Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Plot to blow up planes foiled

Discussie gestart

B-man

WASHINGTON (CNN) -- -- The United States on Thursday raised its terror threat level after British police said they had arrested more than 20 suspects in a major terrorist plot to blow up passenger jets flying between the United Kingdom and the United States.

The foiled plot was "intended to be mass murder on an unimaginable scale," Metropolitan Police Deputy Commissioner Paul Stephenson said.

A U.S. administration official said the terror plot targeted Continental, United, and American Airlines. It was not immediately clear whether other airlines also were involved.

The UK's threat warning level has been raised to "critical" -- meaning an attack is expected imminently.

The U.S. threat level has been raised to the highest level of "severe," or red, for commercial flights originating in the United Kingdom bound for the United States, according to the Department of Homeland Security.

Bron: CNN   www.cnn.com
#1 - 10-08-2006, 13:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mr_America

Ik heb hier zo mijn theorie over maar ben er nog niet helemaal uit.
Zo vermoed ik dat het opgezet is om meer aandacht te krijgen voor de oorlog omdat er veel amerikanen tegen zijn.
Dus als de amerikanen weer moeten stemmen ze er toch weer anders over gaan denken.
Het blijft een theorie van mij ik kan me ook vergissen en wil niemand beledigen in wat voor zin dan ook.

        John
#2 - 10-08-2006, 14:43 uur

Wop

Chaos vliegverkeer na terreuralarm

Uitgegeven: 10 augustus 2006 10:22
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2006 16:59
LONDEN/BRUSSEL/AMSTERDAM - Het luchtverkeer in West-Europa ondervindt grote problemen als gevolg van de aangescherpte veiligheidsmaatregelen op de Britse luchthavens. Die werden ingesteld na de bekendmaking dat een terroristisch complot was ontdekt om aanslagen op vliegtuigen te plegen. De belangrijkste terreurverdachten zijn inmiddels opgepakt.

Bekijk video: Modem/ Breedband


Politie houdt reizigers op Londense luchthaven Gatwick in de gaten

De Britse luchtvaartmaatschappij British Airways heeft alle nationale vluchten en vluchten binnen Europa tot donderdagmiddag 16.00 uur (Nederlandse tijd) geannuleerd.

De Londense luchthaven Heathrow is donderdagochtend gesloten voor alle inkomende vluchten. Er is een uitzondering voor toestellen die al onderweg zijn. De luchthaven zal nog tot zeker 20.00 Nederlandse tijd gesloten blijven.

Restricties

Ook zijn alle vluchten van en naar het Britse vliegveld Gatwick donderdag uitgesteld. Voor de andere drie luchthavens in en rond de hoofdstad, Stansted, Luton en London City Airport, gelden "strenge restricties". Zo mag slechts een beperkt aantal toestellen op de luchthavens landen.

Ook voor het vliegveld van Birmingham gelden die beperkingen. De luchthavens laten wel toestellen vertrekken, maar met ernstige vertragingen.


Gestrande passagiers wachten op hun vlucht

Op de Britse luchthavens zijn omvangrijke vertragingen en waarschijnlijk ook annuleringen van vluchten te verwachten, omdat alle passagiers daar met de hand gefouilleerd worden en omdat de scherpere controle van bagage veel extra tijd vergt. Passagiers mogen geen handbagage meer meenemen. Aan boord mogen zij alleen het hoogstnoodzakelijke bij zich hebben. British Airways adviseert mensen die niet per se moeten vliegen om thuis te blijven.

Geannuleerd

De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft alle vluchten tot donderdagmiddag 14.00 uur naar Groot-Brittannië geannuleerd. De Brusselse luchthaven deelde mee vooralsnog alle vluchten naar Londen te schrappen. Ryanair heeft alle vluchten van Charleroi naar Groot-Brittannië geschrapt.


Passagiers slapen op de vloer van vliegveld Heathrow

De Franse maatschappij Air France heeft alle vluchten van Parijs naar Heathrow zeker tot 12.00 uur geschrapt. De Griekse Olympic Airlines houdt alle vluchten naar Britse luchthavens aan de grond.

Handbagage

In de Verenigde Staten zijn de veiligheidsmaatregelen voor alle vluchten aangescherpt. Nog strengere maatregelen gelden voor vluchten die uit Groot-Brittannië komen. De Australische maatschappij Qantas heeft besloten dat passagiers minder handbagage mogen meenemen op vluchten naar de VS.

Schiphol

Op de luchthaven Schiphol ondervinden reizigers naar Groot-Brittannië donderdagochtend veel hinder van de verscherpte veiligheidsmaatregelen die op alle Britse luchthavens zijn afgekondigd. "We houden rekening met ernstige vertragingen, vooral richting Londen", aldus een woordvoerster.

Als gevolg van ernstige vertragingen heeft de KLM donderdag drie vluchten uit Nederland naar Groot-Brittannië geannuleerd. Een woordvoerder sluit niet uit dat dat aantal in de loop van de dag oploopt. "De situatie zal per uur verslechteren."

Instructies

Op haar website geeft de luchtvaartmaatschappij reizigers instructies. "Het uitgangspunt blijft dat wij zoveel mogelijk vluchten uitvoeren." De vertraging van KLM-toestellen richting Groot-Brittannië was donderdagochtend rond 09.00 uur opgelopen tot bijna vijf uur.

Eindhoven

Vanaf Eindhoven Airport gaan dagelijks twee vluchten naar Londen Heathrow. Een KLM-vlucht is donderdagochtend als gepland vertrokken, maar kwam met vertraging terug. De tweede vlucht is geannuleerd, meldde een woordvoerder. Een vlucht van Ryanair vanuit Londen Stansted naar Eindhoven liep een kleine vertraging op.

Rotterdam

Een woordvoerster van Rotterdam Airport noemt de situatie op de luchthaven "business as usual. Er zijn wel wat vertragingen omdat toestellen later binnenkomen en dus ook later kunnen vertrekken. Maar bij het inchecken is dezelfde procedure van toepassing als altijd."

Van Rotterdam vertrekken donderdag vijftien vluchten naar Londen, het merendeel naar London City Airport. Dat Heathrow volledig is afgesloten, was nieuw voor de zegsvrouw. De eerste van twee vluchten naar dat vliegveld staat echter pas voor 15.55 uur gepland.

Strenge controles

De marechaussee op Schiphol heeft volgens een zegsman nog geen instructies voor extra strenge controles en veiligheidsmaatregelen gekregen. Een woordvoerder van de Nationaal Coördinator Terrorisme bestrijding (NCTb) laat weten dat er "op dit moment geen aanleiding is voor aanscherping van veiligheidsmaatregelen.

Dreiging

Zowel de terrorismedreiging voor Nederland als die voor de luchthaven Schiphol blijft onveranderd op respectievelijk 'substantiële dreiging' en 'lichte dreiging'."

ZIE OOK:
Nog geen aanscherping veiligheidsmaatregelen Nederland
'Terreurplan draagt kenmerken al-Qaeda'
Politie verijdelt plan om vliegtuigen op te blazen
VS verhogen dreigingsniveau voor vluchten Groot-Brittannië
Belangrijkste terreurverdachten opgepakt

bron : nu.nl
#3 - 10-08-2006, 17:43 uur

bgroeneveld

Lijkt me goed werk van de Britse politie. Kunnen ze hier in de VS nog iets van leren.

En wat de complot theorieën betreft: als Bush de verkiezingen wil beïnvloeden doet hij dat dichter tegen november. Met plannen voor een aanslag in de VS, die dan verijdeld zouden moeten zijn. Of Homeland Security vindt dan plotseling een reden om het gevaar voor terroristische aanslagen plotseling "hoog" ("rood") in te schatten.

Hoewel dat steeds minder opgaat, Homeland Security is nou niet bepaald de meeste bewonderde en betrouwbare instantie. En Amerikanen beginnen wat dergelijke waarshuwingen betreft redelijk (gezond) cynisch te worden).
#4 - 10-08-2006, 19:49 uur

Chiefram

Jongens... hahaha... Gaan we weer komplot theorien verzinnen!!!!  ;D ;D ;D

We kunnen ons beter op de realiteit richten. De wereld zit de laatste tijd al erg moeilijk in elkaar.
#5 - 10-08-2006, 20:37 uur

Bakvet

Dit is dus wel zeer duidelijk een komplot van de luchtvaartmaatschappijen om meer geld bijeen te schrapen.

Laptop niet in de handbage: 4 kilo; boeken/lectuur/krant niet: 2 kilo; 1 liter water: 1 kilo, tax free drank: 1 kilo; foto/filmapparatuur: 2 kilo; schoon shirt e.d./toiletartikelen: 2 kilo. Dat 12 kilo bij elkaar.

Dus bij het inchecken zeggen ze: "Sorry, maar uw check-in bagage komt boven de 22 kilo uit, dat kost u dan 100 dollar extra."

Als dit zo blijft dan ga ik dus echt nooit meer naar Amerika, of hooguit nog een keer enkele reis.
#6 - 10-08-2006, 22:36 uur

B-man

Hier is echt geen sprake van een complot en zeker niet door de VS, als dat zo was dan hadden ze hun eigen veiligheidsdiensten de arrestaties wel laten maken en dan ook in de VS zelf. Het zal ook niet de eerste keer zijn dat terroristen zoiets wilen proberen en gezien de aanslagen op 9/11, Londen en Madrid (en nog een paar) is dit heus niet zo verrassend.
#7 - 11-08-2006, 01:12 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS


Als dit zo blijft dan ga ik dus echt nooit meer naar Amerika, of hooguit nog een keer enkele reis.

Prima, dan blijf je gezellig bij ons :D.  Of heeft de westkust je voorkeur  :'( 2006-10
#8 - 11-08-2006, 03:47 uur

bgroeneveld

Vraag me af: als dat complot in de VS was gesmeed, zou dat dan ook ontdekt zijn? De Britse politie had volgens de TV hier in de VS zelfs een agent in de groep.

Ik zie dat Homeland Security, de FBI of de CIA nog niet doen. 'Dankzij' de grote leiderscapaciteiten van onze Grote Anti Terreur Leider, praten de FBI en de CIA nog steeds niet met elkaar. En Homeland Security is een warboel.

Maar de Republikeinen zijn "de" grote anti-terreur partij, in tegenstelling tot die "slappe" Democraten,die niet eens een "goede vent" als senator Lieberman kunnen herkiezen.

En niet te vergeten: met de $400 miljard die de oorlog in Irak kost, had de VS een bijzonder veilig land kunnen worden. Om nog maar niet te spreken van de soldaten, soldates en leden van de National Guard die hier in het land veel nuttiger dingen kunnen doen dan vergeefs proberen een burgeroorlog in Irak te voorkomen.


#9 - 11-08-2006, 03:52 uur
« Laatst bewerkt op: 11-08-2006, 13:15 uur door bgroeneveld »

sweatbox

Dit is dus wel zeer duidelijk een komplot van de luchtvaartmaatschappijen om meer geld bijeen te schrapen.

Laptop niet in de handbage: 4 kilo; boeken/lectuur/krant niet: 2 kilo; 1 liter water: 1 kilo, tax free drank: 1 kilo; foto/filmapparatuur: 2 kilo; schoon shirt e.d./toiletartikelen: 2 kilo. Dat 12 kilo bij elkaar.


Die kastjes boven de stoelen zijn eindelijk groot genoeg.
#10 - 11-08-2006, 07:29 uur

DennisH

Hmm,

Krijg ik hier ook last mee als ik 16 september naar de USA vlieg ?? Ik neem diverse camera's mee, ipod en een laptop. In het ruim durf ik niet want dat is niet zo goed voor de electronica. Wat denken jullie ?
#11 - 11-08-2006, 20:28 uur

Chiefram

Ik Amerika zelf geldt die regeling niet zoals de UK ze hanteert. Het enige dat wij op (binnenlandse) vluchten niet meer mee mogen nemen zijn vloeistoffen, zoals drinken, tandpasta, cremes, shampoos en dergelijke, maar wel gewoon de laptop, foto/video kamera, cell phone, etc.

Vanuit de de UK mag dit dus niet meer.

Wat zijn nu de nieuwe regels (als die veranderd zijn tenminste) als je vanauit Nederland vliegt?
#12 - 11-08-2006, 21:37 uur

Ebelix

Zover ik begrepen heb mogen geen vloeistoffen mee aan boord worden genomen. Medicatie is wel geoorloofd. Verder mag je alles mee aan boord nemen. Alleen in de UK is het zo strikt dat je niets mee aan boord mag nemen.

 Alle vloeistoffen op vluchten naar Verenigde Staten verboden

11-08-2006

SCHIPHOL - Passagiers die naar de Verenigde Staten vliegen mogen geen enkele vloeibare stof meer meenemen. Het gaat daarbij om onder andere alle soorten drinken, shampoo, parfum, haargel, contactlensvloeistof, handcrème en zonnebrandcrème. Ook vloeistoffen die achter de douane zijn gekocht mogen niet mee. Luchtvaartmaatschappijen raden reizigers aan om het drinken dat ze tóch bij zich hebben in de ruimbagage te stoppen of voortijdig op te drinken.

Vloeistoffen die noodzakelijk zijn, zoals medicijnen, worden extra gecontroleerd. Reizigers moeten vanwege de extra maatregelen de komende tijd rekening houden met lange wachtrijen.

Bron: www.luchtvaartnieuws.nl
#13 - 13-08-2006, 19:01 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Claudia

Mijn man vloog naar Amerika net nadat dit allemaal bekend was geworden. Hier in nederland was er nog niet veel aan de hand, op een heleboel cameraploegen en gestrande reizigers voor Engeland na. Hij mocht ook gewoon zijn laptop en flesje spa mee aan boord brengen. De ellende begon pas in Philidalphia. Hij had een tussenstop van 4 uur, en heeft vervolgens ook 4 uur in de rij gestaan voor securitry. Complet chaos, alle handbagage werd zorgvuldig nagekeken en flessen parfum, shamppoo , lipstick en fflessen wijn werden zonder pardon weggegooid. (je zal maar net een dure fles parfum gescoord hebben bij de taxfree winkel) Toen hij eindelijk uit de rij was (hij had alleen zijn laptop bij) werd zijn volgende vlucht al omgeroepen, toen hij bij de gate aankwam sloten ze net de deur maar hij mocht er gelukkig nog door. In New Hamshire aangekomen was zijn koffer er niet, dus ook daar weer in de rij met de helft van al zijn medepassagiers die ook hun koffer kwijt waren. Toen nog ruim 3 uur in de auto naar Maine. En ondertussen stond ik hier in nederland doodsangsten uit, je weet natuurlijk maar nooit of er toch zo'n mafketel tussendoor gegelipt is. Om 6.00 uur smorgens onze tijd was hij thuis (bij zijn ouders) , precies 24 uur nadat we hier vanuit nederland naar schiphol waren vertrokken. Lekker, ff je ouders op gaan zoeken!  :P
Overigens is zijn koffer vandaag alsnog bezorgd.
#14 - 14-08-2006, 00:41 uur

Rebecca

Jongen glipt onopgemerkt Brits vliegtuig in
 
LONDEN (ANP) - Een 12-jarige Britse jongen is op de luchthaven Londen-Gatwick zonder instapkaart en paspoort een vliegtuig binnengekomen. Hij kon maandag alle veiligheidscontroles omzeilen, hoewel toen nog de allerhoogste alarmfase gold na een verijdeld terreurcomplot.

De jongen was weggerend uit een verzorgingstehuis. Hij slaagde erin aan boord te komen van een vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij Monarch naar Lissabon. Voor vertrek ontdekte een bemanningslid dat de jongen geen geldige papieren had. De politie stelde een onderzoek in, meldde de Britse krant The Times woensdag.

Bron: Planet Internet

Het is maar goed dat het geen terroristje was.......  ;)
#15 - 16-08-2006, 09:34 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15