martinm

WILDCARD WEEKEND SCHEMA:

GEEF HIER DUS ALLEEN DE EINDUITSLAG, WINNAAR en TD-MINUUT OP. BONUSVRAGEN GAAN NA DIT WEEKEND PAS IN WERKING.

Sat., Jan. 7, 4:30 p.m. ET
No. 6 Cincinnati Bengals (9-7) @ No. 3 Houston Texans (10-6)

Sat., Jan. 7, 8:00 p.m. ET
No. 6 Detroit Lions (10-6) @ No. 3 New Orleans Saints (13-3)

Sun., jan. 8, 1:00 p.m. ET
No. 5 Atlanta Flacons (10-6) @ No. 4 NY Giant (9-7)

Sun., jan. 8, 4:30 p.m. ET
No. 5 Pittsburgh Steelers (12-4) @ No. 5 Denver Broncos (8-8)

ALLE VOORSPELLINGEN DIENEN 1 MINUUT VOOR AANVANG VAN ELKE WEDSTRIJD BINNEN TE ZIJN!!!
#13 - 02-01-2012, 16:26 uur
« Laatst bewerkt op: 02-01-2012, 16:30 uur door martinm »

martinm

NATUURLIJK KAN JE NOG STEEDS MEEDOEN !!!!

Doe mee en wordt de nieuwe NFL GURU van ons USA4ALL Amerika Forum

 :afro:
#14 - 02-01-2012, 16:28 uur

Michel

Ik ga het ook proberen!
#15 - 02-01-2012, 19:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15