Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Afspraak voor interview? Hoe?

Discussie gestart

Ingetje

Hoi,

Wij vragen ons af hoe de afspraak voor het interview van E2 visa is geregeld.
Je krijgt normaal een brief dat je wordt uitgenodigd voor een interview dacht ik. Staat er dan in die brief reeds een datum voor je interview of moet je dan zelf bellen om een datum vast te leggen?
En weet ook iemand hoeveel tijd er tussen die brief en het inteview normaal zit of mag zitten? Als je op het moment van die brief niet in het land bent kan je dan bellen voor een latere afspraak ofzo?
Hopelijk kan iemand ons hiermee verder helpen zodat we verdere plannen kunnen maken! Bedankt!
#1 - 20-07-2006, 12:27 uur

hollandranch

In Nederland moet je het consulaat in Amterdam bellen, kost je gelijk 15 euro (creditcard bij de hand houden) en je maakt telefonisch een afspraak. Dit kan binnen enkele weken en dan mag je met vele anderen op het consulaat verschijnen.
#2 - 20-07-2006, 23:36 uur

Ingetje

Bedankt voor je reactie Hans
Weet je toevallig ook als je die brief krijgt of je dan binnen een bepaalde termijn moet bellen voor je intervieuw afspraak?
Hebben jullie ondetussen al iets vernomen van de ambassade?
Groet,
Inge
#3 - 21-07-2006, 14:09 uur

hollandranch

Weet je toevallig ook als je die brief krijgt of je dan binnen een bepaalde termijn moet bellen voor je intervieuw afspraak?
Hebben jullie ondetussen al iets vernomen van de ambassade?

Ik weet niets van een brief die jij noemt, volgens mij kan simpelweg iedereen naar de Ambassade bellen om een afspraak te maken, heb je geen brief voor nodig! Van de Ambassade krijg je telefonisch een datum en tijd en een soort contactnummer, that's it. Je hoeft geeneens op te dagen op de afspraak, ze hebben in ons geval 15 euro verdient voor de afspraak. Op de ambassade mag je ook eerst betalen en worden je papieren gecontroleerd of alles erbij zit.
Wij zitten nu 5 weken in de wacht en hebben nog niets gehoord, maar we weten dat het minimaal 3 maanden gaat duren voordat we wat horen.
Good Luck
#4 - 21-07-2006, 15:12 uur

Ingetje

Hans,
Ik heb het dus over de brief die je krijgt als je reeds ingediend hebt en je dus bericht krijgt (via brief) dat je op interview mag komen...
dus op het einde van het verhaal.
Wij vragen ons af of op die brief de datum van interview staat of dat je dan zelf nog moet bellen en een datum kan kiezen, zodat je dus wat tijd hebt als je toevallig in het buitenland zou zitten als de brief aankomt.
Hopelijk is dit duidelijker ;)
#5 - 21-07-2006, 15:42 uur

hollandranch

oohhhhhh, zo ver zijn we nog niet, eigenlijk niet over nagedacht, dacht eigenlijk dat de volgende brief een toewijzing of afwijzing is van het visum en dat je dan zelf kan bepalen binnen een bepaalde tijd dat je het visum ophaalt. Is natuurlijk slim om dit zo kort mogelijk voor het vertrek te doen, Visum is tenslotte maar een paar jaar geldig.
#6 - 21-07-2006, 16:36 uur

petratimmer

bij ons moet je bellen ( inderdaad a 15 euri)voor een afspraak voor de spullen te brengen ( a 85 euri pp.) en je vingertjes laten scannen. Volgens mij krijg je daarna een brief met een afspraak. Ik heb zo'n vermoeden dat daar een datum in staat wanner ZIJ wensen dat je verschijnt voor je interview. Ik weet niet wanneer ze die beslissing nemen of je hem krijgt of niet. Op basis van de aanvraag of op basis van je interview, of beide. Ook wij  wachten braaf en geduldig af.

Je moet op die afspraak een aan jezelf geadresseerde envelop mee brengen en daar wordt je paspoort met hopelijk je visum in opgestuurd.

Als ik die visum ontvang ben ik ook zo weg. Ik ben er klaar voor, een ticket boeken is zo gedaan.
#7 - 22-07-2006, 02:25 uur

hollandranch

Volgens ons visumbureau is er geen interview meer na inlevering E2 aanvraag.
Het consulaat mailt of belt  met de mededeling dat de E aanvraag is goedgekeurd en het verzoek om per email contact op willen nemen om op een vrijdagochtend je visum af te halen. Dat kun je niet echt meer een interview noemen.  Als ze extra vragen hebben hoor je dit tussentijds via een brief, deze gaat dat naar je visumbureau of advocaat. Je krijgt eigenlijk nooit meteen een afwijzing.
#8 - 22-07-2006, 11:31 uur

Loek

Ik sprak net een collega van me in Bangalore India.  Ons bedrijf heeft voor hem de procedure ingang gezet om hem via een L1 visum naar de US te halen.  Ook hij moest een afspraak maken voor een interview.  Vanuit India is het aantal emigranten naar de US aanzienlijk groter dan vanuit Europa, vandaar dat het consulaat daar een website heeft opgezet om de afspraken voor het interview te regelen.  Hij heeft in juni van dit jaar een afspraak daar gemaakt en is pas in Februari van 2007 aan de beurt.  Ik geloof dat jullie dus blij moeten zijn dat je niet vanuit India je afspraak moet regelen...
#9 - 18-08-2006, 16:24 uur

hollandranch

Ik sprak net een collega van me in Bangalore India.  Ons bedrijf heeft voor hem de procedure ingang gezet om hem via een L1 visum naar de US te halen.  Ook hij moest een afspraak maken voor een interview.  Vanuit India is het aantal emigranten naar de US aanzienlijk groter dan vanuit Europa, vandaar dat het consulaat daar een website heeft opgezet om de afspraken voor het interview te regelen.  Hij heeft in juni van dit jaar een afspraak daar gemaakt en is pas in Februari van 2007 aan de beurt.  Ik geloof dat jullie dus blij moeten zijn dat je niet vanuit India je afspraak moet regelen...

In veel Staten voor de tankstation en Motels door Pakistani/Indiers gerund. Deze mensen spreken zeer slecht Engels en krijgen subsidie als ze een zaak beginnen, vreemd, toch?
#10 - 18-08-2006, 16:53 uur

Loek

In veel Staten voor de tankstation en Motels door Pakistani/Indiers gerund. Deze mensen spreken zeer slecht Engels en krijgen subsidie als ze een zaak beginnen, vreemd, toch?

Ik heb nog nooit gehoord van subsidies om een zaak te beginnen, noch voor amerkanen, noch voor immigranten.  Tenzij je hier de lokale oliemaatschappijen bedoelt, zolang Bush de knip beheert kunnen zij rekenen op subsidies en winst.  Maar dat zijn gevestigde bedrijven, geen immigranten.
#11 - 18-08-2006, 22:29 uur

PBBI

Citaat
In veel Staten voor de tankstation en Motels door Pakistani/Indiers gerund. Deze mensen spreken zeer slecht Engels en krijgen subsidie als ze een zaak beginnen, vreemd, toch?
In Nederland (en ook in alle andere West Europese landen) zijn honderdduizenden buitenlanders die niet eens slecht de taal spreken van het land waar ze wonen maar helemaal niet. Wat denk je hoeveel Turkse middenstanders er hier zijn of waren van de eerste generatie die geen woord Nederlands spreken / spraken.  En over die subsidie wil ook ook wel wat weten, is me net als Loek niets van bekend. Bij Pakistani / Indiers is het net als bij de Turken, veelal wordt geld geleend / verstrekt door familie en vrienden. Daar kunnen wij nog wat van leren.
#12 - 18-08-2006, 22:48 uur

hollandranch

Citaat
In veel Staten voor de tankstation en Motels door Pakistani/Indiers gerund. Deze mensen spreken zeer slecht Engels en krijgen subsidie als ze een zaak beginnen, vreemd, toch?
In Nederland (en ook in alle andere West Europese landen) zijn honderdduizenden buitenlanders die niet eens slecht de taal spreken van het land waar ze wonen maar helemaal niet. Wat denk je hoeveel Turkse middenstanders er hier zijn of waren van de eerste generatie die geen woord Nederlands spreken / spraken.  En over die subsidie wil ook ook wel wat weten, is me net als Loek niets van bekend. Bij Pakistani / Indiers is het net als bij de Turken, veelal wordt geld geleend / verstrekt door familie en vrienden. Daar kunnen wij nog wat van leren.


Deze informatie werkt mij verstrekt door de mensen in Texas zelf, dus nam aan dat het zo zou zijn, maar misschien was het jaloezie of gewoon onzin. In Nederland hebben we natuurlijk ook veel van dit soort verhalen. Het blijft wel opvallend hoe slecht deze mensen Engels spreken, ik vind dat een immegrant de taal van het land waar hij naar toe gaat zeer goed moet kunnen voordat hij voor een visum in aanmerking komt.
#13 - 18-08-2006, 22:57 uur

petratimmer

Ik heb vorig jaar het internet en allerlei instanties afgezocht of er dergelijke subsidies waren, maar ik kon ze niet vinden. Wel als je naar je vaderland terug wilt...

Ik zelf ben van mening dat de taal spreken inderdaad belangrijk is maar als ik hier in nedeland zie hoeveel mensen zonder de taal te spreken het ook redden dat denk ik niet dat dat een voorwaarde zou moeten zijn. Hoe zouden mensen uit bv afganistan in hemelsnaam de nederlandse taal moeten leren en al helemaal als vrouw. En dat geld ook voor Engels. Tevens zijn veel mensen uit die landen erg arm en hebben gewoon de kans niet om een andere taal te leren. Een vrouw uit afganistan zou dus nooit kunnen emigreren. Bij mijn werkgever werken veel buitenlanse mensen die hier naar toe zijn gekomen om precies dezelfde en waarschijnlijk nog veel betere redenen dat dat wij willen emigreren. Wel vind ik dat je de taal zo snel mogelijk machtig moet worden als je er eenmaal bent.

Hier in de omgeving werken veel Polen. Zij spreken vaak niet eens Duits. Maar de tuinders hier in de omgeving zijn maar wat blij met deze mensen. Ze werken hard en vaak voor een uurloon waar wij ons bed niet voor uitkomen. Als deze mensen hier niet zouden werken wat denk je dat er met de prijs van de tomaten gebeurd?

Veel tuinders hebben ook illigalen in dienst, niet omdat ze dat willen, maar simpelweg omdat ze hun producten niet van het land krijgen zonder deze mensen. De taal is dan een ondergeschikt. Wij als nederlanders willen geen tomaten plukken of rozen stekken. Zij doen wel vies en zwaar werk waar wij ons te goed voor voelen. Ik denk dat dit in de VS ook wel het geval zou zijn. Hoe denk je dat de economie er in de VS zou uitzien zonder alle niet engels sprekende mexicanen?
#14 - 19-08-2006, 15:31 uur

hollandranch

Ik zie een verschil tussen emigranten en mensen die in een ander land werken. Zag deze week een reportage over illegalen in Europa. In Spanje zijn 2 miljoen werklozen, de Spanjaarden krijgen daar een hoge bijdrage voor uit Europa, hiervan worden bedrijven opgestart die alleen maar illegalen aan het werk hebben omdat de Spanjaarden dit werk niet willen doen. Deze bedrijven beconcureren dan andere Europese bedrijven  ny-angry De illegalen kunnen bijna niet legaal worden omdat dit alleen kan met medewerking van hun baas en deze wil dit niet omdat hij zijn onderbetaalde kracht dan kwijt is. In Engeland worden de illegalen met rust gelaten omdat ze veel te bang zijn dat ze asiel aanvragen en Blair heeft beloofd dat er minder asielaanvragen zullen zijn, dus Engeland kent weinig asielzoekers en veel illegalen. Ik snap dat mensen ergens andere beter werk zoeken en meer geld willen verdienen, ik vind de corruptie eromheen onterecht en veel andere mensen hebben te leiden onder dit systeem, het zijn weer de grotere bedrijven die er vooral beter van worden.
#15 - 19-08-2006, 16:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15