Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat is National Night Out precies ongeveer?

Discussie gestart

Bakvet

Ga je dan een avondje stappen met de buren? Of gezellig samen met een auto een paar gallon melk en een paar kegs wijn halen bij de Target?

#1 - 31-07-2006, 19:25 uur

bgroeneveld

National Night out is bedoeld om de mensen de straat op te krijgen om saamhorigheid onder de buurtbewoners te bevorderen zodat zij gezamenlijk de slechte invloeden buiten de buurt kunnen houden.

Een wijk-/straatfeestje met een diepere bedoeling, dus.

Wordt in sommige buurten uitbundig gevierd, in anderen genegeerd, hangt af van hoe hoog de nood gestegen is en hoe actief mensen zijn.

Wordt ook vaak gebruikt om de politie en de mensen dichter bij elkaar te brengen.
#2 - 31-07-2006, 21:47 uur

sweatbox

Zoiets als opzoomeren dus.
#3 - 31-07-2006, 22:17 uur

Chiefram

Haha, dat is ook toevallig!

Wij hebben morgen eind van de dag ook een Night Out hier met de buurt.

Zie de tekst van de email:

Registry Ridge Neighborhood Night Out

Tuesday August 1, 2006
6:30 pm - 8:00 pm
This event does not repeat.
Event Location: Lawn at the Clubhouse
Notes:
This year we will be having a dessert potluck so bring your favorite dessert to share. Plates, napkins, silverware and drinks will be provided. We will have games from 7:30 - 8:00pm for the kids.

If you have an in home business and would like to share information about it to the neighbors, we will have space available in the driveway of the clubhouse. Each person is responsbile to bring their own table.


Ben benieuwd! LOL!
#4 - 01-08-2006, 02:31 uur

bgroeneveld

Opzomeren. Juist. Weer zo'n woord, dat je alleen leert als je in Nederland woont (tot dit woord was mijn favoriete 'nieuwe' woord: dalurenkaart -- gaat een hele wereld voor je open, en het kauwt ook nog lekker).
#5 - 01-08-2006, 13:34 uur

sweatbox

Opzomeren. Juist. Weer zo'n woord, dat je alleen leert als je in Nederland woont (tot dit woord was mijn favoriete 'nieuwe' woord: dalurenkaart -- gaat een hele wereld voor je open, en het kauwt ook nog lekker).


Met dubbele O, en verwijst naar de Opzoomerstraat (vernoemd naar Cornelis Willem Opzoomer (1821-1892), hoogleraar in de wijsbegeerte te Utrecht van 1846 tot 1889 en Rotterdammer van geboorte).
#6 - 01-08-2006, 13:49 uur

bgroeneveld

En de uitvinder van de Nederlandse 'night out'??
#7 - 02-08-2006, 04:20 uur

Chiefram

Hier een foto gemaakt door mij gisteren van onze National Out in Fort Collins, CO:



Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen geen zak aan vond en volgend jaar gewoon lekker over sla! :)

Wil je het verhaaltje dat bij deze foto hoort volledig lezen, dat kan hier: http://matosh.web-log.nl/matosh/2006/08/national_out.html
#8 - 02-08-2006, 16:59 uur
« Laatst bewerkt op: 02-08-2006, 17:01 uur door Chiefram »

jaborg

Als ik het zo zien, waren deze mensen ook niet echt gelukkig. Og kwam dat omdat je foto's stond te maken?
#9 - 02-08-2006, 21:41 uur

sweatbox

Als ik het zo zien, waren deze mensen ook niet echt gelukkig.

Verbaast me niks, dat zijn die mensen die de politie bellen als je hond blaft of je gras te lang is. wink
#10 - 02-08-2006, 22:04 uur

jaborg

Misschien dachten ze dat Chiefram bewijzen zocht om ook eens lekker te mogen klagen  ;)
#11 - 03-08-2006, 00:00 uur

Chiefram

Hahaha, nee inderdaad nu je het zegt. Ze kijken allemaal met een zuur gezicht!
Misschien zijn het wel die mensen die over van alles en nog wat klagen via de email, haha...

Goed opgemerkt! LOL!  ;D
#12 - 03-08-2006, 02:04 uur

thornberrys

Hahaha, nee inderdaad nu je het zegt. Ze kijken allemaal met een zuur gezicht!
Misschien zijn het wel die mensen die over van alles en nog wat klagen via de email, haha...



oeps,dat beloofd voor de komende dagen als je je mailbox open doet  :)
#13 - 03-08-2006, 12:34 uur

Chiefram

Hahaha, nee inderdaad nu je het zegt. Ze kijken allemaal met een zuur gezicht!
Misschien zijn het wel die mensen die over van alles en nog wat klagen via de email, haha...



oeps,dat beloofd voor de komende dagen als je je mailbox open doet  :)

Er is nog geen mailtje binnengekomen! LOL!
Ik denk ook niet dat men Nederlands kan lezen, laat staan begrijpen. Dat is weer iets wat ik heb en zij niet hebben, haha...
#14 - 03-08-2006, 18:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15