Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

route 2010 westkust en hawaii

Discussie gestart

melvin

hallo,

we zijn er eindelijk uit! dit is de route die wij voor ogen hebben.
graag jullie mening/adviezen

1. brussel - denver
2. denver
3. denver - hot springs
4. hot springs (via mount rushmore) - sheridan
5. sheridan - west yellowstone
6. west yellowstone
7. west yellowstone
8. west yellowstone
9. west yellowstone - salt lake city
10. salt lake city
11. salt lake city - page
12. page
13. page - monument valley
14. monument valley - tusayan
15. tusayan (grand canyon)
16. tusayan - las vegas
17. las vegas
18. las vegas
19. las vegas
20. las vegas - bishop
21. bishop (via bodie en tioga road) - oakhurst
22. oakhurst (yosemite)
23. oakhurst - san francisco
24. san francisco
25. san francisco
26. san francisco
27. san francisco - honolulu
28. honolulu
29. honolulu
30. honolulu
31. honolulu - brussel

we gaan met 6 personen. 4 volwassenen en 2 kinderen van dan 13 en 15.
alvast bedankt,

melvin
#1 - 23-05-2009, 10:20 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Hallo Melvin,
Dat wordt weer een prachtige reis!
Er zitten wel wat lange stukken tussen, en sommige overnachitngen zou ik anders doen.

Voor South Dakota nemen jullie naar mijn idee echt te weinig tijd. Hot Spings is te doen vanuit Denver, maar om dan de volgende dag meteen naar Sheridan te rijden en nog even Mt Rushmore te doen, dat is wel erg veel. Neem ook tijd voor Crazy Horse en voor Custer SP.
Sheridan - West Yellowstone is heelmaal ver, ik neem aan dat je via Cooke City wilt rijden? Je bent dan meer dan 7 uur kwijt aan alleen reistijd, en je zult in Yellowstone toch ook de tijd willen nemen.

Voor Grand Teton nemen jullie ook al geen tijd, waarom niet in Jackson overnachten of in GTNP zelf? Dan de volgende dag weer zo'n lange dag van SLC naar Page. Ik weet niet welke route jullie willen nemen en ik neem aan dat je Bryce en Zion nu bewust overslaat? Misschien goed om even te melden wat je al gedaan hebt en niet meer wilt doen. Is Moab geen optie?

Wat de overnachtingen betreft: ik zou echt overal wat meer in de parken gaan zitten: Yellowstone is erg groot, als je elke dag vanuit West Yellowstone overal naar toe moet rijden, kost dat veel tijd. Er is voldoende betaalbare accommodatie in het park, zeker als je er vroeg bij bent (en dat zijn jullie).
Hetzelfde geldt voor Yosemite, waarom niet iets leuks in het park zoeken? Je rijdt anders aldoor die 1,5 uur heen en weer naar Oakhurst. Mijn kinderen (zelfde leeftijd) vinden het geweldig om in het park te zitten. Het is natuurlijk wel wat primitiever, maar als je nu alvast kijkt wat er is en een jaar van te voren boekt kun je in de Lodge heel aardige kamers vinden. Of kijk naar een cabin with bath in Curry Village. Wist je dat er maar liefst 2 grote zwembaden zijn in Yosemite? Dus dat kan ook geen reden zijn om iets buiten het park te zoeken.

Misschien heb je nog iets aan ons 2004-verslag en dat van 2008. Vooral die van 2004 lijkt veel op jullie route.

Marianne
#2 - 23-05-2009, 11:02 uur

melvin

hoi marianne,

super bedankt voor je tips.
we zijn ons er van bewust dat er een aantal lange reisdagen bij zitten.
heb je tips waar we in yellowstone en yosemite beter kunnen verblijven welke accomodatie ofzo?
vorig jaar hebben we 3 weken de westkust gedaan, we zijn toen begonnen in san francisco, yosemite, mammoth lakes, las vegas, zion national park, grand canyon, phoenix en los angeles.
een stukje van deze reis doen we nu nog een keer omdat mijn opa en oma mee gaan.
verder zijn we nog aan het kijken hoe we het beste honolulu kunnen regelen met de vliegtickets en accomodatie, heeft iemand hier ook nog tips voor?

gr. melvin
#3 - 23-05-2009, 13:08 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Tips voor Yellowstone:

Als je heel centraal wilt zitten is Canyon ideaal. Je izt dan in het midden van de 8 - dat is de vorm van het wegennet door het park. Zie ook dit kaartje.
Wij hebben tijdens ons beoek in 2004 en in 2008 eide keren op 2 verschilelnde locaites gezeten. Zie daarvoor ook onze reisverlsagen.
Dat kan handig zijn als je bijvoornbeeld in het noorden het park binnen komt en in het zuiden er weer ut gaat. Je zou dan eerst bij Mammtoh hot SPrings kunnen overnachten, en dan bi Ols Daitfful, of Lake Yellwostone.
Roosevelt ken ik niet, maa lijtk me ook mooi, zeker als je wat meer tijd in het noorden van het park wilt doorbrengen. Voor de geisers is de Old Fatihful Inn natuurlijk geweldig, wij hadden vorig jaar een schitterende kamer in het oude deel, met uitzicht op Old Fatihful.

He mooie van Canyon is dat je een goed uitgangspunt hebt als je een rondje wilt rijden. Veel mensen nemen 1 dag voor het bovenste deel van de 8 en een dag voor het onderste deel.

Kijk enes hoe je het in wilt delen en welke accommodaties dan het meest gunstig liggen. Je kunt een jar van te voren boeken en ik denk dat het ook handig is om op tijd te boeken - de beste cabins en kamers zijn snel weg.

Hetzelfde geldt voor Yosemite - ook hier kun je een jaar van te voren boeken. Kijk op tijd wat je wilt, bijvoorbeeld de lodge, en boek zodra het mogelijk is (annuleren kan gratis). Ik denk dat ik voor de Lodge zou kiezen als ik jullie was, maar in Curry Village zit je ook prima als je de motelkamers (Stoneman room) od ene cabin with bath kunt krijgen.
In de Lodge heb je family rooms, waar je met max 7 personen in kunt.

Je kunt nu t/m mei 2010 boeken voor Yosemite - en sommige kamers zijn nu al volgeboekt!
Reserveren doe je via www.yosemitepark.com . Je vind hier meer info over de accommodatie.


Marianne
#4 - 23-05-2009, 21:06 uur

Ine

Je weet dat het nog eens ca. 5-6 uur vliegen is van de westkust naar Honolulu, plus dat je weer 3 uur tijdsverschil moet overbruggen?
Honolulu is bovendien niet echt de mooiste bestemming van Hawaii.
Voor zo'n kort verblijf vraag ik mij af of je het echt wel de moeite waard vindt.
Misschien beter bewaren voor een langer verblijf?
#5 - 24-05-2009, 19:24 uur

melvin

hoi,

marianne bedankt voor de tips over de accomodatie, wij gaan hiervoor deze week eens kijken en ik denk dat we dan inderdaad bij de canyon zullen overnachten zo als jij zegt.
en we weten inderdaad dat dit nog eens 5-6 uur vliegen is naar hawaii maar dit maakt ons niks uit, want hier hebben we toch een hele dag voor.
en met het tijdsverschil volgens mij win je dan toch 3 uur als ik het goed heb?
en honolulu is ook alleen maar om nog 3 dagen te luieren aan het strand.

gr. melvin
#6 - 24-05-2009, 19:35 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

melvin

o ja.....
omdat jij (marianne) zei dat het van salt lake city naar page toch best ver is hebben we een dag san francisco minder gedaan (omdat we dit vorig jaar toch al gezien hebben) en hebben we deze dag gebruikt om in fillmore te verblijven tussen salt lake city en page. of heeft iemand een betere optie dan fillmore, dan is dit altijd welkom?
dan zouden we van fillmore naar page nog kunnen stoppen onderweg bij bryce canyon?

gr. melvin
#7 - 24-05-2009, 19:39 uur
« Laatst bewerkt op: 24-05-2009, 19:41 uur door melvin »
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Hans B

Afgezien van de reistijd, kijk ook even naar de ticketrpijzen richting Honolulu.
Ik zou dit niet doen en wat meer tijd voor de route nemen.
2 dagen extra in de Black Hills, kun je zonder problemen volmaken.
Is Salt Lake City - Green River (UT) - Moab ook een optie met 2 dagen in Arches.
Dan doorrijden via Monument Valley naar Page lijkt mij ook een betere route.

succes, Hans.
#8 - 24-05-2009, 21:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

M. Haanstra

ik had je al een persoonlijk bericht gestuurd over het kooiduiken, maar als je een hotel zoekt op honululu is wellicht het Aqua Waikiki Beachside Hotel een aanrader. Dit ligt direct aan waikiki beach, en kostte mij vorig jaar maar $50 per nacht (en $20 voor het parkeren).
Dit hotel is mij prima bevallen.

Andere leuke dingen op Oahu zijn:
- Dole plantage, en dan ook een ritje met de Dole express
- Pearl Harbour (wel vroeg aanwezig zijn)
- duiken

Ik sluit me aan bij voorgaande berichten, dat je in South Dakota toch wel Crazy Horse moet zien. Op weg hiernaartoe zou je nog een uitstapje kunnen maken naar Carhenge. Net buiten Las Vegas ligt het Valley of Fire NP, dit is een aanrader. Kost een uurtje rijden, maar het uitzicht maakt alles goed.

Menno.

#9 - 25-05-2009, 17:37 uur

Marianne

o ja.....
omdat jij (marianne) zei dat het van salt lake city naar page toch best ver is hebben we een dag san francisco minder gedaan (omdat we dit vorig jaar toch al gezien hebben) en hebben we deze dag gebruikt om in fillmore te verblijven tussen salt lake city en page. of heeft iemand een betere optie dan fillmore, dan is dit altijd welkom?
dan zouden we van fillmore naar page nog kunnen stoppen onderweg bij bryce canyon?

gr. melvin

Filmore lijkt me niet handig, tenzij je nog veel tijd in SLC wilt doorbrengen. Je bent er in ruim 2 uur en dan zit je in the middle of nowhere (lijkt mij zo). Je kunt ook overwegen om via Torrey te rijden en daar te overnachten. Dan heb je een mooiere route.
Als je de snelste route wilt doen kan het wel in 1 dag, maar dat is wel jammer van al het moois dat je in de buurt hebt.

Marianne
#10 - 25-05-2009, 18:48 uur

melvin

hoi marianne,

alweer bedankt voor de tip! ;)
wij wisten zelf ook niet goed welk plaatsje wij moesten pakken dus daarom heb ik het hier ook nog eens gevraagd.
weet je misschien ook nog hoe lang het dan rijden is van salt lake city naar torrey, en van torrey naar page?
en heb je ook nog tips voor onderweg te zien of iets bij het plaatsje torrey?

gr. melvin
#11 - 25-05-2009, 20:03 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Hoi Melvin,

Ik gebruik tegenwoordig bijna altijd googlemaps om te kijken hoe een route loopt en hoeveel tijd je kwijt bent. Dat klopt naar mijn gevoel altijd heel aardig.
Wat ook makkelijk is, is dat je begin en eindpunt in kunt geven, en dan met de route kunt slepen.Je ziet dan ook meteen hoeveel extra mijl en uren de alternatieve route kost.
Het is voor mij heel lang geleden dat ik in Capitol Reef ben geweest (uit de tijd dat ik nog geen reisverslagen maakte), misschien kun je via het forum wat meer info vinden over dit park en de route.

Hier de route via Capitol Reef

Je neemt een stuk van de UT 12, zie hier voor meer informatie over deze weg: www.byways.org/explore/byways/2020/

Marianne
#12 - 25-05-2009, 20:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15