Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vuurwerk

Discussie gestart

AtlantaFan

In Europa - gaat weer veel vuurwerk - de komende dagen de lucht in.
Er zijn een aantal regels, bijv. kinderen onder de 18 jaar geen vuurwerk. In Belgie bijvoorbeeld, maar -het gehele jaar-
vuurwerk verkocht worden.
In Nederland alleen de laatste 3 dagen en.......... afsteken alleen op oudjaarsdag !
Het aantal vuurwerk-ongelukken blijft stijgen. Ook zijn er altijd mensen -die zelf vuurwerk maken-

Hoe zit dat eigenlijk in America ? 


 
#1 - 19-12-2008, 12:40 uur
« Laatst bewerkt op: 19-12-2008, 12:43 uur door AtlantaFan »

Loek

In amerika zijn vuurwerk regels per staat geregeld, en soms hebben counties en steden daarbovenop nog hun eigen regels.  Vuurwerk met nieuwjaar is hier eigenlijk ongebruikelijk, afgezien van de grotere georganizeerde vuurwerkshows in grote plaatsen en bij toeristische plekken (Las Vegas, Orlando).  Particulieren die hier tijdens nieuwjaar vuurwerk afsteken zie je vrijwel niet, als je het wel ziet zijn het 9 van de 10 gevallen chinezen of nederlanders.
 ;)
#2 - 19-12-2008, 16:10 uur

Sandy_US

Dus jij steekt ook vuurwerk aan Loek?  ;)
#3 - 19-12-2008, 22:08 uur

Loek

Niet zelf, maar er is volop vuurwerk aanwezig op het oudejaarsfeest waar wij in Denver naartoe gaan.  Dat is dus georganizeerd door nederlanders, maar er komen ook zat amerikanen.
#4 - 19-12-2008, 23:09 uur

PetraVS

Hier in Virginia kun je rond 4 juli vuurwerk kopen en dat doen wij dan ook voor Oud en Nieuw (of als we te laat zijn gaan we naar West-Virginia of Pennsylvania).  Al jaren vieren we Oud en Nieuw met Amerikaanse vrienden, waarvan sommigen ook vuurwerk meebrengen.  Zo heeft een van hen altijd in Virginia illegale vuurpijlen uit South Carolina, hier mag alleen grondvuurwerk.  Er zijn trouwens wel meer mensen in de buurt, die vuurwerk afsteken, maar lang niet zoals in Nederland.
#5 - 20-12-2008, 02:31 uur

DNZ

Njaaa, het is zo dat wij '' Nederlanders '' ermee opgegroeid zijn
Vuurwerk en Oud en nieuw met oliebollen, dat hoort gewoon bij elkaar  ;D

Maargoed er zullen in Amerika vast wel andere leuke dingen te doen zijn als ze hier vuurwerk afsteken
Dus daar maak ik me geen zorgen over.. maar als ik ooit verhuis zal ik het wel gaan missen  embarressed
#6 - 13-02-2009, 16:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15