Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ter Info: Cabot Trail to see lots of road construction this summer

Discussie gestart

NMP

Mocht je hier heen gaan, zoals wij, dan dit ter info: visitors may find that getting around the Cabot Trail this summer will take more
time than usual.

http://www.cbc.ca/news/canada/nova-scotia/cabot-trail-road-construction-1.3532056
#1 - 17-04-2016, 16:24 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Chris RTA

Hey,

Bedankt voor de info. Wij zullen daar in juni heen gaan.
Heb je nog meer goeie tips?

http://www.pipochris.nl/vakantie
#2 - 17-04-2016, 17:22 uur

NMP

Hi Pipo,

Citaat
Wij zullen daar in juni heen gaan.

Leuk zeg. Wat is jullie route ? Wij gaan ook de maand Juni en en week in Juli. Gaan jullie ook nog naar Newfoundland ? Gaan jullie per auto of net als wij met een camper/motorhome ?

Gr.
MarcoP
#3 - 17-04-2016, 17:34 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Chris RTA

Wij gaan per auto vanaf 10 juni tm 2 juli.
De planning op het moment is als volgt.
New Foundland staat niet op onze planning, dat gaan we niet halen in 3 weken. Ik denk dat onze route nu al strak is in 3 weken.
Maar er is niks geboekt op de vlucht en de auto na, dus alles is mogelijk.

Wij landen op New York, omdat ik een ticket gevonden had van €386. Dat is natuurlijk niet veel. Daar huren we een midsize suv (helaas op new york wat duurder, €900 voor 3 weken). We wilde eerst vanuit Boston gaan vertrekken. Maar met deze ticket prijs was het wel interessant om toch naar NY te gaan.
Vanuit NY gaan we omhoog via Syracuse naar Kingston. Het stuk tussen NY en Kingston hebben we al eerder gereden dus daar willen we zsm doorheen. Daar gaan we naar Ottawa, Montreal en Quebec city.
Daarna via Edmundsten naar Moncton. Dan naar Nova-Scotia, Cape Breton, Sydney, Halifax, Tiverton. Daar maken we de oversteek naar Saint John met de ferry.
Dan naar Acadia NP. Wellicht via White Mountain NF naar Boston. Cape Cod, New Haven en als laatst New York.
New York zijn we al een aantal keer geweest dus bezoeken we dat wellicht niet, maar indien er nog tijd over is willen we nog wel even op de freedom tower klimmen.
#4 - 18-04-2016, 10:51 uur

NMP

@Pipo - We hebben de afgelopen dagen de Cabot Route gereden en eigenlijk geen last gehad van wegwerkzaamheden. Als we het weer zouden doen dan zullen we de oostkant overslaan, niet erg spannend. De westkant van de route is wel erg mooi op grote delen van de route.
Daarnaast vonden wij de zgn Lighthouse Route verschrikkelijk saai op een enkel erg klein stukje na, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Wij zouden deze route niet meer rijden en als we het hadden geweten echt overgeslagen. De Evangelian Route daarentegen is een erg mooie trail en zeker de rit waard. Wij staan nu op het punt om de boot op te gaan en over te varen naar Newfoundland waar we hopelijk ook weer eens wat van de zon gaan zien want die hebben we  de laatste 3 dagen gemist. Een fijne vlucht en een mooie vakantie.
Gr. MarcoP
#5 - 08-06-2016, 00:49 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Hans B

@pippo
Huur je de auto in de staat NY of NJ
Kan in de prijs nogal schelen.

In NY is de tax veel hoger.
#6 - 08-06-2016, 06:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chris RTA

@NMP Super bedankt voor de tip. Ik hoor graag meer tips van je tijd in Nova-Scotia ondanks de regen. Heb je bijv. een whale watch gedaan? Waar en bij wie? De light house route wilde we toch al overslaan, maar dit was meer een tijd kwestie, maar na jouw tip ben ik daar niet rouwig om.
De evangelian route kan ik zo snel niet vinden waar moet ik die zoeken? Dan ga ik dat even uitzoeken. Over twee dagen vertrekken we.
Fijne vakantie.

@Hans B
Wij huren de auto vanaf ewr, dus NJ, maar vond de prijs daar ook al veel hoger dan in bijv. Boston waar we oorspronkelijk zouden landen. Maar kreeg toen het geweldige idee om eens te kijken wat het kost om op ewr te landen. Daar heb ik een ticket gevonden van €386,00. Dat kon ik natuurlijk niet laten liggen. Helaas kwamen we erachter dat de autohuur bijna net zo veel duurder was dan de ticket goedkoper. In Boston had ik dezelfde auto voor ongeveer €750 en in ewr kwam hij op bijna 1100. Nu heb ik de prijzen in de gaten gehouden en vond er later een voor €900 en heb dit om laten boeken. Tot op heden nog niet goedkoper gekregen. Maar nu is het samen een prima prijs.
Het nadeel van de vlucht was dat we op de heen weg een tussenstop op washington hadden van 5 uur. Een paar weken later kwam er een wijziging van vliegtickets.nl voor de tweede vlucht en toen werd het bijna 6 uur. Ik heb toen een chat via facebook opgestart met United en gevraagd of er niet een vlucht eerder was naar ewr. Ja hoor die was er wel. En ze kon ons meteen overboeken en koste ons niks omdat die wijziging in de tweede vlucht er was. Nu hebben we maar 3 uur tussenstop. Waarvan 1,5 uur waarschijnlijk in de rij bij tsa. Dus valt het nog mee. En op ewr kunnen we direckt door naar de auto.
#7 - 08-06-2016, 11:04 uur

NMP

@Pipo  De Evangelian route is eigenlijk het vervolg van de Lighthouse route. Nee we hebben geen walvistocht gedaan. Misschien gaan we het hier op Newfoundland doen icm ijsbergen tocht. Walvissen tochten hebben we afgelopen jaar nog op Hawaii gedaan en daarvoor nog rond Vancouver Island.
Fijne vakantie.
#8 - 08-06-2016, 19:18 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15