Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zeker twee doden bij explosies tijdens marathon Boston

Discussie gestart

Wop


Bij de finish van de marathon van Boston hebben zich maandagmiddag lokale tijd minstens twee explosies voorgedaan. Daarbij zouden zeker 2 doden zijn gevallen.


Daarnaast zijn er meerdere ernstig gewonden gevallen. Media op internet meldden dat er twee grote ontploffingen waren.

De politie van Boston heeft bevestigd dat er in ieder geval 2 doden en 28 gewonden zijn gevallen, zo meldt CNN. Dit aantal kan nog oplopen. President Obama is inmiddels op de hoogte gebracht. Het luchtruim boven de plaats van het incident is afgesloten.

Volgens ooggetuigen werden slachtoffers hevig bloedend, en met afgrukte ledematen afgevoerd naar tenten die origineel voor de marathonlopers waren opgezet. Op deze foto is het moment van de explosies vastgelegd.

Politie

De explosies waren circa drie uur nadat de winnaars de finish hadden gepasseerd in Boylston Street in het zuidwesten van het centrum van de stad. Daar hadden zich duizenden toeschouwers op tribunes verzameld, terwijl duizenden lopers de eindstreep passeerden.

In Boston is door de explosieven opruimingsdienst een derde explosief gevonden. Het team heeft dit volgens Boston Globe gecontroleerd af laten gaan. Persbureau AP meldt dat er in totaal nog twee explosieven zijn aangetroffen.

73 Nederlanders

De Boston Marathon beleefde maandag zijn 117e editie, waaraan volgens de inschrijving 73 Nederlanders deelnamen. De stad ligt aan de oostkust, ongeveer 650 kilometer ten noordoosten van de hoofdstad Washington.

Ook bij het Mandarin Hotel zou een explosief gevonden zijn, meldt de BBC. De politie ontruimt het gebied. Ook andere hotels worden ontruimd.

Hoogste staat van paraatheid

Hoewel de verantwoordelijken voor de explosies nog niet bekend zijn verschillende Amerikaanse staten in hoogste staat van paraatheid gebracht.

Bron nu.nl

Video: http://www.zie.nl/video/m1nzda4fcu9q
#1 - 15-04-2013, 22:40 uur

B-man

In eerste instantie ziet het er 'gelukkig' uit als een zeer low tech en relatief 'lichte' aanslag. Maar het blijft erg natuurlijk!
#2 - 15-04-2013, 23:36 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

martinm

Inmiddel al meer dan 60 gewonden waarvan een aantal kritiek
#3 - 16-04-2013, 00:56 uur

Pieter79

Nu 3 doden en meer dan 180 gewonden.

Citaat
Authorities have released a BOLO, or Be On the Look Out, for an individual described as a “darker skinned male, with accent wearing black hood sweatshirt and black backpack.” This person was encountered attempting to gain access to a restricted area. When he was unable to get into the area, he raised suspicions when he “broke eye contact and pulled up his hood.”

We zullen binnenkort wel meer horen. Boston hangt vol met beveiligingscamera's en webcams.
#4 - 17-04-2013, 01:34 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Verder zojuist ook in het nieuws dat er een brief met potetieel dodelijk 'ricin' naar een senator in Mississippi is gestuurd. Wie weet wat ons te wachten staat als dit allemaal verband houdt.  :-\
#5 - 17-04-2013, 01:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Yessica

Verder zojuist ook in het nieuws dat er een brief met potetieel dodelijk 'ricin' naar een senator in Mississippi is gestuurd. Wie weet wat ons te wachten staat als dit allemaal verband houdt.  :-\

En nu is er ook een verdachte brief aan Obama onderschept. Ik vraag me ook af wat ons nog te wachten staat Pieter :-(
#6 - 17-04-2013, 17:53 uur



Chris RTA

Ik was in november bij de marathon in Philadelphia, daar had het ook kunnen gebeuren.
Je denkt er dan ineens weer even anders over. 

Het is toch vreemd dat je eigenlijk zo fijn op vakantie gaat en er iedere keer toch weer gekke dingen gebeuren waar je zelf bij had kunnen zijn.
Dit zal voor meerdere mensen gelden neem ik aan.

Ik hoop dat niemand dit mee hoeft te maken. Te erg voor woorden.



#7 - 17-04-2013, 18:57 uur

B-man

Verder zojuist ook in het nieuws dat er een brief met potetieel dodelijk 'ricin' naar een senator in Mississippi is gestuurd. Wie weet wat ons te wachten staat als dit allemaal verband houdt.  :-\

En nu is er ook een verdachte brief aan Obama onderschept. Ik vraag me ook af wat ons nog te wachten staat Pieter :-(

Het zou verband kunnen houden maar veel getikte mensen profiteren nu van de daad van een ander. Door de aanslag in Boston krijgt de ricin opeens nog meer aandacht. Iemand die niks met de aanslag te maken heeft maar een statement wil maken kan dat nu doen onder een vergrootglas. Kijk naar de antrax-brieven na 9/11. Die creëerde extreem veel paniek, niet zozeer vanwege de brieven zelf maar meer vanwege het feit dat het 'misschien wel verband kon houden met...' Houden ze in dit geval wel verband dan moeten we toch denken aan een aanslag zoals in Oklahoma. Ofwel home grow en gericht op de overheid en/of bepaald gedachten goed zoals het geval was in Atlanta. Een goed georganiseerde organisatie zoals Al Quada zou een dergelijke aanslag juist snel willen opeisen en meer angst verspreiden als wraak voor aanwezigheid in het M-O. Het lijkt mij een 'loner', al dan niet islamitisch. maar ik ben geen expert natuurlijk  ???

Ik denk dat we voor het weekend nog een arrestatie hebben.... Ik hoop het!
#8 - 17-04-2013, 19:36 uur
« Laatst bewerkt op: 17-04-2013, 19:38 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Hmmm, snellere arrestatie dan ik dacht... :D
#9 - 17-04-2013, 19:50 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MiamiHeat

Social Media helpt nu enorm bij het vinden van verdachten/dader(s).
#10 - 17-04-2013, 20:16 uur

B-man

Social Media helpt nu enorm bij het vinden van verdachten/dader(s).

Absoluut, net als mobieltjes (foto/film)
#11 - 17-04-2013, 20:44 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Pieter79

Voor zover mij bekend hebben ze nog niemand. De FBI heeft zojuist wel foto's en beeldmateriaal vrijgegeven met de verdachten.

Gr. Pieter
#12 - 19-04-2013, 00:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

De ricin brieven hebben er gelukkig niets mee te maken gehad, daar is vandaag iemand voor opgepakt. Brieven waren voor de marathon verzonden.
#13 - 19-04-2013, 00:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop



Eén van de verdachten van de bomaanslag in Boston is vrijdagochtend overleden. Een tweede persoon is nog voortvluchtig.

De man werd gearresteerd in Watertown, na een schietpartij op de Massachusetts Institute of Technology in Cambridge. De verdachte, Michael Mulugeta, stierf in het ziekenhuis.

Een tweede verdachte is nog op de vlucht. Sunil Tripathi wordt al sinds 16 maart vermist. Hij is een getalenteerde filosofiestudent zijn van de prestigieuze Brown University. De 22-jarige was sinds 31 maart vermist. Zijn familie vreesde dat de jongen zelfmoord wilde plegen. Over de tweede verdachte is vooralsnog minder bekend.

Het bericht is nog niet officieel door de politie bevestigd. Dinsdag meldden Amerikaanse media ook de arrestatie van een verdachte, maar dat bleek toen niet te kloppen.

Donderdagavond (lokale tijd) werd een politieagent doodgeschoten op de campus van Massachusetts Institute of Technology in Cambridge. Een politiemacht ging op jacht naar de dader. Kort daarop kwamen meldingen binnen van schoten en explosies in het naburige Watertown, dat ook niet ver van Boston ligt.

De politie zou in Watertown een gebied hebben afgegrendeld in de zoektocht naar de tweede verdachte. Ook een team met explosievenexperts zou ter plaatse zijn. De situatie ter plekke is behoorlijk chaotisch, meldt de Boston Globe.

Bron: telegraaf.nl
#14 - 19-04-2013, 10:43 uur

B-man

Voor zover mij bekend hebben ze nog niemand. De FBI heeft zojuist wel foto's en beeldmateriaal vrijgegeven met de verdachten.

Gr. Pieter

Klopt, ze spraken elkaar tegen. Maar op dit moment lijkt het er toch echt op dat er eentje dood is en de ander bijna...
#15 - 19-04-2013, 11:32 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15