Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

VS-opperrechter Rehnquist overleden

Discussie gestart

Frank S

VS-opperrechter Rehnquist overleden

De bekendste conservatief in de Amerikaanse rechtspraak is overleden: opperrechter William Rehnquist. Hij was 81 en had kanker.
 
Grote zaken
Rehnquist was al meer dan 30 jaar lid van het Amerikaanse Hooggerechtshof en behandelde een aantal historische zaken, zoals de afzettingsprocedure tegen president Clinton.

Florida
Ook nam hij de beslissing om na de presidentsverkiezingen in 2000 het hertellen van de stemmen in Florida te stoppen, waardoor George Bush de Democraat Al Gore op het nippertje versloeg.

Conservatieve standpunten
Rehnquist was fel tegenstander van abortus en rechten voor homo’s en voorstander van de doodstraf. President Bush mag nu een opvolger aanwijzen. De opperrechters in Amerika worden voor het leven benoemd.
#1 - 04-09-2005, 11:14 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

MiamiHeat

Zag net beelden van deze man op tv............hoe is het mogelijk dat deze man nog opperrechter kon zijn??? Zo'n iemand hoorde thuis in een verzorgingstehuis!!!

Vraag me af wie Bush nu neer zal "planten"................mag toch hopen dat het iemand is die fitter en een stuk jonger zal zijn.

#2 - 04-09-2005, 16:36 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2005, 16:38 uur door The_Grove »

Jez

Zag net beelden van deze man op tv............hoe is het mogelijk dat deze man nog opperrechter kon zijn??? Zo'n iemand hoorde thuis in een verzorgingstehuis!!!

Vraag me af wie Bush nu neer zal "planten"................mag toch hopen dat het iemand is die fitter en een stuk jonger zal zijn.



De kans dat de volgende fitter is, is vrij groot, daar de vorige is overleden..............  ;D ;D ;D
#3 - 04-09-2005, 17:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat




Citaat

De kans dat de volgende fitter is, is vrij groot, daar de vorige is overleden..............  ;D ;D ;D
Citaat

Scherp!!!!  ;) ;)
#4 - 04-09-2005, 19:02 uur

Frank S

Vraag me af wie Bush nu neer zal "planten"................mag toch hopen dat het iemand is die fitter en een stuk jonger zal zijn.

De kans dat de volgende fitter is, is vrij groot, daar de vorige is overleden..............  ;D ;D ;D

 ;D ;D ;D

(Toen deze man werd benoemd (door Nixon) was hij ook nog een stukje fitter - en 33 jaar jonger...)
#5 - 05-09-2005, 10:08 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15