Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Noordoosten VS vecht tegen sneeuw

Discussie gestart

B-man

Mogen wij niet klagen over die paar vlokjes die vandaag vallen! 

B-man

NEW YORK Feb 12, 2006 (AP)— The region's first major storm this winter slammed the Northeast with a foot of snow by early Sunday and showed no signs of letting up, canceling flights from Boston to Washington, D.C., and knocking out power to tens of thousands of homes.

The New York metro area and much of the Northeast were under a blizzard warning, with the National Weather Service predicting winds up to 50 mph could bring down trees and power lines. Heavy snow warnings were issued from eastern Kentucky to New England.

On average, 12 to 18 inches of snow were expected throughout the metro region, with temperatures as low as 23 degrees, forecasters said. In Wayne, N.J., a foot of snow had accumulated early Sunday, National Weather Service meteorologist Michael Silva said. About half that was reported in New York City and Long Island.

In Maryland, more than 70,000 customers were without power, according to Baltimore Gas & Electric Company's Web site. Power was also out at hundreds of homes in New Jersey and Long Island.

In a rare display, lightning bolts joined the snow over LaGuardia Airport, where most airlines had canceled all flights until Sunday afternoon. Delta, Delta Shuttle and American Airlines had canceled all flights at the airport until Monday, said Steve Coleman, spokesman for The Port Authority of New York and New Jersey

More than 100 Sunday flights were canceled at John F. Kennedy International airport, including all Delta flights, and several carriers canceled most or all of their Sunday departing flights at Newark Liberty International.

Delta said it canceled its Sunday arrivals and departures at several other airports in the storm's path, including those in Philadelphia; Boston; Baltimore; Newark; Providence, R.I.; Washington, D.C.; and Hartford, Conn.

Four inches of snow had accumulated in parts of Fairfax, Va. late Saturday, and crews worked to clear the runways at Washington Dulles International Airport in suburban Virginia.

But the storm is good news and free advertising for ski resorts after an unseasonably warm January dragged down business, said Betsy Strickler at Jiminy Peak ski resort in western Massachusetts.
#1 - 12-02-2006, 15:37 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

usaxtreme

ben benieuwd naar de fotos  8)
#2 - 12-02-2006, 18:48 uur

Dusza

ok, nu begrijp ik ook waarom zoveel mensen ginder, naast de gewone verwarming, ook een haard of kachel hebben!
Je zal met zo'n temperaturen maar zonder elektriciteit vallen...   :'(
#3 - 12-02-2006, 19:38 uur

Annemiek

Klopt, wij hebben naast onze gewone verwarming in de huiskamer een gaskachel als back-up. Nadat er zo'n 9 jaar geleden ten noorden van ons een flinke ijsstorm geweest is waar zelfs hoogspanningsmasten door omvielen hebben we die gekocht, dat kan hier ook gebeuren.
Wij hebben maar een paar vlokjes van deze storm gehad trouwens.
#4 - 12-02-2006, 21:36 uur

bgroeneveld

Hier in het Middenwesten (Minnesota) ligt na de laatste "storm" nog een halve millimeter sneeuw. Ze weten hier overigens erg goed hoe de wegen vrij te houden, dat is erg snel geregeld altijd.
#5 - 13-02-2006, 03:39 uur

PetraVS

Wij hebben dus een foot sneeuw gekregen (30+ cm) en op onze tafel achter was het zelfs 36 cm.  Vannacht hadden we opeens geen stroom, maar die kwam gelukkig snel terug.  25.000 anderen in dit gebied zijn niet zo gelukkig.  Het nam meer dan 1,5 uur in beslag om voor ons huis sneeuw te ruimen en de kinderen hebben morgen vrij van school. 
Foto's en verhaal kun je op mijn blog zien (http://www.nederlandseamerikaan.blogspot.com).
#6 - 13-02-2006, 04:22 uur

Chiefram

Petra, wat een schitterende foto's op je blog!!!

Ik ben gek op sneeuw en precies om die reden. Super!!!
#7 - 13-02-2006, 05:41 uur

Wop

In New York en omgeving wordt met man en macht gewerkt om de sneeuwoverlast in de ochtendspits te beperken. Het noordoosten van de VS werd afgelopen weekend getroffen door sneeuwstormen. In Central Park in New York viel bijna 70 centimeter sneeuw, een record.

Vooral het vliegverkeer is ontregeld. Tienduizenden reizigers zijn gestrand. Op de internationale luchthavens JFK en La Guardia wordt slechts mondjesmaat gevlogen.

Door sneeuw, ijzel en storm zijn veel elektriciteitskabels geknapt. Onder meer in de hoofdstad Washington zitten tienduizenden mensen zonder stroom.
#8 - 13-02-2006, 12:49 uur

Rebecca

En de meeste Nederlanders maar klagen dat wij nooit sneeuw krijgen hier!  Nou dit zou voor mij ook een beetje te veel van het goede zijn hoor als je het mij vraagt  ;D
#9 - 13-02-2006, 13:45 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

usaxtreme

Wop er is hier al een topic over  ;)
#10 - 13-02-2006, 15:50 uur

Wop

Wop er is hier al een topic over  ;)

Niet opgemerkt  :) Ik ga ze samenvoegen!
#11 - 13-02-2006, 16:15 uur

usaxtreme

great idea  2006-01
#12 - 13-02-2006, 17:49 uur

PetraVS

En de meeste Nederlanders maar klagen dat wij nooit sneeuw krijgen hier!  Nou dit zou voor mij ook een beetje te veel van het goede zijn hoor als je het mij vraagt  ;D

Ik vind het heerlijk!  Het kan mij niet genoeg zijn!  En Chief, bedankt voor het compliment over mijn foto's :).
#13 - 13-02-2006, 23:40 uur

Chiefram

Graag gedaan, maar ze waren ook echt mooi!
#14 - 14-02-2006, 00:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15