Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

5.8 GHZ telefoons

Discussie gestart

hollandranch

Op dit moment zijn deze telefoons populair in Amerika, maar vind niet echt veel info over bereik. Hoever kan je een handset plaatsen vanaf basisstation en hoever is het bereik. Wij hebben 10 hectare grond en zou makkelijk zijn als we een handset bij ons konden houden.
#1 - 26-11-2006, 17:24 uur

Loek

Voor het bereik claimt men 2 miles voor deze telefoons, maar in mijn ervaring halen ze dat bij lange na niet.  Wij hebben 5.8 GHz telefoons van V-Tech en je kunt van handset naar handsets bellen over grotere afstanden dan "normal".  Wij wonen in een wijk waar iedereen op ongeveer 2.5 tot 3 acres woont, maar als ik bij de buren ben kan ik niet meer in contact met thuis komen.  Ik neem mijn mobietje mee als ik in de tuin aan het werk ben, zodat mijn vrouw me kan vinden als ze me zoekt.  Die 5.8 telefoon doet het soms al niet meer als ik 30 meter van het huis ben.  Binnen het huis werkt ie prima.
#2 - 26-11-2006, 18:25 uur

hollandranch

Voor het bereik claimt men 2 miles voor deze telefoons, maar in mijn ervaring halen ze dat bij lange na niet.  Wij hebben 5.8 GHz telefoons van V-Tech en je kunt van handset naar handsets bellen over grotere afstanden dan "normal".  Wij wonen in een wijk waar iedereen op ongeveer 2.5 tot 3 acres woont, maar als ik bij de buren ben kan ik niet meer in contact met thuis komen.  Ik neem mijn mobietje mee als ik in de tuin aan het werk ben, zodat mijn vrouw me kan vinden als ze me zoekt.  Die 5.8 telefoon doet het soms al niet meer als ik 30 meter van het huis ben.  Binnen het huis werkt ie prima.

Helaas kunnen we waarschijnlijk pas goedkope mobieltjes krijgen als we een SSN hebben en voor contact met elkaar kunnen we natuurlijk ook Walkie Talkies gebruiken, er zijn dacht ook mobieltjes met Walkie Talkies ingebouwd!!  Omdat we een camping willen beginnen is het natuurlijk makkelijker dat bijvoorbeeld een klant uit Nederland gewoon een landlijn kan bellen en waarschijnlijk een stuk goedkoper?! Zijn er wel normale landlijntelefoons met een groot bereik?
#3 - 26-11-2006, 18:47 uur

bgroeneveld

Het grote voordeel van de 5.8 telefoons is dat ze je draadloze internetverbinding thuis niet storen.

In het huis geen enkel probleem, beter bereik dan de oude draadloze telefoons.

Bereik is redelijk, ik kan er zelfs in de garage achter in de tuin mee bellen, maar ik heb dan ook niet zo'n grote tuin in St. Paul.

En wat een GSM/Cell phone betreft: ze verkopen overal (Target, Walmart, Radio Shack) telefoons waarvoor je van tevoren een bepaald bedrag aan bellen betaalt (pr-paid phones). Ze maken reclame dat je voor die telefoons geen SSN of een kredietverleden nodig hebt.

Ik zou overigens gewoon eens bij de plaatselijke Radio Shack, Walmart, Target, of telefoonmaatschappij binnenlopen, uitleggen wie je bent en wat je doet. Ze zijn volgens mij zo uit op nieuwe klanten, dat je best kans hebt om een 'gewone' GSM/cell the krijgen zonder een SSN, kredietgeschiedenis. De verkopers in die winkels/bij die telefoonmaatschappijen hebben volgens mij redelijk de ruimte om op eigen gevoel af te gaan.

#4 - 26-11-2006, 20:35 uur

hollandranch

Het grote voordeel van de 5.8 telefoons is dat ze je draadloze internetverbinding thuis niet storen.

In het huis geen enkel probleem, beter bereik dan de oude draadloze telefoons.

Bereik is redelijk, ik kan er zelfs in de garage achter in de tuin mee bellen, maar ik heb dan ook niet zo'n grote tuin in St. Paul.

En wat een GSM/Cell phone betreft: ze verkopen overal (Target, Walmart, Radio Shack) telefoons waarvoor je van tevoren een bepaald bedrag aan bellen betaalt (pr-paid phones). Ze maken reclame dat je voor die telefoons geen SSN of een kredietverleden nodig hebt.

Ik zou overigens gewoon eens bij de plaatselijke Radio Shack, Walmart, Target, of telefoonmaatschappij binnenlopen, uitleggen wie je bent en wat je doet. Ze zijn volgens mij zo uit op nieuwe klanten, dat je best kans hebt om een 'gewone' GSM/cell the krijgen zonder een SSN, kredietgeschiedenis. De verkopers in die winkels/bij die telefoonmaatschappijen hebben volgens mij redelijk de ruimte om op eigen gevoel af te gaan.



Bij de garage bellen of een bereik van 2 mijl is een erg groot verschil, maar koop eerst wel een setje 5.8 GHZ telefoons en ga op jacht naar een leuke, betaalbare GSM oplossing. Cingular is in ons geval qua dekking the place to be en we hebben plaatselijke dealers, dus zal wel goed komen, heb een hekel aan om slecht bereikbaar te zijn, vooral als ondernemer.
#5 - 26-11-2006, 21:26 uur

Ingetje

Hey Hans,

Wij hebben ook gewoon een pre paid telefoontje van Cingular aangeschaft, hoef je helemaal niks voor te hebben, kan bij wijze van spreken iedereen krijgen.
Zelfs al heb je een SSN dan moet je nog een paar maanden wachten vooraleer je een abonnement kan krijgen, zolang duurt het namelijk om in het systeem te komen... ny-angry dus ik doe het ook nog steeds met een pre paid....er is wel een andere oplossing...veel providers, waaronder cingular willen je wel een abonnement geven als je een grote borg betaald, dit gaat over honderden dollars (ik dacht iets van 550) en dat krijg je ten vroegste na 2 jaar terug!  :o  dat hebben we dus mooi niet gedaan....we hebben zoal genoeg borg moeten betalen voor electriciteit en gewone land telefoon (geen SSN voor nodig trouwens!) Voor internet hadden wij ook helemaal geen SSN nodig trouwens.

Het begint wel te korten voor jullie nu!  Kan het eindelijk gaan beginnen!! Spannend hoor  :)
Inge
#6 - 27-11-2006, 01:55 uur

hollandranch

Hey Hans,

Wij hebben ook gewoon een pre paid telefoontje van Cingular aangeschaft, hoef je helemaal niks voor te hebben, kan bij wijze van spreken iedereen krijgen.
Zelfs al heb je een SSN dan moet je nog een paar maanden wachten vooraleer je een abonnement kan krijgen, zolang duurt het namelijk om in het systeem te komen... ny-angry dus ik doe het ook nog steeds met een pre paid....er is wel een andere oplossing...veel providers, waaronder cingular willen je wel een abonnement geven als je een grote borg betaald, dit gaat over honderden dollars (ik dacht iets van 550) en dat krijg je ten vroegste na 2 jaar terug!  :o  dat hebben we dus mooi niet gedaan....we hebben zoal genoeg borg moeten betalen voor electriciteit en gewone land telefoon (geen SSN voor nodig trouwens!) Voor internet hadden wij ook helemaal geen SSN nodig trouwens.

Het begint wel te korten voor jullie nu!  Kan het eindelijk gaan beginnen!! Spannend hoor  :)
Inge

Hoi Inge, weer een dag dichterbij, iets meer dan 1,5 week nu, morgen gaan onze spullen op transport, dus wordt een kaal huis. Voor de landlijn hebben wij 100 dollar borg betaald voor stroom niets. Heb al een beetje besloten een prepaid te kopen van Cingular (heb je nog een advies voor welke?). TV doen we via kennissen en voor DSL hebben we wel een SSN voor nodig, dus we zijn even moeilijk bereikbaar. Greetings to St. Thomas, Hans
#7 - 27-11-2006, 08:22 uur

Tink

Hoi Hans,
Wij hebben een 5.8 Panasonic met 3 toestellen, die ook een intercom functie hebben en dus in huis en buiten met elkaar kunt 'bellen' . Inderdaad ook genomen omdat ze niet storen om ons wireless network.

Wij gebruiken ze op een VoIP network van AT&T over ons ComCastnet cable internet en voor tv gebruiken we een satelite van DishNetwork. Ingewikkeld hé ;-)
We hebben dus geen land line telefoon, daar hebben we bewust voor gekozen, ten eerst omdat het stukken goedkoper is en we graag 1 prijs  wilden hebben voor een maadelijks abbonnement en niet van alles nog erbij moesten zoeken. Een provider voor je lokale telefoontjes. je roaming lokale telefoontjes die net buiten je netwerk vallen en je interlokale provider. AT&T doet alles in 1. Ons abbonnement is 29 USD per maand, lokaal and interlokaal en goedkope buitenland minuten.
De verbinding is excellent we hebben het nu ruim een jaar en absoluut geen klachten, service is buitengewoon en hebben nog nooit een storing gehad.

groet,
Tink
#8 - 05-12-2006, 10:19 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

hollandranch

Ik zie ons eerste jaar al een uitprobeer jaar en vanwege ontbreken SSN kunnen we nog niet van alles gelijk regelen en is wel noodzakelijk vanwege bedrijven in Amerika en Nederland, dus tussenstand is nu: we hebben een landline, ik schaf een prepaidmobiel aan via Cingular, en VOIP wordt ff Skype. Wel een handige tip van de telefoons met intercom want we hebben natuurlijk, huis en apart kantoor.  Ok krijgen we te maken met faxen en betalingsverkeer (creditcards) om het makkelijk te maken. Vind het wel jammer dat de 5.8 GHZ eigenlijk maar een beperkt bereik hebben qua afstand, dus ook maar een Walkie Talkies aan gaan schaffen. Thanks, Hans
#9 - 05-12-2006, 11:17 uur

Tink

Hans,

Toen ik vorig jaar tijdelijk een goedkope cellphone nodig had heb ik de allergoedkoopste genomen van Net10. Net10 heet zo omdat ze een flatrate hebben van 10 cent always. Je koopt alleen je airtime kaart en afhankelijk van hoeveel je belt kun je de grote bepalen. Ik had genoeg aan de 300 minutes card. De 300 min zijn geldig voor 60 dagen, voor de 60 dagen om zijn(of je minuten die op zijn) moet je een nieuwe card kopen dan heb je roll over minutes. Doe je dat niet dan ben je je minuten die je nog had kwijt. De datum wordt duidelijk aangegeven op je phone en je krijgt ook email reminders. Er zijn ook grotere kaarten van 600 voor 90 dagen en zelfs  1500 voor een heel jaar. De service is excellent, ik had een ouder Nokia model, zonder toeters of bellen maar dat was niet belangrijk voor mij, het functioneerde prima.

Net10 is een zuster bedrijf van TracFone die vrijwel dezelfde service aanbied.
http://www.net10.com
http://www.TracFone.com

Het probleem met Cingular en ander pre-paid phone vind ik dat je toch een monthly rate moet betalen plus nog eens 10 cent per minute en een extra charge of 1 USD per dag, en geen weekend en night minutes. De website van Net10 legt het allemaal naast elkaar hier: http://www.net10.com/compare.jsp?nextPage=compare.jsp&task=compare
Net10 is altijd 10 cent per minute, en sms 5 cent.
TracFone is vrijwel hetzelfde concept, maar iets ingewikkelder en je kan je kaarten ook in de supermarkt etc kopen. Net10 doe je verlengen online of je belt.

Hier is ook nog een review van de service: http://www.aarp.org/learntech/computers/gadgets/a2004-01-07-tracfone.html

--
Tink
#10 - 05-12-2006, 19:38 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

hollandranch

Ik had in Februari een Tracfone gekocht en het bleek dat als je gebeld werd dit harstikke duur was, de zgn Credits werden in no-time afgeschreven  embarressed
#11 - 05-12-2006, 19:54 uur

hollandranch

http://www.cingular.com/cell-phone-service/cell-phone-plans/pyg-cell-phone-plans.jsp?_requestid=54908


Volgens mij zijn er bij Cingular ook andere opties en je betaald de Dollar per dag alleen als je ook echt zelf belt en niet onbelangrijk, ze hebben goede coverage in onze buurt en dat kan niet iedereen zeggen.
#12 - 05-12-2006, 20:00 uur

Tink

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit in Texas maar hier in de Pacific NorthWest werkte het prima.

Zit nu zelf ook bij Cingular voornamelijk omdat mijn man een abbo heeft via zijn werk en ik een tweede cell phone met 2e nummer heb. Coverage is okay, keuze in cellphones te beperk voor mijn vrouwelijke smaak ;-)

Iets met bling en meer stijlvol zou aardig zijn. Maar om eerlijk te zijn wacht ik tot the Mac iPhone uitkomt ;-) Hopelijk bij Cingular. ;-) Ja okay ik geef het toe ik ben gadget verslaafd ;-)

--
Tink


#13 - 05-12-2006, 20:07 uur
if the Dream is Big enough - the facts don't matter

hollandranch

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit in Texas maar hier in de Pacific NorthWest werkte het prima.

Zit nu zelf ook bij Cingular voornamelijk omdat mijn man een abbo heeft via zijn werk en ik een tweede cell phone met 2e nummer heb. Coverage is okay, keuze in cellphones te beperk voor mijn vrouwelijke smaak ;-)

Iets met bling en meer stijlvol zou aardig zijn. Maar om eerlijk te zijn wacht ik tot the Mac iPhone uitkomt ;-) Hopelijk bij Cingular. ;-) Ja okay ik geef het toe ik ben gadget verslaafd ;-)

--
Tink




mmmm, gadget, mijn Smartphone is net gesneuveld en ben een MacMan  2006-20 laat maar komen die Iphone, ojaah coverage bij ons is van veel maatschappijen niet al te best, woon te ver van de beschaafde wereld  2006-20
#14 - 05-12-2006, 20:13 uur

ned in MO

Cigular nemen. Die heeft het beste bereik
Kijk eens op ebay. Kan je vast wel een goedkope scoren en dan bij cingular simkaartje voor prepaid erin
Cingular is de enige? met sim kaartje?

Ik heb mijn business lijn over laten schakelen naarv mijn mobiel. ben ik altijd bereikbaar

Over een 5.8 Gigaherz

Gewoon een kopen. Werkt het niet? Gewoon weer terugbrengen. Daar doen  ze totaal niet moeilijk over
#15 - 20-12-2006, 23:19 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15