Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat mist de Nederlander in het buitenland?

Discussie gestart

PetraVS

Ja, in en rond de grote steden wel, maar als je bijvoorbeeld ergens door het binnenland rijdt zul je misschien iets tegenkomen, dat "Gouda" of "Edam" heet, maar dat is dan niet ingevoerd uit Nederland.  Ook bij de Safeway hier hebben ze in Wisconsin gemaakte Goudse kaas en die vind ik lang niet zo lekker.
#76 - 27-03-2008, 21:36 uur

Driver

Boerenkool met spek dat mis ik soms het meest :-\
#77 - 28-03-2008, 03:29 uur

ned in MO

Boerenkool met spek dat mis ik soms het meest :-\

Dan maak je dat toch gewoon
Kale kan je gewoon vers bij de walmart halen hoor en spek genoeg in dit land zou ik zeggen
#78 - 28-03-2008, 22:31 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

KKop

Ja, in en rond de grote steden wel, maar als je bijvoorbeeld ergens door het binnenland rijdt zul je misschien iets tegenkomen, dat "Gouda" of "Edam" heet, maar dat is dan niet ingevoerd uit Nederland.  Ook bij de Safeway hier hebben ze in Wisconsin gemaakte Goudse kaas en die vind ik lang niet zo lekker.

Wij halen de NL kaas (geimporteerd) bij CostCo, smaakt prima.  In amerika gemaakte 'Gouda' is inderdaad meestal niet best.

#79 - 29-03-2008, 02:41 uur

Driver

Boerenkool met spek dat mis ik soms het meest :-\
[/quote

Dan maak je dat toch gewoon
Kale kan je gewoon vers bij de walmart halen hoor en spek genoeg in dit land zou ik zeggen
Ik woon nu nog in thailand maar coming soon in Florida.
#80 - 29-03-2008, 05:50 uur

Elisabeth

Ik heb naast de States ook nog in Zimbabwe gewoond en in Portugal.
Wat ik mis is drop en zoute haring.

Ik heb geleerd hoe je sambal moet maken en als je de kruiden kunt vinden dan is een Indonesisch maaltijd
overal te maken.
Ik vind Hollands eten zo ie zo niet echt lekker, dus mis geen boerenkool of erwtensoep.
Maar iedere keer als ik terugkom in Nederland valt het mij op hoe druk het is.
Vreselijk en daardoor dat mensen behoorlijk agressief zijn.

In de jaren zestig was er in Texas weinig vleeswaren dus mijn moeder maakte zelf gekookte lever en
sneed het op een snijmachine. Maar met de laatste reis, stond ik met een open mond te kijken naar
de Green supermarket in Austin. Wat een keuze.

Ik mis de Bruine Kroeg maar ik denk dat met het 100% rookverbod, deze horeca niet lang meer zal bestaan.

#81 - 05-07-2008, 11:22 uur

Wuppie

Ik woon dan wel niet in het buitenland, maar als ik op vakantie ben mis ik eigenlijk altijd bruin brood. Volgens mij hebben ze dat echt nergens anders dan hier.....  :(
#82 - 13-08-2008, 12:58 uur

MiamiHeat

Als het om een lekkere hap gaat moet ik zeggen dat ik toch altijd wel behoefte heb aan een kaassouflé ...........verder mis ik onze kat!
#83 - 13-08-2008, 13:28 uur

ned in MO

Katten zijn ook niet om op te eten ;D
#84 - 13-08-2008, 23:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Sandy_US

Ik zou denk ik: Het Brabantse Supertje Speciaal missen, drop (Limburgse katjes, Venco, Parelmintjes etc.) .. en de heerlijke luchtige ovenverse boterham!

En mijn merk boemboe zakjes voor heerlijke Indische gerechten ....  ;)


#85 - 06-12-2008, 10:27 uur

Mrjn

Wat is een Brabants Supertje Speciaal?
#86 - 06-12-2008, 20:21 uur

Sandy_US

Een supertje is de naam voor een frikandel met friet die in één bakje geserveerd worden. Deze variant van het frietje is bekend in sommige delen van Noord-Brabant en Gelderland; op sommige locaties wordt de frikandel vervangen door een gehaktbal of een andere snack. Een supertje is doorgaans iets goedkoper dan een friet met een losse snack erbij. De bekendste vorm van een supertje is het "supertje speciaal". Rondom Tilburg, 's-Hertogenbosch en Oss krijgt men dan curry, mayonaise en uien erbij.

bron
#87 - 06-12-2008, 20:28 uur

Sjaai

Er wordt hier geen boerenkool verkocht en dat is toch wel erg jammer. Af en toe sturen familieleden een Maggi pakje gedroogde boerenkool op, wat absoluut een goede tweede plek verdient.
Een ander GROOT gemis is de heerlijke knoflooksaus... Ik las net dat iemand shoarma met knoflooksaus gegeten had... Tja, zelfs de tzaziki smaakt hier meer naar komkommer dan naar knoflook!
Hagelslag is natuurlijk ook een must en soms wat ontbijtkoek, pepernoten (zelf bakken kan, maar het smaakt toch anders dan Bolletje) en speculaasbrokken.
#88 - 12-12-2008, 23:02 uur

Loek

Ik weet niet waar jij woont, maar in de meeste plaatsen in de US is boerenkool wel te krijgen.  Het heet hier "Cale".  Knoflooksaus is makkelijk zelf te maken, recepten zat op internet.  Wat de andere zaken betreft die je opnoemt heb ik mazzel, want bij mij in de buurt is een Hollands winkeltje waar ik zaken kan krijgen zoals ontbijtkoek, hagelslag, bulkdrop, vla, kaas, indonesische kruiden en nog veel meer.
#89 - 13-12-2008, 09:38 uur

sweatbox

Wat is bulkdrop?
#90 - 13-12-2008, 11:07 uur

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15