Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Seriemoordenaars teisteren Phoenix

Discussie gestart

Ebelix

Seriemoordenaars teisteren Phoenix

PHOENIX - Phoenix, de hoofdstad van de staat Arizona in het zuidwesten van de Verenigde Staten, is in de ban van twee seriemoordenaars. Na maandenlang speurwerk tast de politie nog altijd in het duister over de identiteit van de criminelen, die vermoedelijk al elf moorden op hun geweten hebben. Tientallen anderen hebben ze verwond, verkracht en beroofd.

"Overdag kun je de straat niet op omdat het bloedheet is en 's avonds kun je het huis niet uit wegens de moorden. Maar het is nu gewoon beter om veilig binnen te blijven", citeerde The Los Angeles Times maandag een inwoner van de woestijnstad met 1,4 miljoen inwoners.

De twee moordenaars, die los van elkaar lijken te opereren en het liefst met een vuurwapen te werk gaan, zijn het meest in het westen van de stad actief geweest en vooral 's nachts. Voetgangers, mensen die staan te wachten bij bushaltes, fietsers en ook automobilisten zijn hun leven niet zeker.

Bijnamen

Net als andere seriemoordenaars hebben de twee bijnamen. De een wordt de Baseline Killer genoemd, naar de naam van de weg waar hij zijn eerste slachtoffers zou hebben gemaakt. Hij zou verantwoordelijk zijn voor ten minste 21 gewelddadige acties. De ander heeft de naam Serial Shooter en zou al 34 slachtoffers hebben gemaakt.

Kogelvrije vesten

De politie van Phoenix, die 120 inspecteurs op de zaak heeft gezet, heeft een beloning van 100.000 dollar voor arrestatie van elk van het tweetal uitgeloofd. Lokale media geven tips hoe mensen zichzelf het best kunnen beschermen. De verkoop van kogelvrije vesten is in Phoenix de laatste tijd flink gestegen.

De moorden in Phoenix doen denken aan de reeks moorden die in de Amerikaanse hoofdstad Washington DC en in de staten Virginia en Maryland in 2002 tot grote paniek leiden. De Amerikaan John Allen Muhammad schoot toen willekeurig tien mensen dood. Hij werd bijgestaan door de jeugdige Lee Boyd Malvo. Ook dit tweetal leek lang onvindbaar maar werd uiteindelijk gearresteerd. Muhammad kreeg de doodstraf, Malvo levenslang.

Bron: www.nu.nl
#1 - 25-07-2006, 00:14 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Anouk

Da's nou echt jammer van ons ras - dat er mensen met zulke zieke geesten rondlopen..

Een vriendin van me woont in een suburb van Phoenix.. Dat lijkt me best wel eng even om in zo'n stad te wonen.. Hopelijk worden die achterlijken snel opgepakt, en als het even kan - gelijk door de kop schieten!! Weg met dat gespuis ::)
#2 - 25-07-2006, 06:00 uur

B-man

Ze opereren dus blijkbaar ook los van elkaar dus krijg je natuurlijk een wedloop tussen de 2. De meeste seriemoordenaars willen in de publiciteit komen en vaak een "idool" overtreffen door er meer te vermoorden. Hopelijk worden ze snel gepakt en in een kerker gesmeten. Ik vind het wel raar dat er minder publiciteit is dan in 2002 bij de snipers die toesloegen in DC, Maryland en Virginia.
#3 - 25-07-2006, 13:31 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Anouk

Misschien omdat Phoenix niet zo "belangrijke stad" is als Washington DC? ::) Achterlijke reden, maar goed, op een manier is dat toch wel zo..
#4 - 25-07-2006, 17:43 uur

MiamiHeat

Ze opereren dus blijkbaar ook los van elkaar dus krijg je natuurlijk een wedloop tussen de 2. De meeste seriemoordenaars willen in de publiciteit komen en vaak een "idool" overtreffen door er meer te vermoorden. Hopelijk worden ze snel gepakt en in een kerker gesmeten. Ik vind het wel raar dat er minder publiciteit is dan in 2002 bij de snipers die toesloegen in DC, Maryland en Virginia.

Ken je de film Copy Cat......
#5 - 25-07-2006, 18:59 uur

Chiefram

Toevallig speelt zich nu in de Amerikaanse staat Indiana hetzelfde af als in Washington, DC heeft afgespeeld. Er wordt daar weer op auto's geschoten. Zomaar... De politie heeft geen idee wie het is en er zijn 3 gevallen bekend, waarvan al een dodelijk is. De politie vergeleek dit ook met de zaak destijds in Washington, DC waarbij auto's ook zomaar werden beschoten die bij benzinestations stonden te tanken.

Ik heb alleen het laatste bericht hierover op TV gezien twee dagen geleden. Geen idee of de dader(s) al gepakt is/zijn of dat er meerdere slachtoffers inmiddels gevallen zijn.
#6 - 26-07-2006, 08:05 uur

B-man

Ze opereren dus blijkbaar ook los van elkaar dus krijg je natuurlijk een wedloop tussen de 2. De meeste seriemoordenaars willen in de publiciteit komen en vaak een "idool" overtreffen door er meer te vermoorden. Hopelijk worden ze snel gepakt en in een kerker gesmeten. Ik vind het wel raar dat er minder publiciteit is dan in 2002 bij de snipers die toesloegen in DC, Maryland en Virginia.

Ken je de film Copy Cat......

Jazeker, heb sowieso veel over seriemoordenaars gelezen, interesseert me wel (nee ik ga er geen nadoen hoor  ;))
#7 - 26-07-2006, 12:36 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Loek

Toevallig speelt zich nu in de Amerikaanse staat Indiana hetzelfde af als in Washington, DC heeft afgespeeld. Er wordt daar weer op auto's geschoten. Zomaar... De politie heeft geen idee wie het is en er zijn 3 gevallen bekend, waarvan al een dodelijk is. De politie vergeleek dit ook met de zaak destijds in Washington, DC waarbij auto's ook zomaar werden beschoten die bij benzinestations stonden te tanken.

Ik heb alleen het laatste bericht hierover op TV gezien twee dagen geleden. Geen idee of de dader(s) al gepakt is/zijn of dat er meerdere slachtoffers inmiddels gevallen zijn.

Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat ze een 17 jarige jongen hebben gearresteerd.  Hij is al eerder met de politie in aanraking geweest, en de kogels van de slachtoffers blijken te horen bij het geweer wat ze bij hem thuis hebben gevonden.
#8 - 26-07-2006, 16:47 uur

B-man

Toevallig speelt zich nu in de Amerikaanse staat Indiana hetzelfde af als in Washington, DC heeft afgespeeld. Er wordt daar weer op auto's geschoten. Zomaar... De politie heeft geen idee wie het is en er zijn 3 gevallen bekend, waarvan al een dodelijk is. De politie vergeleek dit ook met de zaak destijds in Washington, DC waarbij auto's ook zomaar werden beschoten die bij benzinestations stonden te tanken.

Ik heb alleen het laatste bericht hierover op TV gezien twee dagen geleden. Geen idee of de dader(s) al gepakt is/zijn of dat er meerdere slachtoffers inmiddels gevallen zijn.

Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat ze een 17 jarige jongen hebben gearresteerd.  Hij is al eerder met de politie in aanraking geweest, en de kogels van de slachtoffers blijken te horen bij het geweer wat ze bij hem thuis hebben gevonden.


Veel ouder worden ze ook niet meer tegenwoordig he  :( ??? Nu ga je natuurlijk weer een discussie krijgen over geweldadige computerspellen!
#9 - 27-07-2006, 14:06 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mrjn

Toevallig speelt zich nu in de Amerikaanse staat Indiana hetzelfde af als in Washington, DC heeft afgespeeld. Er wordt daar weer op auto's geschoten. Zomaar... De politie heeft geen idee wie het is en er zijn 3 gevallen bekend, waarvan al een dodelijk is. De politie vergeleek dit ook met de zaak destijds in Washington, DC waarbij auto's ook zomaar werden beschoten die bij benzinestations stonden te tanken.

Ik heb alleen het laatste bericht hierover op TV gezien twee dagen geleden. Geen idee of de dader(s) al gepakt is/zijn of dat er meerdere slachtoffers inmiddels gevallen zijn.

Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat ze een 17 jarige jongen hebben gearresteerd.  Hij is al eerder met de politie in aanraking geweest, en de kogels van de slachtoffers blijken te horen bij het geweer wat ze bij hem thuis hebben gevonden.


Veel ouder worden ze ook niet meer tegenwoordig he  :( ??? Nu ga je natuurlijk weer een discussie krijgen over geweldadige computerspellen!

Niet de discussie over dat je zo makkelijk over een vuurwapen kunt beschikken in de VS?  8)
#10 - 27-07-2006, 18:59 uur

Chiefram

Gelukkig dat ze die jongen blijkbaar hebben. Het is toch te zot voor woorden om 'zomaar' op onschuldige en niets vermoedende automobilisten te schieten!

Dat je gemakkelijk aan een vuurwapen kunt komen in de VS is inderdaad ook een probleem, omdat het (te vaak) in handen valt van personen die niet weten wat ze doen. Maar als iemand in Nederland kwaad wil doen, dan komen ze er ook wel aan hoor en vrij gemakkelijk ook.

(Ik moet er trouwens binnenkort ook een gaan halen... Is toch wel makkelijk soms).
#11 - 29-07-2006, 01:04 uur

Dusza

Ofwel was die jongen van 17 niet de dader, ofwel lopen ze bij ons weer heel erg achter (en dat in de komkommertijd...), want vandaag kon ik in de krant lezen dat ze nog steeds op zoek zijn naar de daders, en dat ze er geen idee van hebben hoe ze er uit zien.
Er wordt ook gemeld dat, als de ene een moord pleegt, de andere dan weer volgt met ook een moord.
Je zal er maar wonen....
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GVPVLRLA

#12 - 30-07-2006, 10:08 uur

Loek

Nee, die knul die ze garresteerd hebben is verantwoordelijk voor de beschietingen in Indiana, niet die in Phoenix.  Het schieten op je buren schijnt de nieuwe zomerhobby te zijn van zich vervelende gewapende amerikanen.
http://www.cnn.com/2006/US/07/25/highway.shootings.ap/index.html?section=cnn_topstories
#13 - 30-07-2006, 20:36 uur

Dusza

We krijgen straks in België nog onze eigen baseline of serial killer...   :'(
't Ziet er naar uit dat een of andere gek hier ook lukraak mensen begint aan te schieten?
Stond vandaag in de krant:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=B337966060816
Antwerps gerecht onderzoekt bizarre moord in buurt van Sportpaleis
ANTWERPEN - (Belga) Het Antwerpse parket voert een onderzoek naar een bizarre moord in de buurt van het Sportpaleis. Een 38-jarige vrouw kwam er vrijdag om het leven toen ze naar haar werk fietste. Pas tijdens de autopsie, drie dagen later, kwam aan het licht dat de vrouw was doodgeschoten. Dat meldt VTM woensdag.
Het slachtoffer, moeder van twee kinderen, was rond 8 uur met de fiets op weg naar haar werk. Ze volgde een fietspad naast de Antwerpse Ring. Vlakbij het Sportpaleis in Deurne werd ze in de rug geschoten. De hulpdiensten merkten de schotwonde niet op. Drie dagen later werd een kogel in haar borst gevonden. Maandag hebben de speurders een huiszoeking bij de vrouw thuis uitgevoerd, maar dat leverde niets op. Concrete sporen van de dader zouden er nog niet zijn. Het parket lanceert daarom donderdag een oproep tot getuigen. Nog volgens VTM zou er mogelijk een verband bestaan met een incident van begin dit jaar. Op 27 januari werd een wandelaar in de arm geschoten door een fietser. Ook dat dossier werd nooit opgehelderd. Mogelijk gaat het om dezelfde dader. (BAR)
 BELGA (BELGA)16/08/2006
#14 - 16-08-2006, 20:39 uur

Bertorelli

Als ze ze maar te pakken hebben vóór 2 juni volgend jaar.
Dan landen wij namelijk in Phoenix  ??? Eerder is natuurlijk nog beter  ::)

Rare lui die Amerikanen. (Het lijken wel Hollanders  wink)
#15 - 16-08-2006, 22:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15