Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Questions about High School system

Discussie gestart

Sophie

Hallo! Ik ben Sophie en ik studeer Engels aan de lerarenopleiding in Nijmegen. Ik volg daar ook het vak American Studies. Hiervoor moet ik binnenkort een presentatie houden. Ik doe deze over het High School systeem in Amerika maar ik kan NERGENS ??? handige informatie vinden. Misschien 'lopen' hier experts rond en zijn zo vriendelijk om mij in het kort(of lang :)) uit leggen hoe dat hele educational system nou werkt. Ik zal het zeeer op prijs stellen als ik wat reacties kan lezen binnenkort. Tips over handige en duidelijke sites zijn ook welkom !!
Alvast bedankt ;D

Groetjes Sophie :D
#1 - 14-03-2003, 17:16 uur

daphne37

Hi
Ik heb een jaar in amerika gestudeerd op een highschool
heb je vragen dan kun je me emailen

groetjes daphne
#2 - 06-02-2004, 18:52 uur

nikike

hoi ik ben niki en ik moet een spreekopdracht over de high schools in amerika doen en vind nergens goede info
kun je me helpen?nuttige sites zijn ook goed en waar ik kan gaan zien om een jaar in de high school van amerika te zitte!!

thx
nikike
#3 - 08-09-2004, 14:22 uur

daphne37

hoi hoi ik ben daphne en ik heb zelf een jaartje op een highschool in amerika gestudeerd

uitleg hoe t systeem werkt

Je gaat vanaf je 14e naar de high school tot je achttien jaar bent

14e / 15 = freshman
15e /16 = Sophomores
16e/17 = juniors
17e/18 = seniors

als je een senior bent doe je mee aan Graduation.

Aan prom doen de juniors and seniors mee....

Wat wil je nog meer weten vraag maar raak
tevens heb ik ook de website van mn school voor je en ik heb ook mn jaarboek van dat jaar dat ik er was

Ik hoop wat van je te horen
#4 - 08-09-2004, 18:23 uur

kisskaatie

Hallo ! :)
Ik ben kaatie en ik had een vraag aan je.
Ik las dat je in Amerika naar de highschool bent geweest.
Ik ben zelf nu 16 jaar en die dit jaar mijn examens.
Volgend jaar ( als ik dus mijn diploma behaald heb) zou ik
erg graag naar amerika toe willen om daar een vervolg studie
te doen. Maar ik heb echt geeeeeen idee hoe dat in ze'n werk zit. ???
Misschien dat jij me wel kunt helpen.
Dat zou echt heel fijn zijn !
Krijg je bijvoorbeeld een studie financering ?
Of misschien een uitkering omdat je voor je 18 al uit huis woont ?
Misschien heb jij wat informatie voor me.
Ik hoor nog van je....
Groetjes kaatie
#5 - 21-09-2004, 14:10 uur

schorpioenvrouw

Ik heb geen idee, maar ik zag op de amerika.pagina.nl een blok met uitwisseling.
Wie weet staat daar iets tussen wat je verder kan helpen.

In ieder geval veel succes!!
#6 - 21-09-2004, 14:18 uur

daphne37

hey kaatje
Wil je een jaar naar highschool of college, beide is mogelijk. wat ik zelf gedaan heb is informatie opgevraagd bij verschillende uitwisselingsbureaus zoals EF.
Ik weet de andere niet meer uit mn hoofd maar zijn op internet te vinden of bij jou bibliotheek of op school hebben ze informatie.
ik ben zelf met ef weggeweest. Ik was 16 toen ik naar amerika ging en werd daar 17 en ben nu 18. Ik heb daar uiteindelijk 11 maanden gewoond, ik was zelf een junior in highschool.

Wat ef ook biedt is naar college gaan, de highschool voor een jaar of half jaar. het beste voor meer informatie over ef kun je kijken op www.ef.com of nl moet je ff kijken.

Ik moet je wel vertellen dat het heel prijzig is. je kunt wel scholarships krijgen via ef maar dat moet je verdienen of je hebt niet genoeg geld dat weet ik niet precies hoe dat zit ... naar mijn weten om krijg je geen kinderbijslag.

Mijn uitgaven budget heb ik destijds zelf bij elkaar gespaard met een vakantie en weekend baantje. dit was bij elkaar voor een jaar 3000 euro, ik had daar genoeg aan...

Voor een vervolg studie kun je volgens mij ook een lening aanvragen bij de bank, maar dat zou je moeten informeren. Maar je moet wel weten dat een gemiddelde college voor 4 jaar ongeveer 35.000 dollar kost. Het is verschrikkelijk duur daar. Het is net wat je zelf wil... En waar.

Heb je nog verdere vragen dan hoor ik het van je
hopelijk heb je hier al wat aan

bye,
daphne
#7 - 21-09-2004, 16:21 uur

KL25

Hallo ik ben kart laan 15 jaar oud. :)

Ik ga misschien naar amerika verhuizen, maar ik weet niet hoe het schoolsysteem daar werkt.
Bijvoorbeeld: ik zit in 4 vwo wat is vergelijkbaar in amerika. Of hebben ze daar helemaal geen vwo. ???

alvast bedankt Kart. :)

PS: als dit als een eerder is gevraagd sorry dan dan heb ik niet goed gezocht.
#8 - 16-09-2008, 22:14 uur

PetraVS

Hoi Kart,

Waar gaan jullie heen verhuizen?  Als je in 4 VWO zit is dat overeenkomstig met de 10th grade van High School.  Het systeem is hier anders.  Er is geen VMBO, Havo, VWO, maar iedereen doet 2 of 3 jaar middle school en dan 4 jaar high school.  Het niveau kun je per vak kiezen.  Zo kun je, als je goed bent in bijvoorbeeld geschiedenis "Honors" of "AP" kiezen in dat vak en als je minder goed bent in bijvoorbeeld wiskunde het "gewone" niveau (de moeilijkheid daarvan hangt af, van waar (welke staat etc) je naar school zal gaan).  Het is dus wel een heel ander systeem.  Bovendien zul jij, komend uit Nederland, hoogstwaarschijnlijk het vak "ESL" (English as a Second Language) krijgen.  Ik hoop, dat je hier wat aan hebt.
#9 - 16-09-2008, 23:31 uur

Pieter79

Hoe moet dat nu met de studenten van tegenwoordig... Ik ben 28 en al enkele jaren afgestudeerd maar de eerste de beste hit op google is raak: http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_the_United_States
Zo moeilijk kan het toch niet zijn??!  ;)

Maar ik begrijp wel dat je liever ook ervaringsinformatie wil, en dan is je vraag hier op het forum de juiste plaats. Ik hoop dat je iets aan de link hebt!!

Groetjes,
Pieter
#10 - 17-09-2008, 16:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

KL25

Hey,

Bedankt voor de informatie petra.
En pieter ook bedankt ik had egt gezocht maar vond niks.

Groeten,
Kart :)
#11 - 21-09-2008, 08:09 uur

KL25

ooh en petra
we gaan waarschijnlijk naar washington verhuizen.

Kart
#12 - 21-09-2008, 08:15 uur

Anouk

Op een High School werken ze met een punten systeem.. Je hebt een aantal punten nodig om je diploma te kunnen halen.. Ik heb 2 jaar in Amerika gewoond en daar ook mijn diploma gehaald, maar het was niet simpel, ik zat dan wel met mijn leeftijdgenootjes in de klas zeg maar, maar de vakken die ik nog moest inhalen lagen vaak op een lager niveau, omdat ik die punten nog moest halen.. Bijvoorbeeld, toen ik een Senior was heb ik English 2 (Sophomore) en English 4 (Senior) gedaan, en nog een aantal klassen.. Terwijl mijn fellow Seniors al vrij waren (omdat zei al bijna alle punten hadden en dus niet de hele dag naar school hoeften, alleen voor de lessen op niveau 4), zat ik nog in de klas om punten te halen voor mijn diploma.. Dat vond ik niet erg want ik heb heeeeeeel erg genoten van mijn tijd daar en zou als het kon de hele High School overdoen :P

Toen ik in de US aan kwam, was ik 16 en een Junior.. Maar ik heb op elk van de 4 niveaus lessen gevolgd.. Ik heb een onwijs drukke 2 jaar gehad, met heel veel precieze vakken, maar ook wat leuke vakken zoals Speech en Drama, ik vond het geweldig en je leert zo echt iedereen kennen op die school ipv alleen je eigen klas.. Ik kende echt bijna iedereen op mijn High School en heb het erg gezellig gehad..

Als je gaat verhuizen, dan moet je naar je Guidance Counselor gaan op die school waar je naar toe gaat, en een vakkenpakket samen gaan stellen zodat je je diploma kunt gaan halen..

Stuur me maar een privé berichtje als je meer wilt weten ;)
#13 - 30-09-2008, 11:17 uur

ned in MO

Hey,

Bedankt voor de informatie petra.
En pieter ook bedankt ik had egt gezocht maar vond niks.

Groeten,
Kart :)

Egt bestaat toch echt niet ;D
#14 - 01-10-2008, 00:06 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

arooj95

Hallo,ik ben Arooj en ik ben 15 jaar oud.
Ik heb tien jaar in pakistan gewoont en vorige jaar kwam ik terug naar nederland.
Toen ik hier kwam was ik naar grade 10 gegaan en hier moest ik een jaar schakelklas doen,waar ik heb vwo1-2-3 gedaan(in een jaar).
Nu ben ik naar 4 VWO gegaan maar ik ga misschien naar Amerika dus..ik wilde weten als ik naar grade 11th ga..want ik heb toch een jaar gestudeert... :P

(sorry,als ik veel nederlandse taal fouten heb.. :P..ik heb het in een jaar geleerd
daarom schrijf ik het in engels ook) :)

Hi,Im 15 years old..
I have spent 10 years in Pakistan and last year i came to Amsterdam.
When i came here i was already promoted to grade 10 in Pakistan,but i had to do a year of *schakelklas* here in Netherlands,where i completed VWO 1,2,3 in one year.
Now they have promoted me to 4 VWO,however i may be moving to America..ssoo i wanted to know if i go to grade 11..because afterall i have studied a year..
#15 - 01-08-2010, 12:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15