Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Amerikaanse politiek/overheid/samenleving => Amerikaanse samenleving => Topic gestart door: MiamiHeat op 22-11-2005, 09:51 uur
-
514 Teletekst di 22 nov
***************************************
General Motors schrapt meer banen
***************************************
DETROIT General Motors gaat 30.000
banen schrappen,veel meer dan in juni
was aangekondigd.Het gaat om 9% van het
totaal aantal banen van de Amerikaanse
autofabrikant.Negen fabrieken en drie
onderhoudscentra zullen voor 2008 hun
deuren sluiten.
GM lijdt al voor het vierde kwartaal
achtereen verlies vanwege de dalende
autoverkopen.Het concern wil eind 2006
7 miljard dollar hebben bespaard in de
structurele kosten.
De productiecapaciteit wordt met zo'n 1
miljoen auto's per jaar ingekrompen.De
resterende capaciteit in Noord-Amerika
komt dan op 4,2 auto's per jaar uit.
***************************************
30.000 mensen!!!! Pffffff.....ook in America gaat men nu echt de hete adem van Azië voelen...........
-
Ben benieuwd welke fabrieken & centra dat zijn; alleen IN Amerika? We hebben er hier in Breda namelijk ook één zitten.
-
Geloof dat het hoofdzakelijk gaat om fabrieken in de VS en Canada.
B-man
-
Hier snap ik geen ene zak van!
Nog niet zo lang geleden stonden de nieuwszenders bol van de ontzettende grote omzet stijgingen van alle autofabrikanten, waaronder ook GM! Juist GM, die was begonnen met zeer scherpe verkoopakties om de konsument dezelfde prijs voor een auto te laten betalen als hun personeel zou hebben moeten betalen. Er zaten 42% omzetstijgingen in de verkoop dit jaar, mede dankzij deze unieke aktie.
Of zou het te maken hebben met de duurdere SUV's, waarvan de omzet dratisch is gedaald in verband met de hoge benzineprijzen?
Maar dan nog... vreemd... ???
-
Nog niet zo lang geleden stonden de nieuwszenders bol van de ontzettende grote omzet stijgingen van alle autofabrikanten, waaronder ook GM! Juist GM, die was begonnen met zeer scherpe verkoopakties om de konsument dezelfde prijs voor een auto te laten betalen als hun personeel zou hebben moeten betalen. Er zaten 42% omzetstijgingen in de verkoop dit jaar, mede dankzij deze unieke aktie.
Wishfull thinking, denk ik. De Europese autoindustrie heeft het al jaren moeilijk, de Amerikaanse is al jaren doodziek. Niet voor niks is Chrystler overgenomen door Daimler-Benz.
http://www.economist.com/business/globalexecutive/reading/displayStory.cfm?story_id=2119229
http://www.economist.com/business/displayStory.cfm?story_id=5065567