Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hawaiï

Discussie gestart

Jez

Wij zitten ook met die beperking. Niet zozeer qua vertrekdata; we gaan als het goed is vanaf 15 oktober. Maar voor de voordeligste awards kunnen we alleen via Honolulu vliegen. "Binnenlandse" vlucht binnen Hawaii is helaas ook niet mogelijk (jammer, kost 10.000 miles en die hebben we nog over........) Dus aangezien we toch van Big Island terug naar Honolulu moeten, is heen op Hilo en terug vanaf Kona inderdaad een optie, thanks!

Enig idee hoe ik in contact kom met Ronald Verhoog?
#16 - 03-01-2011, 23:04 uur
« Laatst bewerkt op: 03-01-2011, 23:06 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Wij betaaldenvoor een binnenlandse Hawaiaanse vlucht iets van $75 (enkele reis) = € 60.
Onze 'grote' vlucht was met United AMS - LA - Lihue (Kauai) gevlogen. Terug vanaf Honolulu - LA - AMS.
De binnenlandse vluchten waren Lihue - Honolulu - Kona en Kona - Maui - Honolulu. Bij beide vluchten hadden we dus een tussenstop, met de rit naar ons huis / appartement waren wij wel een ½e dag kwijt.
#17 - 04-01-2011, 10:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Ik heb ook een keer gebruik gemaakt van Island Air. Hartstikke leuk maatschappijtje, ze vliegen met propellorvliegtuigjes en dus niet al te hoog, waardoor je prachtig uitzicht hebt! Tarieven waren zeer concurrerend.
 
www.islandair.com
#18 - 04-01-2011, 11:14 uur



Hans B

Voordeel van Hawaiian Airlines is, dat ze partner zijn van United Airlines, waardoor je je miles bij United kunt laten bijschrijven.
#19 - 04-01-2011, 11:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ine

Wij betaaldenvoor een binnenlandse Hawaiaanse vlucht iets van $75 (enkele reis) = € 60.
Onze 'grote' vlucht was met United AMS - LA - Lihue (Kauai) gevlogen. Terug vanaf Honolulu - LA - AMS.
De binnenlandse vluchten waren Lihue - Honolulu - Kona en Kona - Maui - Honolulu. Bij beide vluchten hadden we dus een tussenstop, met de rit naar ons huis / appartement waren wij wel een ½e dag kwijt.

Kijk even op zijn website: http://www.usa-reizen.com/
Daar staan reisverslagen o.a. van zijn Hawaii reizen. Ik heb hem destijds ook wat adviezen gegeven.
Als je mij een persoonlijke boodschap stuurt kan ik je zijn e-mailadres geven indien gewenst.
#20 - 04-01-2011, 15:17 uur

Jez

Zo, met al jullie tips, lezen op jullie sites (en die van Ronald) en verder ingewonnen informatie, heb ik een aardig schema kunnen maken. Oh ja, we gaan ook nog even een weekje naar California, familiebezoekjes enzo......  :dance:

Ik ga deze week bellen voor de tickets - de stopover is gratis, maar kan alleen telefonisch geboekt worden. En volgens de site kan ik dan ook de binnenlandse vluchten met Hawaiian Airlines met miles boeken! Ik heb naar een aantal maatschappijen een mail gestuurd over autohuur; hopelijk kunnen we dan 1x huren voor verschillende locaties. Nu wachten op antwoord.

Mag ik nog 1x jullie mening over deze route:
15 oktoberVlucht Brussel - Los Angeles
16 t/m 22 oktoberRondreizen tussen Los Angeles en San Francisco:
16+17 oktoberLos Angeles (familie)
18 oktoberLos Angeles - Oakhurst
19 oktoberYosemite Tioga Pass - Lee Vining ofzo
20 oktoberLee Vining - Lake Tahoe - Roseville
21 oktoberRoseville (familie)
22 oktoberRoseville - San Francisco Airport
.
23 oktober 9.00am Vlucht San Francisco - Honolulu
24 + 25 oktoberOahu, rondrit eiland + Pearl Harbor
25 oktober4.40pm Vlucht naar Kahului, Maui met Pacific Wings
26+27 oktoberMaui
28 oktober9.29am Vlucht naar Hilo, Big Island
29 okt. t/m 1 nov. Big Island
2 november8.43am Vlucht Kona - Honolulu
2 november9.10pm Vlucht Honolulu - San Francisco
3 november10.10am Vlucht San Francisco - Brussel
4 t/m 6 novemberAankomst Brussel, 2 dagen jetlag........
#21 - 10-01-2011, 23:01 uur
« Laatst bewerkt op: 10-01-2011, 23:05 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Prima schema zo te zien.
Al enig idee wat je bij. op Maui wilt gaan doen, waar te logeren e.d.?
Idem voor de andere eilanden?
Pearl harbor moet je 's ochtends zo vroeg mogelijk doen. Toegang is gratis, maar tickets voor bezoek aan de memorial worden bij aankomst gegeven. Soms een flinke rij, daardoor vaak wachttijden voordat je het bootje naar de memorial kunt nemen.
Je mag daar geen tassen meenemen (zelfs een tasje van de camera kan problemen geven). Dus of alles in de kofferbak (geen waardevolle zaken meenemen dus!) of afgeven  tegen betaling in het bijgebouw.Ga dus nie in de loop van de middag, dan kan het zijn dat alle kaartjes voor die dag uitgegeven zijn.
#22 - 11-01-2011, 15:17 uur

Eriq

Hoi Jez,

Wij zijn nog geen week terug van 3 weken op 4 eilanden. Een gewelidge reis!
Wat ik je kan aanraden op Maui is (als ze er al zijn) de walvissen en de Whale Watch tour. Je bent er net rond de periode dat ze aankomen. Vanuit Maalaea haven met de Pacific Whale foundation, je kunt ook vanuit Lahaina maar daar kun je nergens goed gratis parkeren.
Lahaina is verder wel een leuke plaats om te bezoeken.
Op Maui is The Road to Hana ook een aanrader, vroeg vertrekken zodat je voor 14.00 uur in Hana bent, dan kun je daar in het hotel Hana Maui nog lunchen, anders kun je er na 4 uur weer eten.

Op Big Island hebben we een hele rondrit gedaan, stoppen in South Point op weg naar Volcano National Park, het zuidelijskte puntje van de USA. Wij hadden een hotel in Kailua-Kona en op weg naar Volcano NP kom je door de Kona koffiekust ook leuk om bij het Royal Kona and Coffee museum te stoppen. De koffie daar kopen is wel nog ewat aan de duurdere kant, in de supermarkten vind je ook alle soorten Kona koffie en soms nog wat goedkoper.
We hadden in Volcano Village een overnachting. 's avonds naar het Jaggar Museum in het park geweest voor de nacht versie van de Halema`uma`u krater. Een aanrader!

Alvast een goede reis!
Erik
#23 - 13-01-2011, 11:51 uur
Have a nice day

Jez

Zo, alle tickets zijn geboekt, inclusief de binnenlandse op Hawaii. Het was mogelijk om - gratis - een stopover te maken in California. We moeten alleen wel vanaf dezelfde luchthaven doorvliegen. Dat is dus LAX. Daarom 1 dag California toegevoegd en 1 dag Big Island geschrapt. Ons schema is als volgt:

15 t/m 23 oktober: CaliforniaRondreizen + Familiebezoekjes
24 oktober:Vertrek LAX 09.00 - ak HON 11.30                  Hotel Maile Sky Court, Waikiki
25 oktober:Oahu: Rondrit eilandHotel Maile Sky Court, Waikiki
26 oktober:Oahu: Pearl HarborVertrek HON 16.40 - Aankomst Kahului 18.40Overnachten in Kahului
27 oktober:Maui verkennenWaar overnachten?
28 oktober:Maui verkennenVertrek Kahului 18.30 - Aankomst Hilo 19.05Overnachting in Hilo
29 oktober:BI: Hilo -> Volcanoes NPOvernachting in Volcano
30 oktober:BI: Volcanoes NPOvernachting in Volcano
31 oktober:BI: Volcano -> KonaOvernachting in Kona
1 november:BI: Kona -> HiloOvernachting in Hilo
2 november:Vertrek Hilo 09.00 - ak HON 09.45Hele dag Oahu
2 november:Vertrek HON 22.20 - ak LAX 07.00Vertrek LAX 08.00 - ak BRU volgende dag

Oahu: Ik had gedacht Waikiki als uitvalsbasis te gebruiken en heb daarom het Maile Sky Court hotel geboekt voor 2 nachten. Is dat inderdaad handig? Ik kan nog gratis annuleren.......

Nu zit ik een beetje met Maui. We willen natuurlijk naar Hana en Haleakala NP. We hebben 2 dagen, maar op de 2e dag vliegen we om 18.30 door naar Big Island. Wat is dan een leuke route en wat is een handige overnachtingsplaats op de 1e dag?

Big Island: Wat vinden jullie van bovenstaande planning?
#24 - 13-02-2011, 14:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Zo, alle tickets zijn geboekt, inclusief de binnenlandse op Hawaii. Het was mogelijk om - gratis - een stopover te maken in California. We moeten alleen wel vanaf dezelfde luchthaven doorvliegen. Dat is dus LAX. Daarom 1 dag California toegevoegd en 1 dag Big Island geschrapt. Ons schema is als volgt:

15 t/m 23 oktober: CaliforniaRondreizen + Familiebezoekjes
24 oktober:Vertrek LAX 09.00 - ak HON 11.30                  Hotel Maile Sky Court, Waikiki
25 oktober:Oahu: Rondrit eilandHotel Maile Sky Court, Waikiki
26 oktober:Oahu: Pearl HarborVertrek HON 16.40 - Aankomst Kahului 18.40Overnachten in Kahului
27 oktober:Maui verkennenWaar overnachten?
28 oktober:Maui verkennenVertrek Kahului 18.30 - Aankomst Hilo 19.05Overnachting in Hilo
29 oktober:BI: Hilo -> Volcanoes NPOvernachting in Volcano
30 oktober:BI: Volcanoes NPOvernachting in Volcano
31 oktober:BI: Volcano -> KonaOvernachting in Kona
1 november:BI: Kona -> HiloOvernachting in Hilo
2 november:Vertrek Hilo 09.00 - ak HON 09.45Hele dag Oahu
2 november:Vertrek HON 22.20 - ak LAX 07.00Vertrek LAX 08.00 - ak BRU volgende dag

Oahu: Ik had gedacht Waikiki als uitvalsbasis te gebruiken en heb daarom het Maile Sky Court hotel geboekt voor 2 nachten. Is dat inderdaad handig? Ik kan nog gratis annuleren.......

Nu zit ik een beetje met Maui. We willen natuurlijk naar Hana en Haleakala NP. We hebben 2 dagen, maar op de 2e dag vliegen we om 18.30 door naar Big Island. Wat is dan een leuke route en wat is een handige overnachtingsplaats op de 1e dag?

Big Island: Wat vinden jullie van bovenstaande planning?


Ik ken het Maile sky court hotel niet in Honolulu, maar hotels veranderen nog al eens van naam. Vrijwel alle hotels in Waikiki zijn prima gelegen, het strand is  zelden ver weg en openbaar vervoer altijd dichtbij.
Ga de dag van Pearl Harbor zo vroeg mogelijk op reis. Tickets voor de shuttle worden op basis van aankomst uitgereikt en er kunnen soms lange rijen zijn. Weet dat je geen tassen (zelfs niet van de camera) mee naar binnen mag nemen. Laat dus alles of in de kofferbak van de auto liggen en geef het af. Er was een soort bijgebouw waar dat kon. Voor Waikiki heb je geen auto nodig, parkeren is moeilijk en duur.
Overnachten in Maui kan je of in Lahaina (het gezelligst) of meer keuze is er  in Kihei. Kihei is dichterbij Kahului e.d.
Ronald had destijds een leuke B & B in Kihei.
Ik vermoed dat je te vroeg voor de walvissen bent.
Rij de route naar Hana en/of de Haleakala op. Beiden in 1 dag is eigenlijk niet te doen.

Ik zou 1 nacht minder Volcano overnachting doen, misschien die 1e nacht in Hilo doorbrengen. Vandaar eerst  naar de diverse watervallen -Akaka Falls, boilingpots, Hilo zelf e.d. rijden -  en de volgende dag naar Volcano NP. Binnen een uur zit je van Hilo in Volcano NP.
Onderweg naar Kona stoppen bij City of Refuge NP e.d. en koffieplantage bezoeken.
Op de terugweg naar Hilo kan je overwegen de noordelijke route te nemen ofschoon die minder mooi is, met uitzondering van Waipio Valley.
Misschien kan je overwegen voor die hele dag Honolulu op de terugreis die dag her rondje om te eiland te rijden? Wel moet je dan proberen de bagage al te kunnen doorzenden, want sommige plekken op Oahu hebben een slechte reputatie betr. open breken van auto's.
#25 - 13-02-2011, 23:27 uur

Jez

Wat vinden jullie eigenlijk van het Polynesian Cultural Center? Ik neig naar overslaan (niet handig op de route, toerist trap, te duur,.......), of missen we dan ècht iets geweldigs?
#26 - 20-02-2011, 22:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

PCC wij zijn er in 2009 geweest.
Natuurlijk is het allemaal erg gelikt en uitgemeten, maar welk "pret"park is dat eigenlijk niet (Efteling? ^-^).
Wij vonden dat het wel bij onze Hawaii ervaring hoorde en hebben deze dag erg genoten en vonden wel de moeite waard.
Als je het doet, neem dan zeker het diner en de show.
De deuren gaan om 12.00 uur open, dus je hebt s morgens wel even tijd om aan te reizen.
#27 - 21-02-2011, 13:29 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sweatbox

De Dole Plantation hebben wij bezocht tijdens een busrit. Leuk.
http://www.dole-plantation.com/
#28 - 21-02-2011, 18:49 uur

Jez

Voor Maui heb ik nu bedacht dat we op de 1e dag vanuit Kihei (hotel geboekt) eerst de Haleakala op gaan. Afhankelijk van hoe laat dit wordt, beginnen we daarna aan de route onderlangs Haleakala (Piilani Highway 31) naar Hana. Overnachten zien we wel. Volgende dag verder, Road from Hana naar Kahului. Diezelfde avond vliegen we om half 7 naar Hilo. Haalbaar? En ook haalbaar om niks te boeken voor de 2e nacht?
#29 - 23-02-2011, 00:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Voor Maui heb ik nu bedacht dat we op de 1e dag vanuit Kihei (hotel geboekt) eerst de Haleakala op gaan. Afhankelijk van hoe laat dit wordt, beginnen we daarna aan de route onderlangs Haleakala (Piilani Highway 31) naar Hana. Overnachten zien we wel. Volgende dag verder, Road from Hana naar Kahului. Diezelfde avond vliegen we om half 7 naar Hilo. Haalbaar? En ook haalbaar om niks te boeken voor de 2e nacht?

Ik vraag mij echt af of dat haalbaar is. Je hebt heel veel met 2-baans wegen met veel bochten e.d. te maken,. Bovendien mag je zover ik weet met een huurauto (volgens kontrakt) niet over de Piilani hwy rijden.  het is op sommige stukken een zeer slechte weg (check dit eventueel met Ronald). Onderweg zijn er nauwelijks of geen faciliteiten en als het regenachtig is, is de weg nog slechter te rijden. In het verleden is deze weg af en toe gesloten geweest omdat een bepaalde brug het begaf.
Vrijwel zeker staat het 1e hotel pas in Hilo. Er is daar beperkt accommodatie en ik zou dat niet zonder reservering willen doen.
Alternatief is na de Halekala rijden naar de noordkant - daar overnachten en dan de weg naar hana v.v. rijden.
#30 - 24-02-2011, 15:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15