Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Na 49 Staten nu Hawaii - veel vragen, hopelijk veel antwoorden !

Discussie gestart

Dirc

Begrijp ik je planning niet dan?
Citaat
1 Amsterdam Seattle - nachtje slapen
2 Seattle - Honolulu
5 Nachten - Oahu
Vliegen naar: Kauai
5 Nachten - Kauai
Vliegen naar Hawaii - BI
8 nachten op BI  - (2 slaap locaties)
Vliegen naar Maui
6 nachten op Maui
Vliegen naar Oahu
2 nachten op Oahu
Vliegen naar Seattle
1 nacht in Seattle
Vliegen naar Schiphol

Dat is toch ergens rond de 29 dagen en zelfs 4 weken...
#46 - 28-11-2014, 18:46 uur

NMP

@Dirc
Klopt. Maar als ik borg zou moeten betalen wat niet het geval is, zou ik dat vanaf nu al moeten betalen net als mijn reserveringen. Nu reserveren is nu betalen, maw 6 tot 10 weken vooruit en niet 3 weken.
Gr
MarcoP
#47 - 28-11-2014, 21:03 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

Ahhh nu snap ik hem.

Pech voor mij dat ik maar 3 weken vakantie achter elkaar heb komend jaar dus zou teveel proppen worden.
#48 - 28-11-2014, 21:04 uur

NMP

@Hawaii gangers,

Ontvang net een voucher voor mijn auto op het eiland Hawaii met nog 3 bijlagen. Op eentje er van staat:
"Don't forget your passport and international driving license"
Is dit echt noodzakelijk, in alle andere 49 staten van de VS is dit nooit gevraagd. Maw hebben jullie dit voor jullie autos in de staat Hawaii wel gedaan ? IK bedoel natuurlijk dat international drivig license.
Gr.
MarcoP
#49 - 28-11-2014, 22:10 uur
« Laatst bewerkt op: 28-11-2014, 22:33 uur door NMP »
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Hier zijn al vele discussies over gevoerd (als je wilt zien, gebruik dan even de zoekfunctie). Nee, nog nooit gehad, is nog nooit naar gevraagd, op geen van de 16 rondreizen door Amerika.
#50 - 28-11-2014, 22:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

@Hans B

Nee gelukkig niet, want dan was ik echt fout afgeslagen want dit is:
Panama City Beach Area, Florida North West, Florida
Wij gaan naar Hawaii  :dansbanaan:
oh, chips ik zie het ik heb een fotje gemaakt
vrbo 127431
sorry.
#51 - 29-11-2014, 11:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Ik rij natuurlijk altijd in mn eigen camper.
Soms huur ik voor een dag een auto.
Er is nog nooit naar international rijbewijs gevraagd.

Zelfs niet in andere landen (Turkije,  Thailand,  Dubai,  Spanje).
#52 - 29-11-2014, 11:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

@ de kenners......

Boeken jullie alles vooraf (als in intercont. tickets, eiland hop tickets, auto's en overnachtingen)?

Namelijk: Onze geplande reis is nog niet geboekt en mijn vriendin blijft toch aandringen dat het warm moet zijn en Hawaii wilt ze zooo graag heen. En omdat we nog alle kanten op kunnen en dit topic mij wel nieuwsgierig heeft gemaakt houden we de  volgende 2 opties open:

1.) Hawaii + Las Vegas (Retour via Vegas en daar zeker 4-5 dagen blijven). Geeft ons in 3 weken vakantie (21 dagen uit en thuis) en dus zo'n 16 op Hawaii....
2.) Een one-way of round trip met als eind punt Vegas. Echter deze heb ik al eens gedaan en is hier niet relevant  :P
#53 - 01-12-2014, 18:42 uur

NMP

@Dirc
Hi Dirc: Voor deze trip ben ik / heb ik alles vooruit vastgelegd. Ticket Amsterdam Honolulu moet natuurlijk altijd vooruit geboekt worden. Daarnaast denk ik dat de eiland hop-hop-hop ticket zeker in het hoogseizoen vooruit geboekt moet worden. En omdat we ook al onze slaapplaatsen vooruit boeken is het natuurlijk risicovol als je de hop-hop-hop tickets niet vooruit boekt. Want niet vliegen naar het volgende eiland betekent een verloren boeking.

Ook de car rentals heb ik bijna rond, nog 1 eiland te gaan :) trouwens grote verschillen van prijs tussen de eilanden om een auto te huren - veel google werk.

Wanneer ben jij van plan om te gaan ? wat bedoel je met punt 2 ?

Gr
MarcoP
#54 - 01-12-2014, 20:39 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

30 mei - 19 juni zijn de data. We hebben de vakantie al geregeld.
Punt 2 is ook een alternatief voor ons (dus niet - Hawaii als de tijd en kosten niet haalbaar zijn. Nu zal de kosten het probleem niet zijn maar eerder de tijd). Punt 2 is dan een route met meer temperatuurzekerheid en wat minder verre afstanden (iets als LV-Grand Canyon - LA - SA - SF of welke volgorde dan ook).
#55 - 01-12-2014, 20:47 uur

NMP

@HansB
Hi Hans. vrbo 127431 ziet er goed uit maar zit vol tijdens onze dagen daar.

Trouwens ALLES is nu geboekt; Vluchten, slaapplaatsen allemaal huizen op erg mooie locaties via Airbnb wat trouwens een erg goed en groot aanbod heeft. Ook heb ik zojuist de laatste car rental geboekt. Kortom dit hoofdstuk kan ik afsluiten.
Bedankt voor je input, en waar gaat jouw reis naar toe ?
Groet
MarcoP
#56 - 01-12-2014, 21:41 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

NMP

@Jez
Hi Jez. Ik heb 3 van de 4 car rentals inderdaad via de door jouw opgegeven site (drive-usa.de) geboekt. Bedankt voor de tip. Er zaten best grote verschillen tussen de aanbieders. Ook erg belangrijk om alle kleine lettertjes te lezen zoals: verzekeringen, volle tank, of de aanbieding in euries of dollars staat enz. enz.

Nog een vraagje: In je verslag staat dat je met de heli vlucht geen fotocamera mee kon nemen. Was dit omdat je een giga lens bij je had ? Wij willen graag die vlucht boeken waar je ook de landing bij de waterval maakt. En gezien ik een filmer ben en ook foto's wil maken heb ik dus nogal wat bij me.

gr
MarcoP
#57 - 01-12-2014, 21:51 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

@ Marco, heb je nu een globaal overzicht van de gemaakte kosten (ex. eten natuurlijk)?

Intercon. vluchten
Cont. vluchten
Overnachtingen
Auto's
#58 - 01-12-2014, 22:19 uur

NMP

@Dirc
Dirc dit is de laatste stand: Kost wat, maar hopelijk hebben we dan ook wat.
Vliegen:   3030,78
Slapen:   3452,08
Rental   1095,65
Total:   7578,51
Gr.
Marco
#59 - 01-12-2014, 22:26 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

True, maar goed om te weten.
Bij mij zou het maar 2 weken auto zijn dus dat scheelt:) EN wat overnachtingen minder.
Dus denk een ruime 6000.

Toch altijd goed om mee te nemen in je overweging.
#60 - 01-12-2014, 22:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15