Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Staanplaatsen zijn de toekomst voor vliegtuigen

Discussie gestart

Wop

NEW YORK - Luchtvaartmaatschappijen hebben de oplossing gevonden om nog meer
mensen per vlucht te vervoeren. Staanplaatsen in vliegtuigen zijn de
toekomst, meldde het Amerikaanse dagblad The New York Times dinsdag.

Maatschappijen ontwikkelden een 'stoel' waarbij passagiers tegen een
gestoffeerde plank moeten leunen en door gordels op hun plaats worden
gehouden. Per plaats zouden maatschappijen zeker 12 centimeter ruimte
besparen.


Vliegtuigfabrikant Airbus gooide bij meerdere luchtvaartmaatschappijen een
balletje op over het ontwerp.

Vooralsnog hielden de bedrijven een slag om de arm en gebruikten ze andere
manieren om meer passagiers in hun toestellen te herbergen.

Beenruimte

Dunnere zitplaatsen en minder beenruimte voor klanten zijn populaire
maatregelen. De gemiddelde afstand tussen stoelen nam vanaf 1978 af van 86
naar 78 centimeter.

De oorzaak voor het zoeken naar creatieve oplossingen voor meer ruimte ligt
vooral in de stijgende prijzen van kerosine, waardoor meer passagiers nodig
zijn om winst te maken. Ook zijn dunnere stoelen lichter en dat scheelt
brandstof. Een staplank scheelt zelfs 7 kilo met een plattere zitstoel.

Bron:
http://www.nu.nl/news/719689/30/Staanplaatsen_zijn_de_toekomst_voor_vliegtuigen.html
#1 - 25-04-2006, 13:20 uur

PetraVS

Dat zal nooit voor een heel vliegtuig lukken met alle lichamelijke problemen van passagiers.  Maar voor een goedkopere prijs zou ik het niet erg vinden op een korte vlucht te moeten staan (een uur of minder).  Langer lijkt het me vreselijk!
#2 - 25-04-2006, 14:39 uur

B-man

Dan moet het idd wel voor hele korte vluchten zijn anders is het niet haalbaar! Ik zou best 1 a 2 uur willen staan maar voor veel mensen is dat gewoon niet te doen.

B-man
#3 - 25-04-2006, 15:03 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

GoGriz

Als ze er dan een toog bijzetten en een lekker frisse pint, dan moet dat nog wel kunnen  2006-10
#4 - 25-04-2006, 15:23 uur

Wop

Als ze er dan een toog bijzetten en een lekker frisse pint, dan moet dat nog wel kunnen  2006-10

Hahaha, en dan vlieg je alleen tijdens Happy Hour zeker...  2006-01
#5 - 25-04-2006, 16:08 uur

bgroeneveld

Heb dat ook gezien. Deed me denken aan de banken die je vindt in oude kloosterkerken, dsie zijn vaak voorzien van een opklapbaar stoeltje waar dan een uitstulping (vaak mooi uitgebeiteld) op zit waar de monniken wat steun kunnen vinden tijdens de urenlange kerkdiensten.

Maar voor "gewone" mensen, nou nee. Tenzij de vlucht niet al te lang duurt en de prijs erg laag is.
#6 - 25-04-2006, 17:55 uur

Dusza

Korte vluchten lijken mij meestal al niet al te duur, en lange vluchten... Ziet iemand het zitten om gedurende de 6 of 8 uur die je naar Amerika vliegt te gaan staan??? Zelfs al moet je dan maar bijvoorbeeld maar 200 euro per ticket betalen? Ikke niet.
#7 - 25-04-2006, 18:04 uur

bgroeneveld

Airbus ontkent nu dat ze plannen hebben voor staanplaatsen.

Je kunt die pers toch nooit vertrouwen!
#8 - 26-04-2006, 19:37 uur

visuar

Ik zit er serieus aan te denken de volgende keer business class te gaan vliegen naar de USA. Ik moet er niet aan denken te staan :o Zelfs voor een "korte" vlucht.
#9 - 02-05-2006, 13:52 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

bgroeneveld

De New York Times heeft dit verhaal nu (dinsdag 2 mei) officieel teruggetrokken. Airbus heeft er wel over gedacht, zegt de krant, maar dat plan is nooit verder gekomen dan een gedachte. En het is ook niet nodig, de vliegtuigen worden groot genoeg om toch erg veel mensen mee te nemen.

Weer een verhaal naar de "vuilnisbelt van de geschiedenis" (was dat niet onze goede vriend Marx?). Hoewel het als 'urban legend' waarschijnlijk een (veel te) lang leven beschoren zal zijn.
#10 - 02-05-2006, 16:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15