Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Huurauto verzekeren in Canada

Discussie gestart

jhbechthum

Wist je bijvoorbeeld dat als je bij Hertz huurt en je bent van plan om de US/Canada grens over te steken, dat je dit moet melden bij het ophalen van de  auto? Dat geldt voor alle vestigingen in de hele VS en Canada.

Had ik ook gezien.

Dus toen we huurden in Detroit en naar Niagara Falls (Canada) wilden heb ik vooraf contact gezocht met Hertz. Ze gaven aan dat de nodige papieren in de auto zouden liggen.
Toen die er bij het ophalen niet in bleken te liggen ben in naar de balie gegaan en heb er naar gevraagd.
Daar zei men dat dit nergens voor nodig is, en ik zonder extra papieren gewoon de grens over kon.

Johan.
#16 - 02-01-2015, 20:49 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Bakvet

Tja, in Detroit, dat zowat in Canada ligt, zullen ze dit wel weten, zou je zeggen. Het is alleen te hopen dat als je een obscure grensovergang neemt, dat de betreffende grensbeambte het er mee eens is.

Ik had zelf die papieren ook niet op mijn laatste trip. Ben online ingecheckt bij Alamo via "skip the counter". Normaal krijg je altijd zo'n omslag om je rental contract, waarop staat hoe de auto verzekerd is. Dat krijg je dus niet als je de counter overslaat. Gelukkig was de auto niet perfect schoongemaakt en lag het huurcontract van de vorige huurder nog in het handschoenenkastje. Alleen dat was van National (net als de auto) en op mijn huurcontract stond Alamo. En er stond (natuurlijk) niet eens een kenteken op mijn online check in formulier. Ik wilde de proef op de som nemen, ben richting Canada gereden, via de meest oostelijke grensovergang van de VS wilde ik naar Campobello Island. Helaas werden de wolken steeds een tint donkerder. Ik ben omgekeerd, had geen zin om 2x 100 km te gaan rijden voor dit experiment.

Nog even verdergaand over huurauto's verzekeren... Dit Engelse bedrijf biedt een volledige verzekering voor USA en Canada, met een maximum trip duur 60 dagen per keer, voor ongeveer 150 euro per jaar. Hoe goed het de zaken afhandelt weet ik niet.
#17 - 02-01-2015, 21:59 uur

jhbechthum

Tja, in Detroit, dat zowat in Canada ligt, zullen ze dit wel weten, zou je zeggen. Het is alleen te hopen dat als je een obscure grensovergang neemt, dat de betreffende grensbeambte het er mee eens is.

We zijn via de Detroit Windsor Tunnel gegaan, niet echt een obscure grensovergang.
Het was de (enigszins norse) douanebeambte duidelijk dat we uit Nederland kwamen, meerdere malen in de USA geweest waren, en nu voor het eerst naar Canada gingen.
Ze heeft geen woord gerept over de huurauto, terwijl dat toch wel heel duidelijk geweest moet zijn.

Johan.
#18 - 03-01-2015, 19:16 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15