Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Na 49 Staten nu Hawaii - veel vragen, hopelijk veel antwoorden !

Discussie gestart

NMP

@HansB:
Hi Hans, niet in de top-10 omdat wij zo ontzetten genieten van het reizen en wonen in een motorhome tijdens onze USA-vakanties. Onze Hawaii vakantie bestond uit in de ochtend vanuit huis in een Jeep klimmen, activiteiten doen en dingen bekijken of gewoon een prachtige weg rijden en vervolgens weer naar het zelfde huis terug rijden om vervolgens de volgende dag een gelijksoortig programma te doen, maar steeds weer terug naar de "vaste basis". Zoals je zelf ook goed weet is het met een motorhome juist zo lekker om van a naar B te rijden en als je het in B (meestal een mooi State on National Park) gezien hebt ga je weer verder C, D, enz. Onze Hawaii vakantie was dus heel anders.
Maar dit zegt niet dat we Hawaii niet mooi vinden of er niet hebben genoten. We hebben prachtige natuur gezien en volop genoten. Maar voor ons geldt: De reis is belangrijker dan de bestemming. :)
Bedankt voor het welkom heten bij de club van 50. Hoeveel leden hebben we ? ;D
En nu maar eens na gaan denken waar de volgende trip heen gaat ????

@Yessica
Klopt helemaal, ik heb gehoord dat ruim 80% "van buiten" komt. dit maakt het vooral voor de "arme" bevolking wel moeilijk. Een halve gallon melk was volgens mij ruim $5. Voor gezinnen met kinderen is dat wel heel erg duur.

Gr
MarcoP
#76 - 25-02-2015, 16:09 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Yessica

@Yessica
Klopt helemaal, ik heb gehoord dat ruim 80% "van buiten" komt. dit maakt het vooral voor de "arme" bevolking wel moeilijk. Een halve gallon melk was volgens mij ruim $5. Voor gezinnen met kinderen is dat wel heel erg duur.


Ik snap niet hoe mensen daar financieel kunnen rondkomen. Wij vertrekken op 15 april met een enkele reis naar Honolulu en gelukkig heeft mijn man daar een goed betaalde baan, anders was ik echt niet gegaan. Heb geen zin om op een houtje te moeten bijten...
#77 - 26-02-2015, 03:38 uur



Hans B

Bedankt voor het welkom heten bij de club van 50. Hoeveel leden hebben we ? ;D

TWEE    ;)   YOU and ME   ???
#78 - 26-02-2015, 11:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Bedankt voor het welkom heten bij de club van 50. Hoeveel leden hebben we ? ;D

TWEE    ;)   YOU and ME   ???
Romantisch  ;)

Is het nu een prestatie, een mijlpaal of gewoon een aardigheidje  :dansbanaan:
#79 - 26-02-2015, 12:35 uur

NMP

@Hans B

Ja, voor mij persoonlijk best een mijlpaal, zeker geen prestatie want iedereen kan het. Hoe zou jj het noemen Hans B ?
#80 - 26-02-2015, 20:02 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Heb geen zin om op een houtje te moeten bijten...

Zoethoutje is nog wel te doen.........  :dansbanaan:
#81 - 26-02-2015, 22:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

@Hans B

Ja, voor mij persoonlijk best een mijlpaal, zeker geen prestatie want iedereen kan het. Hoe zou jj het noemen Hans B ?
Na jaren reizen en vakantie in Amerika, kwam het besef dat ik toch wel in veel staten was geweest. Daarna werd het een 'sport' om bv precies even door west Virginia te rijden of om vanuit Boston toch even noordslijk te gaan en Maine aan te doen. Zo kwam ik afgelopen vakantie door Minnesota en North Dakota. Niet dat het perse hoefde maar dat waren de laatste twee. Een bijzondere mijlpaal is voor mij ook het juiste woord, zeker niet einde, want we gaan in april al weer.
#82 - 26-02-2015, 22:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Er blijft natuurlijk een verschil of je de staat daadwerkelijk bezocht hebt, of dat je er 10 minuten doorheen gereden bent.
Je kunt je afvragen, buiten het leuke feitje natuurlijk, wat verder de meerwaarde is.

En begrijp me niet verkeerd, ik kan alleen maar dromen om zo vaak in de US te komen :afro:
#83 - 27-02-2015, 10:01 uur

Jez

Er blijft natuurlijk een verschil of je de staat daadwerkelijk bezocht hebt, of dat je er 10 minuten doorheen gereden bent.
Je kunt je afvragen, buiten het leuke feitje natuurlijk, wat verder de meerwaarde is.

En begrijp me niet verkeerd, ik kan alleen maar dromen om zo vaak in de US te komen :afro:

Eens, daarom is onze stelling dat je er minstens 1 nacht moet hebben geslapen  ;) En zo zitten wij op 47...... Wat dan weer leuk staat op de plattegrond-met-magneten in de wc, waarop alle staten staan. Ik vind het ook wel een mijlpaal hoor! Maar ja, wat als de 50 zijn bereikt? Zwart gat?  :D
Naast alle staten willen we ook graag alle landen bezoeken. Ik weet niet waarom, is gewoon een beetje een kick denk ik. Dit jaar 9 nieuwe landen erbij...
#84 - 27-02-2015, 20:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

NMP

@Dirc.

Hi Dirc, Ik ben het met je eens, 10 min. door een stukje van een staat rijden tellen we niet als het bezoeken ervan. Dus Hans B moet nog ff terug :) Nee, mijn telling is minimaal een dag of 3 - 4 zoals ons bezoek aan Maine. Maar in de meeste staten zijn we meerdere keren geweest en in veel staten minimaal 2 weken en in sommige staten een maand.

Tja, je vraagt wat de meerwaarde is. Die is natuurlijk nul, meerwaarde is een economisch begrip. Het is, zoals jij zegt, een leuk feitje. Maar voor mij persoonlijk wil ik het wel een mijlpaal noemen, omdat ik 7 jaar geleden even dood was. Voor mij dus een geschenk dat ik deze 7 jaar ook nog heb kunnen reizen en nu na Hawaii 50 staten heb bezocht.

Gr
MarcoP 
#85 - 27-02-2015, 21:03 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Dirc

Zo denk ik er ook over. Natuurlijk begrijp ik dat het een soort van doel kan zijn, maar het kan ook betekenen dat je een aantal staten net geraakt hebt, of dat je bijvoorbeeld 3-4 dagen in een staat geweest bent waar geen r**t te doen is. Is dat geval had je ook 3-4 dagen in een Europees of Aziatisch land kunnen zijn en die teller ophogen.

Trouwens, Vergenigde Staten telt op die tellen maar als 1 neem ik naam  :dansbanaan:
#86 - 28-02-2015, 09:14 uur

NMP

Het is al weer bijna een jaar geleden - Jan/Febr 2015 - dat we een maand lang op 4 eilanden van de staat Hawaii hebben rondgereden. Een prachtige vakantie. Sinds dien helaas geen tijd gehad om video's te monteren. Maar nu is de eerste op YouTube te zien via: https://www.youtube.com/watch?v=DhRE3Xf4SO8

Gr.
Marco
#87 - 12-12-2015, 17:30 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Cees A

Mooi Marco ... :afro: :afro: Ben nu benieuwd naar de rest .............  ;)
#88 - 13-12-2015, 09:28 uur

Dirc

Mooi stukje toeren. Op zo'n moment vind ik het jammer dat ik het off-road deel van de apache trail bij Phoenix niet heb gefilmd. Als je er rijdt komt er geen eind aan, maar de indruk staat als een huis.
#89 - 14-12-2015, 20:09 uur

NMP

@Cees: Cees ik heb nog zoveel mooi materiaal liggen, ook van Hawaii, maar de tijd, en het laatste jaar ook de zin ontbreekt om het allemaal te editen. Waarschijnlijk moet ik eerst met pensioen gaan :)

@Dirc. De apache trail even opgezocht ziet er goed uit. Zelf heb ik die nog niet gereden. Ik ben er wel een keer of 3 vlakbij geweest zie ik. Tja, je moet het allemaal maar weten. Ik zet het op de lijst :)

Groet
MarcoP
#90 - 14-12-2015, 21:27 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15