Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Re:US Airways

Discussie gestart

Jez

Nou ja, beter dat je naar Nederland bent gevlogen en je koffer pas na een aantal dagen krijgt dan dat je op vakantie naar Thailand was gegaan............
#1 - 30-12-2004, 22:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet


Nou ja, beter dat je naar Amerika bent gevlogen en je koffer pas na een aantal dagen krijgt dan dat je op vakantie naar Thailand was gegaan............


Twee bijna identieke pagina's uit de LA Times van 1 januari 2005:



Links een terugblik op de Tsunami die in 1964 een deel van het Californische stadje Cresent City wegvaagde en die daar aan elf mensen het leven kostte. De hiervoor verantwoordelijke aardbeving vond plaats voor de kust van Alaska en had een kracht van 9,2 op de schaal van Richter. In Alaska zelf verloren honderdzes mensen het leven, in Oregon verdronken vier mensen die op het strand kampeerden. Dankzij een inmiddels bestaand telefonisch waarschuwingssysteem kon het grootste deel van de inwoners van Cresent City tijdig geevacueerd worden. Al moest het hoofd van de vrijwillige civil defense hiervoor liftend de plek des onheils zien te bereiken. Hij wilde geen waarschuwing via de radio of speakers laten uitgaan, omdat hij bang was dat er dan alleen maar meer mensen uit nieuwsgierigheid naar het strand zouden komen.

Rechts een bijna identieke pagina uit dezelfde krant (zelfs de compositie van de foto is hetzelfde) met het laatste nieuws over de bittere werkelijkheid van vandaag, veertig jaar na dato. Geen internet, geen draadloze telefoon en geen satellietopname kon deze keer de ramp voorkomen.
#2 - 02-01-2005, 02:09 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2005, 22:16 uur door Bakvet »

Bakvet

Een paar jaar geleden maakte het populair wetenschappelijke programma Horizon van de BBC een huiveringwekkende documentaire over een gigantische tsunami die een bedreiging vormde voor de gehele Amerikaanse oostkust. Die Megatsunami zou alle steden langs de kust kunnen vernietigen. Hij kan ontstaan als een actieve vulkaan op het Canarische eiland La Palma uitbarst en het eiland in tweeen doet breken. Een deel van het eiland zal in zee verdwijnen en daarbij een desastreuse tsunami doen ontstaan met 150 meter hoge golven, die eenmaal in de Verenigde Staten aangekomen kilometers landinwaarts zullen oprukken. Discovery en het Nederlandse actualiteitenprogramma Netwerk hebben hetzelfde verhaal onlangs uitgezonden.

Hier kan je de uitzending van Netwerk bekijken (vereist Windows Media Player):
Breedband Smalband

Omdat Netwerk niet over de rechten beschikt om het Horizon-beeldmateriaal via het web te verspreiden is de documentaire officieel niet via het internet te bekijken, maar met bovenstaande link krijg je hem toch te zien.
#3 - 04-01-2005, 21:54 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2005, 22:36 uur door Bakvet »

PetraVS

Ja, lekker berichtje  :o.  Maar ja, een grotere kans is er, dat er nog een terreur aanslag komt hier in Washington.  
Verder verschilt het waar je leest over hoe hoog zo'n golf zou zijn.  Er is, volgens wat ik heb gelezen, helemaal geen vergelijkingsmateriaal.  Maar eng is het wel.  Ach, ik ga gewoon lekker door met mijn hoofd in het zand, lalalala.  Ik heb gegeven wat we konden missen aan de slachtoffers van de tsunami en nu gaat het nieuws voorlopig weer uit.
#4 - 05-01-2005, 02:11 uur

Annemiek

Dat verhaal heb ik Discovery channel ook al eens gezien, het zou binnen nu en 10.000 jaar verwacht worden. Och ja, tegen die tijd zien we wel weer.
Heb je trouwens gezien hoe sommigen Amerika de schuld geven van de tsunami; ze zouden de aardbeving veroorzaakt hebben door kernproeven. Het erge is dat er mensen zijn die dit soort dingen gelooft.
Annemiek
#5 - 05-01-2005, 02:17 uur

Bakvet

Op zich vind ik het al knap van de makers van die Horizon documentaire dat ze langer dan vijf minuten bij hetzelfde onderwerp hebben kunnen blijven. Normaal lukt ze dat namelijk nooit. "Scientists" say... "scientists" believe... "scientists" think... "scientists" have discovered... "bla bla bla flauwekul, duimzuigerij, oh, oh, wat is het toch leuk om op kosten van de BBC de wereld over te mogen reizen en al deze onzin uit te mogen kramen." Waarom zou deze zogenaamde Megatsunami specifiek de oostkust van Amerika treffen en niet bijvooorbeeld...... Engeland???
#6 - 05-01-2005, 21:22 uur

heivalido

Op zich vind ik het al knap van de makers van die Horizon documentaire dat ze langer dan vijf minuten bij hetzelfde onderwerp hebben kunnen blijven. Normaal lukt ze dat namelijk nooit. "Scientists" say... "scientists" believe... "scientists" think... "scientists" have discovered... "bla bla bla flauwekul, duimzuigerij, oh, oh, wat is het toch leuk om op kosten van de BBC de wereld over te mogen reizen en al deze onzin uit te mogen kramen." Waarom zou deze zogenaamde Megatsunami specifiek de oostkust van Amerika treffen en niet bijvooorbeeld...... Engeland???

Omdat de Noordzee daarvoor niet breed genoeg is, of hij moet vanuit de VS komen.
Ik heb het filmpje na 1 minuut al weer uitgezet. En ik ga ondanks de dreiging van Orkanen en Vloedgolven toch gewoon lekker in Florida wonen. En dat zou waarschijnlijk compleet weggevaagd worden lijkt mij
#7 - 06-01-2005, 22:13 uur

Jez

Je kan ook morgen je deur uitstappen en onder een bus komen. Maar daarom blijf je toch ook niet thuis?
#8 - 06-01-2005, 23:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Precies, Jez!  Ik weet nog, dat ik vlak na 11 september overwoog om toch maar weg te verhuizen van Washington, tenslotte is nog een terreuraanslag hier beslist niet ondenkbaar.  Maar toen kwam er een tornado niet ver hiervandaan, die twee meisjes met hun auto oppakte en neerkwakte en ze doodde.  Ik realiseerde me, dat die meisjes waarschijnlijk net zo bang waren voor nog een aanslag als ik en iets heel anders doodde ze.
Hetzelfde geldt voor al de toeristen, die hun leven lieten in de tsunami.  Ze dachten naar een redelijk veilig gebied te gaan en waren misschien zelfs een beetje nerveus over de vlucht erheen en zoiets heel anders nam hun leven.
Beter gewoon genieten van iedere dag en al het kleine moois in het leven.
#9 - 06-01-2005, 23:59 uur

Bakvet

Nieuw!
En ik ga ondanks de dreiging van Orkanen en Vloedgolven toch gewoon lekker in Florida wonen. En dat zou waarschijnlijk compleet weggevaagd worden lijkt mij
Als ik in Florida zou gaan wonen zou ik in elk geval een paar schommelstoelen op de veranda zetten en een flinke rubberboot aan de balustrade vastknopen.  Dan ben je tegen de hitte en de wateroverlast beschermd. :P
#10 - 07-01-2005, 20:09 uur
« Laatst bewerkt op: 07-01-2005, 20:24 uur door Bakvet »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15