Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Opzeggen huur woning

Discussie gestart

Corine

Begin augustus verhuis ik met mijn gezin terug naar Nederland  :(. De verhuurder is hiervan op de hoogte. Voor eind juli zal (waarschijnlijk) de landlord (en wie nog meer?) komen voor een inspectie van het huis (waar wij 2 jaar hebben gewoond, het is een huis uit de jaren 50). Wat kunnen wij tijdens zo´n inspectie verwachten en wat is de kans dat wij onze deposit niet terug gaan krijgen (wij betalen eind juni nog één maand huur)?

Wie heeft er ervaring met een inspectie? En op welke zaken moeten wij allert zijn?

Groeten Corine
#1 - 14-06-2007, 16:14 uur

bgroeneveld

Ik zou het huis opruimen, gaten dichten, en verder doen wat je normaal zou doen als je een huis probeert achter te laten in de staat waarin je het gevonden hebt. Ik zou ook foto's maken, kan de huisbaas later niet zeggen dat je de boel vernield hebt.

Wat deposit terugkrijgen betreft: dat hangt van de huisbaas af. Onze laatste huisbaas betaalde zelfs rente op het deposit (we zijn dan ook nog steeds vrienden), een eerdere huisbaas vond dat ik moest betalen voor de reparatie van de goedkope ramen die hij een klusjesman in had laten zetten. Maar die huisbaas was ook rechter, heb dus maar niets gezegd, zou je een rechtszaak tegen een rechter (in Brooklyn) winnen?

Ik zou me er maar op voorbereiden dat je niets terugkrijgt, kan het altijd meevallen. Of je kunt gewoon de laatste maand geen huur betalen, dan heb je in ieder geval dat deel van je deposit terug (en ik neem aan dat Nederland je niet zal uitleveren aan de VS wegens zo'n 'misdaad').

Maar jij kunt natuurlijk het beste inschatten met wat voor een huisbaas je te maken hebt.

Sterkte met de verhuizing.
#2 - 14-06-2007, 17:45 uur

ned in MO

Ik ben zelf huisbaas. Lees je huurcontract. Vaak staat dat er een bepaald deel is gereserveerd voor lichte schoonmaakwerkzaamheden of er staat dat je de carpets professional moet laten cleanen. Ook moet je vaak in writing 30 dagen van te voren laten weten dat je gaat verhuizen. Verstuur dat dus per certified mail, fax of email zodat je er een record van hebt.
Verder tekenen mijn huurders een papier over de conditie van het huis zodat er later niet moeilijk gedaan kan worden (van beide kanten)

Van mijn laatste huurders waren
- de carpets niet gecleand 125.00
- 9 dagen huur schuldig 250.00
- tuin was een rotzooi $100 clean up
De rest van de deposit kregen ze terug

Landlord heeft 30 dagen om deposit terug te sturen en moet uitleg geven als hij er wat vanaf haalt.
Geef de landlord een adres waar hij de deposit naartoe kan sturen.

Belangrijkste is toch dat je je overeenkomst leest
#3 - 17-07-2007, 21:14 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

PetraVS

Wij hebben altijd onze hele deposit terug gekregen.  Als je het huis niet wild hebt geschilderd, of hebt uitgeleefd, is dat meestal het geval. 
#4 - 18-07-2007, 01:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15