Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Na 49 Staten nu Hawaii - veel vragen, hopelijk veel antwoorden !

Discussie gestart

Dirc

Volgens mij vliegt united niet (meer) vanaf kauai en oahu?
Maar goed op de united website:

Ams - Lax 30 mei
Lax - Hilo 3 juni

Honolulu  - LV 14 juni
LV- Ams 19 juni

Kosten 1500e
#31 - 22-11-2014, 10:58 uur
« Laatst bewerkt op: 22-11-2014, 11:01 uur door Dirc »

Hans B

Zit de prijs in de lijn van wat je zelf had gevonden met de losse vluchten.
Veel goedkoper zal lastig te vinden worden.
#32 - 22-11-2014, 21:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Yes, ik zal dit topic niet teveel misbruiken maar zat uit pure interesse even de mogelijkheden en kosten te vergelijken.
Ik spaar namelijk niet zo heel veel airmiles/skymiles etc. dus dat trucje zal bij mij niet op gaan.
#33 - 23-11-2014, 09:47 uur

Hans B

Nee ik heb ook nog maar 80000 bij Delte en 60000 bij United.

Toch als de financiën er zijn en de tijd ook voldoende, zou ik wel voor Hawaii gaan.
(zie ook andere topic).
#34 - 25-11-2014, 20:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Nee ik heb ook nog maar 80000 bij Delte en 60000 bij United.

Voor 45.000 heb je bij United een retourtje vaste land USA naar Hawaii. Dat hebben wij de laatste keer gedaan; die ticketkosten naar het vaste land maken we toch wel elk jaar. Voor de volgende keer zijn we van plan om vanaf Japan te vliegen op miles. Dan kopen we een retourtje Holland - Japan, want die tickets zijn best betaalbaar. En dan kunnen we meteen naar Japan  :D
#35 - 25-11-2014, 21:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Dan kopen we een retourtje Holland - Japan, want die tickets zijn best betaalbaar. En dan kunnen we meteen naar Japan  :D

Voor de grap eens opgezocht... In Januari zijn tickets van Amsterdam naar Tokyo 433 euro pp, bijna net zo goedkoop als de tickets die ik kocht in 2006-2008 periode naar de VS (oostkust). Verrassend goedkoop Jez, had geen idee dat Japan zo goedkoop was.

Kijk ik in januari naar tickets naar NY dan zie ik de goedkoopste op 496 euro pp. Tickets naar Minneapolis-St. Paul zijn maar liefst 833 euro pp.

AMS-NYC is 5900km (496 euro), AMS-Minneapolis is 6700km (833 euro) en AMS-Tokyo is 9300km (433 euro). Tickets naar Minneapolis zijn vaak ver over de duizend euro (1200), wat een afzetterij zeg. Zou wel een keer met de familie naar Europa willen, maar niet voor 4000 euro aan tickets.  :-\

Gr. Pieter
#36 - 25-11-2014, 23:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

Maar dan nog de Ticket Japan - Hawaii
#37 - 26-11-2014, 09:44 uur

Jez

Maar dan nog de Ticket Japan - Hawaii

Die doet Jez op airmiles  ;)
#38 - 26-11-2014, 21:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Dan kopen we een retourtje Holland - Japan, want die tickets zijn best betaalbaar. En dan kunnen we meteen naar Japan  :D

Dat vind ik een geweldig goed idee  :afro:
Een weekje Tokyo is super, vooral in het voorjaar...

We hebben ook wel eens gekeken of het mogelijk is om via Los Angeles, Hawaii naar Tokyo en dan naar Amsterdam te vliegen.
In miles net zoveel als een retourtje Amsterdam - Hawaii, maar de prijs voor zo'n rondje is veel hoger  :'(
#39 - 26-11-2014, 21:36 uur
« Laatst bewerkt op: 28-11-2014, 14:57 uur door Mississippi »

NMP

Zo de kogels zijn door de kerk, op het huren van de auto's is alles geboekt. Wat een gedoe z'n soort vakantie plannen. Met een motorhome op het vaste land gaat het veel sneller. Retourtje boeken en een motorhome reserveren en klaar. Maar hieronder het resultaat.

1 Amsterdam Seattle - nachtje slapen
2 Seattle - Honolulu
5 Nachten - Oahu
Vliegen naar: Kauai
5 Nachten - Kauai
Vliegen naar Hawaii - BI
8 nachten op BI  - (2 slaap locaties)
Vliegen naar Maui
6 nachten op Maui
Vliegen naar Oahu
2 nachten op Oahu
Vliegen naar Seattle
1 nacht in Seattle
Vliegen naar Schiphol

We hebben onze "slaapplekken" allemaal via Airbnb geboekt. Dit was de eerste keer via deze site want we hebben altijd een motorhome. Dit is me redelijk goed bevallen, natuurlijk moeten we afwachten hoe het in de praktijk gaat uitvallen. Maar er is een erg grote keus en bijzonder leuke locaties waar je nooit een hotel zal vinden. Wij hebben allemaal privé huizen geboekt waar de recensies super goed van waren en op mooie en/of bijzondere plaatsen/plekken. Ik moet zeggen dat de prijzen meevallen. Gemiddeld voor heel de reis zijn we nu per overnachting €126,11 kwijt. Aan ticket kosten net over de €3000 (€1500 p.p)

Nu moeten we dus nog de auto's op de eilanden huren en misschien hebben jullie hier een idee / ervaring mee. Kan je in 1 keer bij 1 verhuurder alles boeken ipv weer door al die websites ter gaan ? Is er een een groot verschil tussen de aanbieders ?

Jez ik heb veel aan je 2 reisverslagen gehad. Daarnaast ook nog een goed verslag gevonden op de site: waarbenjij.nu van een belgische dame die ik meen een wereldreis had gemaakt 1,5 jaar lang en dus ook op een paar eilanden van Hawaii was geweest.

Groet
MarcoP
 
#40 - 27-11-2014, 22:35 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Hoi Marco,

Fijn dat je al zo ver bent, het wordt vast een geweldige reis!

Voor de autohuur: Helaas, die zul je voor elk eiland apart moeten boeken. Ik heb die vraag al eens aan verschillende verhuurders gesteld. Eentje antwoorde dat je de auto niet mee mocht nemen naar een ander eiland..... Denk ook niet dat dat past in het vliegtuigje  ;) Kijk wel even goed naar ophaal en inlevertijden; het zou bijv. jammer zijn als je voor een paar uurtjes extra een hele dag moet bijboeken.

Ik vergelijk altijd per eiland een ris verhuurders en kies dan de goedkoopste uit. Beide keren was dat bij usareisen.de (of: driveusa.de, da's dezelfde maar dan in het Engels) Ook kijk ik naar soort auto, want op BI en op Maui willen wij echt een 4x4. Voor Oahu is dat niet nodig en op Kauai kun je ook wel zonder 4x4. In januari kun je heftige buien hebben; mocht je voor een cabrio gaan, neem er wel eentje waar makkelijk het dak van dicht kan.

Nog een tip: je kunt vanuit Lahaina op Maui een dagtocht maken naar Molokai. Mocht je van plan zijn te gaan duiken of snorkelen; dat schijnt daar perfect te kunnen.
#41 - 27-11-2014, 23:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Www.vrbo.com/127341

@NMP
Heb je deze ook in je verzameling overnachting adressen.
#42 - 28-11-2014, 13:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

NMP

@Hans B

Nee gelukkig niet, want dan was ik echt fout afgeslagen want dit is:
Panama City Beach Area, Florida North West, Florida
Wij gaan naar Hawaii  :dansbanaan:
#43 - 28-11-2014, 14:22 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

@NMP, moet je bij Airbnb niet vrijwel altijd borg betalen? Als je dan in jou geval 3 weken vooraf vastlegt hoe werkt dat dan? Neem aan dat je geen 3 weken borg gaat betalen?

#44 - 28-11-2014, 14:30 uur

NMP

@Dirc
Nee, geen borg in rekening gebracht. btw 3 weken ??? Was maar waar :)
#45 - 28-11-2014, 14:45 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15