Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat mist de Nederlander in het buitenland?

Discussie gestart

hollandranch

Nu bijna 2 maanden Texas en wat mis ik echt, eigenlijk niets. Brood is slecht en duur, maar een tosti-ijzer doet wonderen, waterijsjes ook beperkt verkrijgbaar, wel gigaveel ander ijs  cheer Mis wel een beetje Nederlandse tv, want om de 2 seconde reclame is echt irritant, gelukkig heeft mij Dish harddiskrecording, opnemen en fast forward. 2006-04
#16 - 09-02-2007, 06:00 uur

Staceybeesie

Ik had voordat we gingen verhuizen me echt voor genomen om niet te gaat teuten om Nederlands eten.......
Alles wat je hier hebt is toch ook heerlijk. Maar...... na 3/4 maanden kwam het echt wel. Beschuitje,  hagelslag, chinees eten, enz. enz.
Kortom, dat wat ik me voorgenomen had is dus niet gelukt. Misschien ben ik eigenlijk wel 1 van de ergste wat dit betreft  wink
Maarja iedereen heeft wel een minpuntje niet?  1white

G
#17 - 22-02-2007, 23:10 uur
Groetjes Petra

Loek

Ik had voordat we gingen verhuizen me echt voor genomen om niet te gaat teuten om Nederlands eten.......
Alles wat je hier hebt is toch ook heerlijk. Maar...... na 3/4 maanden kwam het echt wel. Beschuitje,  hagelslag, chinees eten, enz. enz.
Kortom, dat wat ik me voorgenomen had is dus niet gelukt. Misschien ben ik eigenlijk wel 1 van de ergste wat dit betreft  wink
Maarja iedereen heeft wel een minpuntje niet?  1white

G

Alles wat je daar noemt kun je hier krijgen
- Beschuit =>Holland Rusk van Reeses (ja dezelfde als van de peanutbutter cups)
- Hagelslag => Kijk maar bij cake decoration in de supermarkt.  Wel erg duur.  Vaak hebben oriental stores zelfs hagelslag van de Ruyter in voorraad.
- Chinees => Chinees vind ik hier lekkerder (ik hou van kantonees), maar als je op zoek bent naar indonesisch eten dan moet je een van de vele thais of vietnamesen proberen.  Hun menu komt in de buurt.

 :)
#18 - 22-02-2007, 23:49 uur

Staceybeesie

Ik had voordat we gingen verhuizen me echt voor genomen om niet te gaat teuten om Nederlands eten.......
Alles wat je hier hebt is toch ook heerlijk. Maar...... na 3/4 maanden kwam het echt wel. Beschuitje,  hagelslag, chinees eten, enz. enz.
Kortom, dat wat ik me voorgenomen had is dus niet gelukt. Misschien ben ik eigenlijk wel 1 van de ergste wat dit betreft  wink
Maarja iedereen heeft wel een minpuntje niet?  1white

G

Alles wat je daar noemt kun je hier krijgen
- Beschuit =>Holland Rusk van Reeses (ja dezelfde als van de peanutbutter cups)
- Hagelslag => Kijk maar bij cake decoration in de supermarkt.  Wel erg duur.  Vaak hebben oriental stores zelfs hagelslag van de Ruyter in voorraad.
- Chinees => Chinees vind ik hier lekkerder (ik hou van kantonees), maar als je op zoek bent naar indonesisch eten dan moet je een van de vele thais of vietnamesen proberen.  Hun menu komt in de buurt.

 :)

Heb nog nooit de holland Rusk hier (NC) gezien.
En de cake decoration ziet er hetzelfde uit, maar is errug veel suiker en weinig cacao.
Bestel het inmiddels wel bij VanderVeen enzo (ook de babi pangang saus)
Maar nogmaals, had het me voor genomen niet te doen, maar ben best erg bloos
#19 - 23-02-2007, 18:35 uur
Groetjes Petra

Rstar

Mijn top drie is
Osseworst
Fllet Americain
Rookworst v/d Hema.
#20 - 23-02-2007, 21:19 uur

Loek


Heb nog nooit de holland Rusk hier (NC) gezien.


Zo ziet het eruit:

#21 - 23-02-2007, 21:30 uur

Staceybeesie


Heb nog nooit de holland Rusk hier (NC) gezien.


Zo ziet het eruit:



Bedankt voor het plaatje. Weet nu waar ik naar op zoek moet ;-)
En waar staat het bij in de super? Bij het brood ?
Of crackers?

#22 - 23-02-2007, 22:30 uur
Groetjes Petra

PetraVS

Bij de onze staat het in de "international" gang.  Vreemd genoeg komen die dingen bij ons allemaal niet op, hoewel we ze in Aruba en Nederland heerlijk vinden.  Heb net een keiharde ontbijtkoek weggegooid en de hagelslag en vlokken staan ook al eeuwig in de kast.  Het enige waar wij dol op zijn, zijn borrelnootjes en Kanjers stroopwafels (die zijn tenminste vers, als je ze krijgt).  En daarvoor heb ik een geheim adres in Nederland (een vriendin ;)).
#23 - 24-02-2007, 00:49 uur

Loek


En waar staat het bij in de super? Bij het brood ?
Of crackers?


Bij ons staat het in de "Cracker isle"
#24 - 26-02-2007, 18:05 uur

petratimmer

Ik vind die supermarkten nog steeds een heel avontuur, zeker nu ik weer normaal kan koken. Bv Nasi mix... ik kan nog geen goede vinden...Het is een ware zoektocht...en een kwestie van uitproberen...
#25 - 27-02-2007, 05:38 uur

ned in MO

Hier de link http://www.amazon.com/Reese-Holland-Rusk-3-5-Ounce-Units/dp/B000FEDHHEvoor het beschuit. het is goedkoper dan waar ik het in de winkel haal. maar eens daar bestellen dus
#26 - 27-02-2007, 17:03 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

ned in MO

Van de nasi mix koop ik altijd een hele voorraad in nederland. Het neemt toch amper plaats in
#27 - 27-02-2007, 17:05 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Loek

Wat Nasi mix en andere "exotische" nederlandse etenswaren betreft ben ik een beetje verwend.  Er zit een nederlandse winkel op mijn route van werk naar huis.  Ze hebben zo'n beetje alles wat mijn hartje kan begeren, en je kunt er ook nog online bestellingen plaatsen.  Vanmiddag op weg naar huis ga ik er weer even langs om mijn drop voorraad aan te vullen en hagelslag te kopen.  Misschien neem ik ook nog een doos kroketten mee...
#28 - 27-02-2007, 21:42 uur

Adriaan47

Hoi

Ik ben nu al zo'n over 30 jaar weg van Holland.
25 jaar in New Zealand and nu 5 jaar in USA.

Mijn ervaring is dat je heel vindingrijk wordt om te proberen vervanginen te vinden.
Ik vond dat nodig omdat ik mij aan wilde passen aan de gewoontes van het land waar ik gast ben.

Dus inplaats van een jong borreltje ben ik GIN gaan drinken en na een poosje vond ik dat net zo lekker als een jonkie van Holland en als ik nu moet kiezen dan kies ik zelfs voor de GIN. ( ik drink dat wel puur in een klein glaasje)

Als het mij echt the mals werdt dan probeerde ik dingen zelf te maken..zoals kroketten....etc maar dat was veelal om mijn vrienden die dingen te laten proeven ..en mijn USA vrouw lol.

Soms was dat raar om eigen gevangen en gesmookte paling te serveren aan gasten ( die het allemaal lekker vonden eerst ) en later te vertellen wat zij gegeten hadden en toen moesten zij rennen naar the toilet om over te geven.

Helaas kan ik met vreugde mededelen dat na al deze jaren ik niets meer mis van Holland ..except 1 ding !!!!!!

IK MIS ECHT HOLLANDSE NIEUWE HEEEEEELLLLLL ERGGGGGGGGGGGGGGGG !!!!!

Dit gaat echt nooit weg.

ADRIAAN....Dallas/Texas   ( Dutch/KIWI/Cowboy )
#29 - 01-03-2007, 01:22 uur

Rono

 shiny Voor mensen die iets nederlands missen in Dallas. Ik vond het wel leuk om vlokken en specalaas te vinden en nederlands te praten in the metroplex.

http://www.henksblackforest.com/index.html

Ik hoop dat dit niet als spam wordt beschouwd.
#30 - 03-03-2007, 07:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15