Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Open skies in werking, chaos Heathrow houdt aan

Discussie gestart

Wop

LONDEN -  Het langverwachte 'open skies' verdrag, dat de luchtvaart tussen de Verenigde Staten en de Europese Unie openstelt, is zondag in werking getreden. Daarmee kunnen luchtvaartmaatschappijen voor het eerst overal uit Europa naar alle vliegvelden in de VS vliegen.

Het verdrag ging in, terwijl de problemen op de Londense luchthaven Heathrow aanhielden. De open skies-overeenkomst heft alle beperkingen aangaande vliegroutes, prijzen en het aantal vluchten tussen de EU en de VS op. Ook mag nu elke maatschappij naar de VS vliegen, wat waarschijnlijk voor een toename in de concurrentie zal zorgen. Naar verwachting zullen de prijzen voor vliegtickets zakken en zal de overeenkomst dus vooral voordeel voor de consument opleveren. Ook prijsvechters kunnen nu goedkope transatlantische vluchten aanbieden.

Bron: NHD.nl
#1 - 31-03-2008, 10:08 uur

Hans B

. Naar verwachting zullen de prijzen voor vliegtickets zakken en zal de overeenkomst dus vooral voordeel voor de consument opleveren. Ook prijsvechters kunnen nu goedkope transatlantische vluchten aanbieden.
Bron: NHD.nl

Ik ben zeer benieuwd of dit ook gaat gebeuren en of het geen incidentele verlaging gaat worden, maar een blijvende.

Wat mij trouwens is opgevallen is, is dat de kosten van de vlucht niet extreem zijn verhoogd, maar dat de bijkomende tax door vele maatschappijen behoorlijk (lees extreem) verhoogd. Vorig jaar betaalde ik bij DELTA ±€50 tax en dat is nu ±€200 geworden.

Hans
#2 - 02-04-2008, 14:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15